Wrocław Campus 39 Panattoni na celowniku e-commerce – wynajęte blisko 80 000 m kw.
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozkręca największą na Dolnym Śląsku inwestycję - Wrocław Campus 39. Deweloper wynajął blisko 85 000 m kw. dwóm najemcom, z czego ponad 78 000 m kw. zajmie e-commerce.
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozkręca największą na Dolnym Śląsku inwestycję - Wrocław Campus 39. Deweloper wynajął blisko 85 000 m kw. dwóm najemcom, z czego ponad 78 000 m kw. zajmie e-commerce. Obecnie budowane jest 160 000 m kw - połowa metrażu będzie gotowa już we wrześniu br. Campus Wrocław 39 docelowo zajmie 200 000 m kw. i przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie „Excellent”.
Wrocław Campus 39 – coraz więcej powierzchni dla e-commerce i elektromobilności. Panattoni już we wrześniu br. ukończy pierwsze 80 000 m kw. kompleksu Wrocław Campus 39. Park znajduje się w pobliżu magazynów firmy Amazon oraz kompleksu koreańskiego LG, obejmującego m.in. największa w Europie fabrykę baterii litowo-jonowych dla aut elektrycznych. Powierzchnia dostarczona w takiej lokalizacji to doskonała wiadomość dla sektora handlu internetowego i elektromobilności, i już są jej pierwsze efekty i najmy. Na 78 000 m kw. prowadzone będą operacje dla branży e-commerce, obejmujące wiele europejskich rynków. Kompleks to także dobre miejsce dla logistyki – jedna z czołowych firm z tego sektora wynajęła 6000 m kw. powierzchni, na której powstanie cross-dock. Wrocław Campus 39 osiągnie docelowo 200 000 m kw.
- „Rosnąca cały czas sprzedaż w kanale on-line w Europie napędziła pierwszy bardzo duży najem w ramach Wrocław Campus 39 i spodziewamy się kolejnych” - komentuje Damian Kowalczyk, Development Director z Panattoni z Panattoni i dodaje: Przychody rynku e-commerce w Europie będą rosły do 2025 r. średnio o 5,16 proc. rocznie. Nieustanny wzrost tego segmentu motywuje największych graczy, do poszukiwania lokalizacji o paneuropejskim potencjale, dzięki czemu mogą obsługiwać więcej niż jeden rynek. Dlatego doskonałym wyborem dla e-commerce jest Wrocław Campus 39, który cechują: bliskość autostrady A4 czy drogi ekspresowej S8, dostęp do pracownika, a także bardzo dobry klimat do rozwoju biznesu w regionie”.
Wrocław Campus 39 to doskonała lokalizacja dla biznesu. Stolica Dolnego Śląska, w rankingu fDi Magazine zajęła pierwsze miejsce wśród polskich miast i piętnaste na całym świecie pod względem potencjału inwestycyjnego, co napędza cały region. Ponadto największy kompleks Panattoni w okolicy jest doskonale skomunikowany zarówno z najważniejszymi ośrodkami w Polsce, jak i Europie. Przebiegająca niedaleko obiektu autostrada A4 pozwala na sprawne dotarcie zarówno do Górnego Śląska, czy Krakowa, jak i Berlina i na Ukrainę. W niewielkiej odległości przebiega również droga ekspresowa S8, łącząca kompleks z Warszawą i Łodzią, ale także czeską Pragą. Ponadto zaledwie 15 minut od inwestycji znajduje się międzynarodowe lotnisko. Wrocław Campus 39 zyskuje także na swojej lokalizacji w Polsce, ze względu na błyskawicznie rozwijający się lokalny rynek e-commerce.
Tylko w 2020 r. Polacy w przestrzeni online dokonali zakupów na ponad 15,3 mld EUR, co oznacza wzrost o 31,4% w stosunku do roku 2019, a dynamika ta jest o 2,5 raza wyższa niż europejska średnia. Dodatkowo według prognoz PwC wartość polskiego rynku e-commerce, która wyniosła ok. 100 mld zł w 2020 r., wzrośnie do 162 mld już w 2026 roku.
Wrocław Campus 39 docelowo składać się będzie z 5 budynków przystosowanych zarówno do magazynowania, jak i lekkiej produkcji, a ok. 14 000 m kw. zajmą biura. Cała inwestycja przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie „Excellent”, a deweloper dostarczy szereg rozwiązań zarówno z zakresu ekologii, jak i wellbeingu. W obiekcie zaimplementowane zostaną systemy ograniczające zużycie wody, energii i ciepła, a także znacznie ograniczające emisję CO2, a pracownicy skorzystają m.in. z zielonych stref relaksu, infrastruktury rowerowej, czy stacji ładownia samochodów elektrycznych.
Nadesłał:
konkretpr
|