Wirtualny Doradca Alior Banku wśród najlepszych projektów bankowych na świecie
Alior Bank jako jedyny polski bank zwyciężył w prestiżowym konkursie „Distribution & Marketing Innovation Awards” przeprowadzanym przez organizację European Financial Management Association (EFMA) we współpracy z firmą Accenture.
Wśród najlepszych projektów bankowych na świecie znalazł się „Wirtualny Doradca” – system sztucznej inteligencji wspierający zdalny kontakt z klientami.
W konkursie wyłaniane są najbardziej innowacyjne projekty z zakresu detalicznych usług finansowych. „Wirtualny Doradca” stworzony przez Alior Bank zwyciężył w kategorii „Big Data, analityka i sztuczna inteligencja” („Big Data, Analytics and AI”). Podczas uroczystej gali, która odbyła się 26 października br. w Barcelonie, nagrodę w imieniu banku odebrał Maciej Jakubowski.
„Wirtualny Doradca” jest połączeniem automatycznego rozpoznawania mowy, analizy semantycznej, syntezy mowy, a także systemu przetwarzania języka naturalnego oraz technologii biometrycznej identyfikacji głosowej. „Wirtualny Doradca” to system sztucznej inteligencji – wirtualny przedstawiciel banku, zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami spójną rozmowę, czyli reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania. W Alior Banku wykorzystywany jest w miękkiej windykacji, aby przekonywać klientów do spłaty zadłużenia, a także w badaniach marketingowych.
- Nagroda w tym prestiżowym konkursie to nie tylko kolejne potwierdzenie pozycji Alior Banku jako lidera innowacyjności w polskiej bankowości, ale jest też wyrazem uznania dla zaangażowania banku w doskonalenie procesu obsługi klienta – mówi Marcin Król, Menedżer Zespołu Wdrożeń Projektów i Optymalizacji w Alior Banku.
Projekty do konkursu „Distribution & Marketing Innovation Awards” zgłaszają instytucje finansowe. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach wybierani są przez jury składające się z przedstawicieli banków z całego świata, a także w głosowaniu m.in. członków organizacji EFMA, zrzeszającej ponad 3,3 tys. instytucji finansowych z ponad 130 krajów. Do tegorocznej, czwartej edycji konkursu, zgłoszono ponad 460 projektów z 200 instytucji reprezentujących 61 krajów.
EFMA to nie jedyne prestiżowe wyróżnienie dla „Wirtualnego Doradcy”. Projekt jest doceniany na świecie, o czym świadczą główne nagrody w międzynarodowych konkursach „Retail Banker International” – w kategorii „Najlepsza technologia wykorzystywana w bezpośredniej obsłudze klienta”, a także „BAI Global Banking Innovation Awards” – w kategorii „Innowacja w usprawnianiu procesów wewnętrznych”.
Nadesłał:
United PR
|