Volvo stawia na rozwijający się rynek w Indiach
Indie, w stosunku do liczby mieszkańców, są małym rynkiem, a to oznacza, że posiadają duży potencjał rozwoju. Wykorzystać to planuje Volvo, które uruchomi w tym kraju montownię jeszcze w 2017 r.
– Jesteśmy zachwyceni, mogąc ogłosić, że uruchamiamy montaż – powiedział Tom von Bonsdorff, dyrektor generalny Volvo Auto India. – To oznaka poważnego zaangażowania firmy w Indiach.
Decyzja Volvo o rozpoczęciu montowania aut w Indiach i sprzedawanie samochodów „Made in India” świetnie się wpisuje w identycznie nazywającą się inicjatywę rządu indyjskiego, którą wdraża od kilku lat, a która ma na celu podkreślanie i promowanie produktów powstałych w Indiach.
Indyjski rynek aut premium jest wciąż relatywnie mały, ale prognozy mówią o jego gwałtownym rozroście w nadchodzących latach. Obecnie Volvo ma niemal 5-procentowy udział w rynku premium i ma zamiar do 2020 r. podwoić tę wartość. W roku 2016 Volvo sprzedało w Indiach przeszło 1400 aut, o 24% więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży rok do roku w pierwszych miesiącach roku 2017 wyniósł przeszło 35%.
Nadesłał:
JK PR
|