Usługa Parcel+, czyli nowy standard dla niestandardowych paczek


Usługa Parcel+, czyli nowy standard dla niestandardowych paczek
2021-07-30
DB Schenker wychodzi naprzeciw wszystkim paczkom – nawet tym „brzydkim” i nietypowym • Big Heavy Ugly – tak w branży transportowej określa się paczki niestandardowe • Operator logistyczny w Polsce wprowadza usługę Parcel+

Wobec pandemicznych ograniczeń w handlu duża część klientów przeniosła się z zakupami do sieci. W 2020 r. w Polsce w transporcie samochodowym przewieziono ponad 400 tys. ładunków więcej niż rok wcześniej.[1] Jednak nie wszystkie przesyłki są proste w obsłudze, część z nich odbiega od wymaganych przez firmy kurierskie parametrów i potrzebuje indywidualnego podejścia. Sytuacja na rynku stała się bodźcem dla DB Schenker do uruchomienia specjalnej oferty. Dla paczek niestandardowych operator logistyczny wprowadził nową usługę DB SCHENKERparcel+.

Parcel+ to rozwiązanie dedykowane klientom w Polsce, których artykuły są trudne do zapakowania i nie mogą być wysłane w kartonach o standardowych kształtach. Mamy świadomość, że przewóz niektórych towarów może stwarzać trudności. Alkohole, płyny czy ADR LQ, czyli między innymi lakiery do włosów, kosmetyki, wymagają zachowania odpowiednich środków ostrożności. Nasi kierowcy i pracownicy są przeszkoleni do realizacji takich usług, a terminale odpowiednio przygotowane – wyjaśnia Piotr Gola, Head of Revenue and Product Management North & East Europe w DB Schenker.

Paczka niejedno ma imię

Paczki powszechnie uznawane za niestandardowe – o nieregularnych kształtach i nietypowych wymiarach – a także przesyłki ADR LQ lub z wrażliwą zwartością stanowią wyzwanie w transporcie. By przewozić towary niebezpieczne, trzeba spełnić szereg wymogów. Klienci, którzy poszukują stałego partnera do realizacji dostaw, muszą sprostać różnym standardom, na przykład w zakresie odpowiedniego przygotowania przesyłki do transportu. Wynika to nie tylko z dbałości o bezpieczeństwo, ale również z coraz większej automatyzacji procesu sortowania towarów. Sortery dopasowane są zwykle do tradycyjnych, sześciennych opakowań.

Produkt DB SCHENKERparcel+ jest przeznaczony dla towarów do 30 kg, o nieregularnych kształtach lub z wystającymi elementami. W DB Schenker paczki tego typu obsługiwane są w oddzielnym procesie z manualną obsługą, co gwarantuje zachowywanie wysokich standardów bezpieczeństwa. Nie wymaga to więc wystandaryzowanego sposobu opakowania przesyłki. BHU to często cenne towary. Usługa realizowana na podstawie prawa przewozowego daje większą gwarancję odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń, które operator minimalizuje.

W terminalach paczki obsługiwane są w odrębnej strefie. Jednak jeśli chodzi o dystrybucję, wykorzystywana jest rozległa i gęsta sieć DB Schenker, paczki przewożone są razem z przesyłkami drobnicowymi. Jeżdżą więc wraz z paletami, a tam, gdzie nie można dotrzeć dużym pojazdem, dostawy realizowane są za pomocą busów. Dodatkowo, aby wzmocnić bezpieczeństwo przesyłek, wykorzystywane są dedykowane kosze paczkowe.

Szczegółowe informacje na temat DB SCHENKERparcel+: https://dbschenker.com/pl/paczki.

Rozbudowana sieć

DB Schenker w Polsce, dzięki sieci 17 terminali przeładunkowych i codziennym, regularnym połączeniom samochodowym pomiędzy nimi, oferuje terminową realizację dostaw. Każdego dnia na drogi w kraju wyjeżdża ponad 3 tys. naszych kierowców, by przewieźć blisko 40 tys. przesyłek nadanych przez naszych klientów z różnych branż.

O DB Schenker w Polsce

DB Schenker jest globalnym operatorem logistycznym. Oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące transport lądowy, oceaniczny, lotniczy i logistykę magazynową. Zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. W Polsce operator logistyczny dysponuje silną siecią połączeń pomiędzy 17 oddziałami. Posiada 13 magazynów logistycznych i agencję celną. Łącznie zatrudnia około 2500 osób. https://www.dbschenker.com/pl-pl



[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/transport-i-lacznosc/transport/przewozy-ladunkow-i-pasazerow-w-2020-roku,11,9.html


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

OneMulti

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl