Zaprojektowane przez dzieci dla dzieci
IKEA rok temu zaprosiła dzieci z całego świata do stworzenia limitowanej edycji zabawek SAGOSKATT. Najmłodsi z całego świata narysowali wymyślone przez siebie stworki.
Tegoroczna kolekcja SAGOSKATT to seria dziesięciu wyjątkowych pluszaków zaprojektowanych przez dzieci pochodzących z różnych części świata. W tym roku
w skład limitowanej edycji wchodzą m.in. czerwona bakteria, różowy „koniozaur”, niebieski pies i różowa sowa. Dzieci, które wzięły udział w konkursie, podzieliły się nie tylko swoimi marzeniami i wyobraźnią. Jednocześnie przyczyniły się do zapewnienia każdemu dziecku prawa do zabawy i rozwoju. Kolekcja SAGOSKATT, tak jak wszystkie pozostałe zabawki i książki z działu IKEA dla Dzieci, bierze udział w tegorocznej kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”, wspierającej prawa dzieci do zabawy
i rozwoju.
Zabawa to podstawowa potrzeba każdego dziecka. To nauka na całe życie. Napędza rozwój zarówno młodszych, jak i starszych. Pobudza ciekawość i kreatywność. Uczy, jak ze sobą współpracować oraz troszczyć się o siebie nawzajem. Nowa kampania społeczna IKEA podkreśla korzyści płynące z zabawy dla wszystkich dzieci. Ze sprzedaży każdej zabawki lub książeczki dla najmłodszych, w okresie trwania kampanii (20.11-24.12) IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz projektów, które prowadzone są w najuboższych społecznościach na świecie i wspierają rozwój oraz edukację dzieci, a także sport
i oczywiście zabawę. Wśród organizacji współpracujących z IKEA Foundation są UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children. „Zabawa to poważna sprawa” to nowa kampania społeczna IKEA, która pojawiła się
w miejsce projektu „Pluszaki dla edukacji”, prowadzonego przez firmę przez ostatnich 13 lat. Częścią nowej kampanii niezmiennie pozostaje konkurs rysunkowy dla dzieci.
Dwudziestu polskich finalistów konkursu rysunkowego w ramach kampanii otrzyma uszyte według ich własnych projektów pluszaki. Co najważniejsze - zwycięskie prace powalczą w międzynarodowym finale, w którym wybranych zostanie 10 rysunków. To właśnie one będą inspiracją do stworzenia limitowanej edycji zabawek i w przyszłym roku trafią do sklepów IKEA na całym świcie. Ogłoszenie wyników polskiej edycji konkursu zaplanowane jest na 6 grudnia br. Szczegóły dotyczące akcji dostępne są na stronie www.zabawymoc.pl
Nadesłał:
beyondpr
|