Volvo Cars ogłasza strategię podniesienia mocy produkcyjnych w Chinach
Volvo Cars, producent samochodów segmentu premium, ogłosił strategię związaną ze zwiększeniem mocy produkcyjnych swoich fabryk w Chinach. Trzy fabryki Volvo zlokalizowane w Państwie Środka mają stać się wsparciem produkcyjnym i eksportowym marki.
Mają też pomóc zaspokajać rosnące zapotrzebowanie rynku amerykańskiego, europejskiego, azjatyckiego, a także państw rejonu Pacyfiku na nowe samochody marki Volvo.
Największe i najbardziej prestiżowe modele serii 90 bazujące na platformie SPA będą produkowane w fabryce Daquing na północy Chin. W przyszłości produkcja modelu S90 będzie przeniesiona z Europy właśnie do Daquing.
Obecne modele serii 60 oraz przyszłe modele serii 60, wykorzystujące przeskalowaną na potrzeby średniej wielkości aut platformę podłogową SPA, będą wytwarzane w Chengdu. Najmniejsze modele serii 40 oparte na mniejszej platformie CMA wyjadą z obecnie budowanego zakładu w Luqiao położonego 350 km na południe od Szanghaju.
Posiadając trzy fabryki, każdą wyspecjalizowaną w budowie jednej serii naszych aut, Volvo tworzy bardzo wydajną strukturę produkcyjną, która będzie w stanie zaspokajać coraz większe potrzeby rynków na całym świecie, teraz i w przyszłości – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.
Nadesłał:
JK PR
|