W stronę outsourcingu - Assistance dla firm


2012-09-26
Assistance dla firm do niedawna oznaczało przede wszystkim pomoc ubezpieczyciela w nagłych wypadkach. Obecnie coraz częściej obejmuje ono wyspecjalizowane usługi outsourcingowe, wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej.

Pakiet tego typu wprowadziła w czerwcu na rynek spółka Agent Transfer. Assistance dla firm oferują już także m.in. Expander i Gold Partner.

- Logika najnowszych rozwiązań wykracza nieco poza logikę ubezpieczeń, pozwalających na pomoc w naprawieniu powstałej szkody - mówi Artur Kuczmowski, członek zarządu Agent Transfer. - Usługi Assistance dla firm, to coraz częściej narzędzie pozwalające zapobiegać potencjalnym trudnościom. Jednym z podawanych w branży przykładów jest potrzeba zapewnienia firmie źródeł finansowania. - Firmy często starają się pozyskać kapitał, kiedy już są w potrzebie. To zbyt późno. O zapewnienie dostępnej linii kredytowej należy zadbać, kiedy firma jest w dobrej kondycji. Do tego służy m.in. Assistance finansowy - dodaje Artur Kuczmowski. W ofercie rynkowej dostępnych jest już przeszło 20 usług Assistance, nie związanych bezpośrednio z likwidacją szkód. Wykupując odpowiedni abonament, firma opłaca de facto dostęp do usług outsourcingowych. Mogą obejmować one np. obsługę kancelarii prawnej, agenta nieruchomości, czy pomoc IT. Niektóre z rozwiązań - co istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw, przełamują także barierę dostępności. Np. znajdujący się w pakiecie „Bezpieczny Biznes" Assistance flotowy umożliwia MŚP korzystanie z procedur zakupu samochodów, dostępnych do tej pory wyłącznie dla największych odbiorców.

Koszt niezbyt rozbudowanego pakietu Assistance (do 6 usług outsourcingowych) to dla firmy wydatek rzędu kilkuset złotych miesięcznie. - Dostęp do zewnętrznych specjalistów, przydatnych firmie w różnorakich sytuacjach, jest tańszy w pakiecie, niż gdyby zlecać im tego typu usługi z osobna - tłumaczy Artur Kuczmowski. Inną zaletą outsourcingu z pewnością jest uwolnienie przedsiębiorstwa od zbędnych czynności i procesów. - Szczególnie przydatne w przypadku małych przedsiębiorstw, zatrudniających po kilku, kilkunastu pracowników. Ostateczna ocena użyteczności poszczególnych pakietów Assistance dla prowadzonej działalności, zależeć musi jednak od specyfiki branży, obrotów oraz szeregu dodatkowych zmiennych. Pamiętajmy także, że nie zastąpią one podstawowego ubezpieczenia działalności gospodarczej, jakim jest ubezpieczenie majątku oraz OC. Ubezpieczenie pozwala zlikwidować szkodę. Tylko z tytułu ubezpieczenia firma otrzyma odszkodowanie. Assistance to pomoc zewnętrznych specjalistów.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Juicy Marketing

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl