Urzędy da się lubić!


Urzędy da się lubić!
2012-05-30
Czy to możliwe, by w ciągu 3 miesięcy zbudować wizerunek instytucji przyjaznej i nowoczesnej? Czy jeden, prężnie działający pracownik może spowodować, że ludzie polubią instytucję publiczną?

 

 

 

Chcieć to móc

Okazuje się, że jak najbardziej. Dowodzą tego wyniki akcji „Czas na Facebook” zorganizowanej przez QNT Systemy Informatyczne, która pokazała, że wśród pracowników instytucji publicznych są pasjonaci, potrafiący wpłynąć na pozytywne nastawienie ludzi, używając do tego celu mediów społecznościowych. Tych, którzy za ich pomocą budują pozytywny wizerunek instytucji, łączą: entuzjazm, pomysłowość i doskonałe wyczucie tego, czego oczekują użytkownicy. Jako przykłady posłużyć mogą fanpage Biura Edukacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej czy Gminy Brwinów. W ciągu zaledwie kilku miesięcy istnienia zyskały one spore grono obserwatorów. Twórcy tych stron umiejętnie dostosowali treści do grup odbiorców – fanpage Urzędu Gminy Brwinów jest miejscem, w którym mieszkańcy znajdą obszerne i ciekawe wiadomości dotyczące wszelkich wydarzeń odbywających się na terenie gminy. W przypadku Biura Edukacji Publicznej duży nacisk położono na atrakcyjne dla młodych użytkowników interaktywne gry czy angażujące konkursy.

Dali się poznać

Jak udało się wyłowić perełki wśród stron instytucji publicznych? W listopadzie zeszłego roku QNT rozpoczęło wraz z partnerami medialnymi - m.in. portalem Publiczni.pl - pierwszą ogólnopolską akcję promującą komunikowanie się instytucji ze społeczeństwem przy pomocy mediów społecznościowych. W ciągu trwającej 6 miesięcy akcji wielu pracowników administracji publicznej rozpoczynających przygodę z mediami społecznościowymi skorzystało z darmowych materiałów edukacyjnych kompleksowo przybliżających tajniki nowych mediów. Finałem akcji był konkurs na najlepszy fanpage instytucji, rozegrany w dwóch kategoriach: instytucje początkujące i prowadzące strony od dłuższego czasu. Dla wielu z nich konkurs okazał się dobrą formą promocji, pokazał też, jak bardzo akcja była potrzebna. Twórcy nowych stron udowodnili, że w szybkim czasie każda instytucja może stworzyć fanpage, którego nie powstydziłby się profesjonalista od social media. Swój wysoki poziom potwierdzili ci, którzy, jak Miasto Gdynia czy Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki od dłuższego już czasu bez kompleksów wykorzystują Facebooka do interakcji z użytkownikami.

Nauki nigdy dość

Mimo że akcja „Czas na Facebook” formalnie została zakończona, a konkurs ją wieńczący rozstrzygnięty, materiały jej towarzyszące wciąż są dostępne na stronie organizatora. Instytucje, które do tej pory nie włączyły mediów społecznościowych do wykorzystywanych przez siebie kanałów komunikacji, mogą z pomocą poradników i prezentacji powstałych w ramach akcji rozpocząć swoją działalność w serwisie Facebook. A wyłonione w konkursie najlepsze fanpage instytucji stanowią wzór, który może okazać się pomocny przy opracowywaniu strategii.

 

Zapis przebiegu całej akcji znajduje się na stronie: http://www.qnt.pl/czas-na-facebook  

Kontakt dla mediów: Anna Janowska,  anna.janowska@qnt.pl, 032 786 91 08


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

QNT Systemy Informatyczne
http://www.qnt.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl