Wyprawka szkolna nie musi być droga


2018-08-29
Powrót do szkoły po wakacjach to wyzwanie nie tylko dla uczniów, ale także intensywny czas dla rodziców, którzy przygotowują dla swoich pociech wyprawki szkolne. Jak pokazuje badanie PAYBACK Opinion Poll, dla większości konsumentów takie zakupy to duży wydatek, dlatego chętnie korzystają z promocji.

Prawie co druga osoba ankietowana przez PAYBACK, która ma dzieci w wieku szkolnym, ma już przynajmniej częściowo skompletowaną wyprawkę. Najwięcej respondentów deklaruje, że zakupy do szkoły robi na kilka dni przed rozpoczęciem roku szkolnego lub sukcesywnie w trakcie jego trwania (odpowiednio po 29%).

Komu do szkoły, temu plecak

3/4 osób uważa, że poza podręcznikami najważniejszą częścią wyprawki dla dziecka jest plecak lub torba. Na dalszym miejscu znajdują się zeszyty (59%) oraz odzież i obuwie do szkoły (53%). Na te ostatnie przeznaczamy najwięcej pieniędzy, co zadeklarowała prawie 1/3 respondentów. Podręczniki, które zazwyczaj uważane są za najdroższy element wyposażenia ucznia, uplasowały się na drugim miejscu (28%).

Przede wszystkim dobrej jakości

Większość rodziców kupuje wyprawkę zgodnie z listą przygotowaną przez szkołę (36%), nieco mniej kieruje się doświadczeniem (34%). Tylko nieliczni (3%) śledzą reklamy i kupują zgodnie z aktualnymi trendami. Co w takim razie wpływa na wybór konkretnych produktów? Rodzice na pierwszym miejscu stawiają jakość (49%) – chcą kupić dziecku rzeczy, które będą mu służyć jak najdłużej. Co czwarty ankietowany wskazuje cenę jako główny czynnik determinujący decyzje zakupowe. Spory jednorazowy wydatek skłania rodziców do korzystania z promocji – śledzenie aktualnych ofert deklaruje ponad połowa badanych, a 12% kupuje produkty do wyprawki szkolnej w tych sklepach, w których otrzymuje dodatkowe korzyści, np. zbiera punkty w ramach programu lojalnościowego.

Smart rodzice

Aż 70% badanych przez nas Polaków przyznaje, że wydatki na wyprawkę szkolną stanowią duże obciążenie dla domowego budżetu. Śledzenie i korzystanie z aktualnych ofert promocyjnych to bardzo dobry sposób, aby go znacząco nie nadwyrężyć. Wciąż relatywnie mało osób robi jednak zakupy w sklepach, w których otrzymuje dodatkowe benefity, a przecież dzięki temu można łatwo zaoszczędzić, nie rezygnując przy tym z jakości. Przykładowo, uczestnicy PAYBACK mogą szybko i wygodnie skompletować wyprawkę szkolną, zbierając punkty i wymieniając je na kolejne zakupy w sklepach sieci Kaufland oraz u naszych licznych partnerów online – komentuje Robert Olędzki, Digital Director w PAYBACK Polska.

Najwięcej respondentów badania PAYBACK Opinion Poll – prawie 40% – przeznacza na wyprawkę dla dziecka 300-500 zł. Jako najlepsze miejsce do robienia zakupów szkolnych ankietowani wskazali super- i hipermarkety (2/3 osób posiadających dzieci). Często rodzice stawiają też na zakupy w Internecie (37%).

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 10-20 sierpnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 490 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.



Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl