Tylko niewielka część firm przygotowuje się do kryzysów w Internecie z pomocą agencji
Jedynie 6% przedsiębiorstw przygotowuje się do sytuacji kryzysowych korzystając z pomocy agencji specjalizujących się w komunikacji w Internecie – wynika z badania agencji Think Kong zrealizowanego przez Instytut Homo Homini. Badanie agencji social mediowej Think Kong pokazało, że zdecydowana większość firm (83%) uznaje za wystarczające posiadane, wewnętrzne procedury postępowania antykryzysowego. Tylko niewielka część przedsiębiorstw przygotowuje się do kryzysów z pomocą wyspecjalizowanych firm, agencji. Korzystanie z pomocy agencji prowadzącej działania w Internecie i w mediach społecznościowych deklaruje zaledwie 6% firm.
„Podstawowe wytyczne dotyczące posługiwania się i komunikacji w social media powinny, nie tylko na wypadek kryzysu, istnieć w każdej firmie" - komentuje Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong - „Tymczasem tylko w 35% przedsiębiorstw istnieją jakiekolwiek spisane zasady określające sposób komunikacji na Facebooku czy w innych miejscach w Internecie. Wygląda na to, że managerowie firm albo nie wiedzą o skali możliwych zagrożeń, albo cechuje ich przesadny optymizm".
Badanie wykazało także, że większość firm aktywnie monitoruje Internet w poszukiwaniu wzmianek o swoich markach. Deklaruje to aż 93% firm. Jednocześnie 41% z nich nie prowadziła żadnych szkoleń dotyczących komunikacji w serwisach społecznościowych, blogosferze czy na internetowych forach.
***
Badanie było realizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Domini w dniach 7 maja - 6 czerwca 2012 r. na próbie 250 przedsiębiorstw podzielonych na pięć równolicznych grup branżowych (50 jednostek) reprezentujących sektory medycyna/farmacja, finanse, budownictwo i nieruchomości, przemysł i retail.