Wszyscy musimy stawić czoła największym wyzwaniom współczesnego świata – zmianom klimatycznym


2021-06-15
Każda firma powinna pamiętać, że jest odpowiedzialna za minimalizowanie swojego negatywnego wpływu na klimat oraz zachowanie transparentności swoich działań, tak, aby partnerzy i klienci mogli podejmować świadome i zrównoważone środowiskowo decyzje.

Zmiany klimatyczne to globalna sytuacja kryzysowa, która wymaga pilnych działań. W roku, w którym ich skutki ponownie trafiły na pierwsze strony gazet – nie tylko w związku z bezprecedensowymi wyciekami chemicznych substancji z kontenerowców czy pożarami w Kalifornii – należy zauważyć, że problem zmian klimatycznych i jego negatywnych konsekwencji jest coraz powszechniejszy, a świadomość problemu oraz społeczny aktywizm wciąż rosną. Każda firma powinna pamiętać, że jest odpowiedzialna za minimalizowanie swojego negatywnego wpływu na klimat oraz zachowanie transparentności swoich działań, tak, aby partnerzy i klienci mogli podejmować świadome i zrównoważone środowiskowo decyzje.

Krok pierwszy – redukcja zużycia energii i emisji dwutlenku węgla

Ubiegły rok to również początek epoki, w której wirtualna komunikacja na stałe wpisała się w świadomość biznesu oraz konsumentów. Znacznie zyskała ona na popularności, gdy kraje na całym świecie wprowadziły blokady i ograniczenia w gromadzeniu się i przemieszczaniu. Przedsiębiorcy, chcąc dostosować się do nowych sanitarnych realiów, szukali metod na pozostanie w kontakcie i utrzymanie biznesu na rynku. Zmniejszenie śladu węglowego organizacji opiera się również na zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej zarówno biur, jak i zakładów produkcyjnych. Kluczem do sukcesu biznesu w tym aspekcie może okazać się korzystanie z odnawialnych źródeł energii i zrównoważone zarządzanie emisją.

Zakład produkcyjny Poly w Tijuanie w Meksyku posiada jeden z największych projektów solarnych zainstalowanych na dachu w Ameryce Łacińskiej, z 4 284 panelami zajmującymi powierzchnię wielkości dwóch boisk piłkarskich. Wszystkie nasze trzy główne zakłady w San Jose, Santa Cruz i Hoofddorp posiadają instalacje solarne” – komentuje Jakub Abramczyk ekspert Poly. „Wdrożyliśmy w naszej organizacji dedykowany system, który zajmuje się zarządzeniem emisją dwutlenku węgla, co pozwoliło nam usprawnić procesy zbierania danych i skonsolidować wszystkie informacje w jednym miejscu” – dodaje ekspert Poly.

Należy jednak pamiętać, że przy wdrażaniu zrównoważonych ekologicznie rozwiązań w firmie, kluczem do sukcesu projektu jest zaangażowanie i przeszkolenie pracowników w zakresie korzystania z nowego systemu. Wprowadzenie do organizacji systemów i struktur umożliwi jej lepiej zarządzać zużyciem energii oraz emisjami operacyjnymi, które będą pod ich bezpośrednią kontrolą.

Krok drugi – postawa eco-frendly na każdym etapie

Zachowanie spójności organizacji w działaniach na rzecz środowiska jest bardzo ważne, dlatego należy zwrócić szczególną uwagę, aby wszystkie procesy, w tym także produkcja, pakowanie, magazynowanie oraz cały łańcuch dostawy, były zoptymalizowane pod kątem środowiskowym. Nawet z pozoru nieistotne decyzje, jak wybór opakowań produktów, mają wpływ na zrównoważone ekologicznie działania firmy, które pozwalają na ograniczenie emisji szkodliwych substancji, zmniejszenie śladu węglowego i mniejsze zużycie surowców.

Krok trzeci – utrzymywanie wysokich standardów środowiskowych

Wdrożenie do organizacji polityki środowiskowej ma na celu ukierunkowanie działań, zrównoważenie produkcji produktów i świadczenia usług, tak, aby zredukować jej negatywny wpływ na środowisko. Kierowanie się takimi zasadami w biznesie pomaga zapobiegać potencjalnym szkodom, szczególnie w postaci zanieczyszczeń, szkodliwych emisji, odpadów czy szkodliwych substancji.

Na barkach organizacji leży zadbanie o spójność procesów i praktyk środowiskach w firmie. Stworzenie sztywnych zasad postępowania w organizacji pomaga w ograniczeniu negatywnego wpływu firmy na klimat i w realizowaniu założeń w szerszej perspektywie. Należy przyznać, że większość organizacji poważnie traktuje zrównoważony rozwój i często uważają, że jest on tak samo ważny, jak i korzystny biznesowo. Często znajduje to odzwierciedlenie w przyjęciu polityki zrównoważonego rozwoju. Warto jednak zwrócić uwagę, że znaczna liczba firm deklaruje, że chce podjąć działania na rzecz ochrony środowiska, jednak wiele jeszcze jest do zrobienia w tej materii.

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PressOffice

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl