Volvo Ocean Race - nowe pomysły, stara idea
– Wiele dyskutowaliśmy na temat jednokadłubowiec vs wielokadłubowiec – i ostatecznie rozwiązaniem dla nas jest korzystanie z obu, więc w przyszłych edycjach będą trzy kadłuby: jednokadłubowy jacht z płatami nośnymi oraz "latający" katamaran – powiedział dyrektor Volvo Ocean Race Mark Turner.
– Volvo Ocean Race zawsze był imprezą stanowiącą najbardziej wymagający test zespołów, a z tymi zmianami – łącznie najbardziej radykalnymi od początku istnienia imprezy w roku 1973 – wynosimy go na zupełnie nowy poziom – tłumaczy Turner. – Bez zmian pozostanie obsesyjne marzenie, które łączyło całe generacje żeglarzy, by zaryzykować wszystko, by wygrać ten wyścig. Ale by zdobyć trofeum, trzeba będzie teraz o wiele więcej umiejętności, poświęceń i pracy. Pozostajemy wierni naszemu DNA oceanicznego wyścigu, ale teraz będziemy wyciskali ostatnie poty z najlepszych żeglarzy także w wyścigach przybrzeżnych. Jednocześnie nasza oferta komercyjna zostaje ogromnie wzbogacona. Pozostajemy jedną z niewielu globalnych profesjonalnych imprez sportowych światowej klasy ze świetnym pakietem komercyjnym, wspaniałym produktem B2B, imprezą o przebogatej tradycji oraz ogromnych możliwościach aktywacji klientów, mediów i pracowników, z czego ogromna większość to elementy kampanii. Mamy też to szczęście, że nasz właściciel – Volvo – nieprzerwanie nas wspiera w dwie dekady po wykupieniu praw do imprezy. Wyścig jeszcze nigdy nie miał tak mocnej pozycji by spoglądać w przyszłą dekadę i jeszcze dalej.
Volvo 20 lat temu nabyło prawa do wyścigu od ówczesnych właścicieli – Whitbread – i od tamtej pory zapewnia pomysły, realizację i nieprzerwane wsparcie.
– Wówczas Volvo oświadczyło, że Wyścig znakomicie łączy w sobie przygodę, sport i najnowsze technologie – powiedział Henry Stenson, wiceprezydent ds. komunikacji i kwestii ekologicznych Volvo Group.
– Tak więc choć przez te 20 lat wiele się zmieniło, idea pozostała taka sama. Szczególnie ważne dla nas jest mocniejsze związanie się wyścigu z innowacyjnymi technologiami – które są tak ważne dla nas w Volvo Group – dodał Stenson.
Nadesłał:
JK PR
|