Volvo rozwija swoje fabryki w Chinach i innych krajach
Za produkcję modeli serii 90 będzie odpowiadać fabryka w Daquing, natomiast serii 60 w Chengdu. To jednak tylko część planu rozwoju szwedzkiej marki.
Zakład produkcyjny w Luqiao jest własnością holdingu Geely. W tej samej fabryce będą produkowane najmniejsze modele Volvo serii 40, a także auta zaprezentowanej niedawno marki LYNK & CO. Wykorzystanie tej samej platformy podłogowej CMA do produkcji aut dwóch marek ma przynieść wymierne korzyści związane z efektem skali.
Inwestycje w fabryki w Chinach są częścią strategii zakładającej globalną ekspansję marki Volvo, do której należą dwie fabryki europejskie: w Szwecji i w Belgii. Fabryka pod Goeteborgiem będzie produkowała modele serii 90 i 60 bazujące na dużej platformie podłogowej SPA. W Belgii będą produkowane modele serii 40 oparte na mniejszej platformie podłogowej – CMA.
Jednocześnie Volvo buduje swój zakład w Południowej Karolinie w Stanach Zjednoczonych, który będzie wytwarzał serię 60 zarówno na rynek amerykański, jak i na eksport.
Nadesłał:
JK PR
|