Wybory kosmetyczne millenialsów


Wybory kosmetyczne millenialsów
2017-03-15
Najczęściej pytają o opinię znajomych lub przeglądają fora internetowe a zakupów dokonują w sklepach stacjonarnych – wskazują wyniki badania „Millenialsi a kosmetyki” przeprowadzonego we współpracy Mint Media z Uxeria.

Pokolenie zmiany

Pokolenie Y, czyli tzw. millenialsi, to osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Przez specjalistów określani są jako „dzieci przełomu”. Ze względu na specyfikę czasów, w których przyszło im dorastać są doskonale zorientowani w nowych technologiach i silnie przywiązani do urządzeń mobilnych. Prawie każdy z nich posiada smartfon ze stałym dostępem do Internetu, przez co w większości czasu są online.

Rozsądni konsumenci

Z badania przeprowadzonego przez Mint Media oraz Uxeria wynika że są to świadomi konsumenci. Bardzo ważnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu kosmetyków jest możliwość sprawdzenia najważniejszych dla nich parametrów, m.in. składu, daty ważności czy wypróbowania pożądanego kosmetyku.

Wart podkreślenia jest sposób, w jaki millenialsi nabywają rzeczy. Mimo że żyją w dobie wszechogarniającego internetu i zakupów online to połowa ankietowanych przyznaje, że kosmetyki nabywają w sklepach stacjonarnych. Wiąże się to ze wspomnianą wyżej świadomością z jaką pokolenie Y podchodzi do zakupów. Kluczową cechą na jaką zwracają uwagę jest jakość produktu.

Rolę decydenta w przypadku zakupów kosmetycznych pełnią w większości kobiety. Ponad połowa, bo aż 74% zakupów dokonywanych jest właśnie przez nie. Mimo, że nie są one end userami produktów, to właśnie one je selekcjonują i wybierają. Ponad 80% ankietowanych uznała, że stojąc przed wyborem zakupu produktu kosmetycznego dla mężczyzny, nie kupi jakiegokolwiek, tylko wybierze ten typowo męski z adnotacją For Men. Jest to dosyć ciekawy wniosek, ponieważ kategoria ta w Polsce jest cały czas niewielka i dominują produkty dla kobiet oraz unisex – tłumaczy Małgorzata Traczyk, Product Manager Uxeria.

Relacyjne podejście

Szybki tryb życia oraz brak potrzeby posiadania stałych rzeczy wskazuje na to, że badani nie wybiegają zbyt daleko w przyszłość. Liczy się dla nich tu i teraz oraz ich aktualne potrzeby. W nawiązaniu do tego, pokolenie Y nie inwestuje w kosmetyki anti - aging. Nie do końca jednak jest jasne czy ze względu na to, że nie boją się starości czy są bardziej odporni na przekazy reklamowe. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że nie korzysta z tego typu kosmetyków, a tylko 14% używa ich regularnie.

Kluczowym wnioskiem płynącym z badania jest sposób szukania informacji na temat produktów. Najważniejsze dla millenialsów są rekomendacje. Blisko 52% ankietowanych w pierwszej kolejności bierze pod uwagę opinie znajomych, natomiast w drugiej informacje odnalezione na forach internetowych. Potwierdza to 44% przebadanych.        

Sam jestem millenialsem i muszę przyznać, że wyniki częściowo mnie zaskoczyły, a częściowo nie. Najciekawsze według mnie jest to, że – mimo wielu narzekań opinii publicznej czy mediów – młodzi ludzie są bardzo podobni do starszych pokoleń. Mają podobne preferencje, marzenia, plany, a zmienia się tylko (i aż) rzeczywistość wokół. To widać na przykładzie zakupów kosmetycznych – młodzi ludzie jako naturalne, pierwsze źródło wiedzy wykorzystują internet i tutaj jest to widoczne, ale jeśli chodzi o zwyczaje konsumenckie są podobni jak starsze pokolenia – nie lubią kupować w ciemno i np. kosmetyk wolą dotknąć, przetestować. Jasne, są skłonni bardziej niż starsi dokonać zakupu mobilnie albo przez www, ale w temacie użycia kosmetyku jednak ufają najbardziej swoim zmysłom i to jest ciekawy wniosek płynący z badania – komentuje Marcin Żukowski, Team Leader Mint Media.

Badanie zostało przeprowadzone metodą zdalnych testów za pośrednictwem aplikacji Uxeria. Wzięło w nim udział 500 osób - 300 kobiet i 200 mężczyzn. Premiera badania miała miejsce na konferencji Millennials Marketig Forum, która odbyła się pomiędzy 26 a 27 stycznia 2017 roku w Hotelu Novotel Warszawa Airport.

Wyniki badania w formie wideo dostępne są pod linkiem https://youtu.be/sVKhMhFybZ4.

Mint Media to agencja interaktywna, działająca na rynku od 2009 r. Firma tworzy zintegrowane strategie marketingowe w mediach społecznościowych oraz kompleksowe realizacje w sferze digital. Jako jedna z pierwszych agencji w Polsce, zaoferowała pakiety mediowe opierające się na wykorzystaniu potencjału Facebooka oraz stworzyła dedykowane aplikacje w tym serwisie. W gronie klientów Mint Media znajdują się, m.in. PKO Bank Polski, Huawei, Perła, Freshmarket, Philips, NaTurek, Home.pl czy J.W. Construction, Maspex. Więcej informacji na www.mintmedia.pl.

Uxeria specjalizuje się w prowadzeniu zdalnych badań użyteczności serwisów internetowych, badań marketingowych, reklam, mailingów, ulotek oraz aplikacji komputerowych. Uxeria dysponuje zestawem gotowych analiz, które wykorzystują ostatnie trendy w zakresie metodologii usability i wykorzystywane są przez czołowe firmy internetowe i laboratoria badawcze. Uxeria oferuje osiem komplementarnych metodologii, które pozwalają zbadać zróżnicowane aspekty produktu oraz tworzyć: landing page, benchmark konkurencji, e- commerce, b2b, b2c, reklamy, banery, wideo, testy, makiety.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl