Wyniki Black Point po trzecim kwartale


2011-11-18
Ponad 51 mln zł skonsolidowanego obrotu i 3,3 mln zł zysku - takie wyniki brutto po 9 miesiącach 2011 roku odnotowuje Grupa Black Point. Jeden z największych producentów alternatywnych materiałów do druku w Polsce po trzecim kwartale wypracował ok. 70% wartości przychodów prognozowanych na 2011 rok

Po 9 miesiącach działalności Grupa Black Point wypracowała ponad 51 mln zł obrotu, tj. o ok. 2,5% mniej niż w 2010 roku oraz 3,3 mln zysku brutto, co oznacza spadek o ok. 40% w odniesieniu do analogicznego okresu 2010 roku. Jednoczenie spółka Black Point osiągnęła obroty na poziomie ponad 31,5 ml zł i zysk wielkości 2,5 mln zł brutto.

 

- Wyniki oceniamy dobrze, pamiętając o tym, że należy je odczytywać w kontekście aktualnej sytuacji rynkowej - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Cały czas mamy do czynienia ze spadkiem cen sprzedaży, presją cenową ze strony producentów alternatywy i sprzętu drukującego, obniżeniem marż handlowych, a do tego wzrostem kosztów działalności. Mimo to stałe tendencje wzrostowe, które obserwujemy w zakresie sprzedaży ilościowej pozwalają z optymizmem patrzeć na przyszłe wyniki finansowe Grupy i poszczególnych spółek – dodaje.

 

W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Black Point odnotowała 17% wzrost obrotów wartościowych w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i 19% wzrost wartości zysków. Wzrosty odnotowano w dwóch najważniejszych w ofercie producenta grupach produktowych - 14% wyniósł wzrost sprzedaży ilościowej w grupie tonerów laserowych i aż 10% w grupie atramentów. Oba produkty to dwie najbardziej zyskowne grupy w ofercie marki.

 

- Obserwowane wzrosty potwierdzają słuszność przyjętego przez Black Point modelu biznesowego – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Pointa. – Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu jest długofalowa realizacja polityki jakościowej. Produkcja innowacyjnych produktów pod własną marką i współpraca z wykwalifikowanymi specjalistami w zakresie dystrybucji, jakimi są nasi partnerzy handlowi, zagwarantuje zyski grupie oraz naszym kontrahentom – dodaje.

 

W trzecim kwartale 2011 roku dynamiczne wzrosty odnotowała też należąca do grupy spółka Eco Service, zajmująca się handlem pustymi kartridżami. W ostatnim kwartale sprzedaż ilościowa wzrosła o ponad 30%, a to pozwala mówić o 11% wzroście przychodów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

 

W czwartym kwartale spółka Black Point zamierza kontynuować prace nad rozwojem swojej oferty. Rozpoczęto już przygotowania do wdrożenia nowej linii technologicznej dla atramentów. Jednoczenie cały czas trwają działania nad rozbudową sieci dystrybucji, ze szczególnym uwzględnieniem rynków eksportowych (zwł. Czech i Węgier). Najbliższy kwartał to także wdrażanie programu poprawy efektywności, który ma służyć optymalizacji kosztów działalności. Dzięki przyjętym założeniom spółka szacuje, że mimo trudniejszej sytuacji rynkowej, w 2011 roku uda jej się wypracować wyniki finansowe zgodne z przyjętą prognozą. Przewidywana wartość obrotu skonsolidowanego w 2011 roku to ok. 72 mln zł i ok. 5,3 mln zł zysku brutto.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Profitcomms

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl