TUBĄDZIN AIRFLOW SYSTEM – NOWATORSKIE ROZWIĄZANIA W TECHNOLOGII I SZTUCE


TUBĄDZIN AIRFLOW SYSTEM – NOWATORSKIE ROZWIĄZANIA W TECHNOLOGII I SZTUCE
2020-10-26
Grupa Tubądzin jako pierwszy polski producent wprowadziła na rynek Tubądzin Airflow System – kompletny system elewacji wentylowanych. Dzisiaj Tubądzin pokazuje możliwości TAS łącząc technologię ze sztuką.

Tubądzin Airflow System pojawił się na rynku w odpowiedzi na coraz większe zainteresowanie wielkoformatowymi płytkami gresowymi. Od momentu rozpoczęcia produkcji w 2016 r. ich popularność systematycznie rośnie, a one same stanowią wyjątkową alternatywę dla znanych, mniejszych formatów. Płyty wielkoformatowe są coraz chętniej wybierane zarówno w prywatnych projektach, ale też komercyjnych inwestycjach – wewnątrz budynków oraz jako okładzina na elewacje.

Okładziny gresowe w systemie TAS charakteryzuje ponadprzeciętna odporność na wodę, plamy, wysokie temperatury i mróz. Elewacja wentylowana wykończona ceramiką idealnie spełnia funkcje termoizolacji obiektu, umożliwia wentylację murów oraz posiada wysoką izolację akustyczną.

TAS jest unikalnym rozwiązaniem na rynku pod kątem parametrów technicznych oraz przeprowadzonych badań. Jest to kompletny system, przebadany wraz z podkonstrukcją
w Instytucie Techniki Budowlanej - co jest unikalne wśród produktów dostępnych na rynku. Bardzo dobre wyniki wytrzymałościowe oraz statyczne zestawu elementów, a także trwałość
i łatwość utrzymania płytek ceramicznych pozwalają tworzyć piękne i bezobsługowe elewacje na lata. Warto zaznaczyć, że kompletne badania nie dotyczą tylko elewacji wentylowanej, ale również ocieplenia budynku w systemie Etics wykończonego wielkoformatową płytą ceramiczną
– mówi Krzysztof Kulig, Product Manager Grupy Tubądzin.

Ceramika Tubądzin oferuje kilka funkcjonalnych formatów płyt, w ramach systemu modułowego, o trzech grubościach - 6, 10 i 11 mm. Podstawowy wymiar płyty to 120 x 240 cm. Wielkoformatowe płyty dostępne są aż w czterech wykończeniach – mat, poler, lappato i satyna. Ostanie z nich jest absolutnie unikatowe na rynku – ceramika w dotyku  przypomina atłas. Więcej na temat Tubądzin Airflow System: www.tubadzin.pl/tas/

Szczegółowe informacje: k.kulig@tubadzin.pl

Grupa Tubądzin, zgodnie z hasłem „Łączy nas design”, od lat pokazuje, że technologia służy przede wszystkim spełnianiu marzeń o pięknie, wygodzie i wyjątkowości – zarówno przestrzeni prywatnych, jak i komercyjnych obiektów. Aby w pełni uwypuklić możliwości Tubądzin Airflow System oraz płyt wielkoformatowych, projektanci firmy wykorzystali powierzchnie elewacyjne rozbudowywanego Centrum Logistycznego w Cedrowicach
– jednego z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce.

Głównym założeniem projektu, które przyświecało Joannie Nowak – projektantce z działu wzornictwa Grupy Tubądzin, było przedstawienie motywu dłoni jako elementu łączącego ludzi oraz metafory zwieńczenia procesu twórczego. Inspiracje formą geometryczną
i strukturą origami dały efekt trójwymiarowego obrazu o nietypowym kształcie. Na całość składa się aż 479 elementów, z czego największa płytka ma 120 x 240 cm, a najmniejsza to trójkąt prostokątny o przyprostokątnych długości 45 x 27 cm. Obraz zaprojektowany na elewację dopełniają kolory z kolekcji Cielo e Terra by Dorota Koziara.

Prezentowana realizacja jest zwieńczeniem szerokiej gamy możliwości działań kreatywnych w ceramice, dlatego pierwsze poszukiwania dotyczyły motywu, który łączy wszystkie działy Grupy Tubądzin. Od pierwszej kreski postawionej podczas szkicowania projektów kolekcji, przez cały proces produkcyjny, po kontakt z klientem, który ostatecznie kupuje nasze produkty do wnętrza. Dłoń jest tu więc motywem łączącym ludzi – podajemy ją na powitanie, gdy podpisujemy umowy i pozytywnie kończymy spotkanie – mówi Joanna Nowak.   

 Wielką popularnością cieszy się także podwórko przy ulicy Więckowskiego 4 w Łodzi. Na elewację kamienic je otaczających przeniesiony został obraz „Narodziny dnia” autorstwa wybitnego polskiego artysty, Wojciecha Siudmaka, od ponad 50 lat mieszkającego i tworzącego we Francji. Jego dzieło, w romantyczno-fantastycznej stylistyce umieszczono na 260 płytach gresowych, z których największa mierzy dwa metry, najmniejsza zaś 25 centymetrów. Są one precyzyjnie rozmieszczone na elewacji kamienicy, z uwzględnieniem okien, które znakomicie wpasowały się w pracę artysty. Instalacja zajmuje w sumie 350 m kw. powierzchni i pokazuje nieograniczone możliwości wzorniczej pracy z płytką ceramiczną jako okładziną ścienną, jak i elewacją.

 

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Agata Grenda

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl