Zbadamy wiek serca pasażerów PKP
Osoby, które we wtorek 22 listopada w trakcie swojej podróży znajdą się na Dworcu Centralnym w Warszawie będą mogły skorzystać z bezpłatnych badań ciśnienia tętniczego krwi i poznać wiek swojego serca. W hali głównej dworca w godzinach 9.00-17.00, będzie czekał wykwalifikowany personel medyczny.
Organizator kampanii „Ciśnienie na Życie” już czwarty rok z rzędu prowadzi działania, które mają podnieść świadomość Polaków w zakresie profilaktyki schorzeń układu krążenia. Podczas bezpłatnych badań realizowanych w ramach kampanii, można nie tylko zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi, ale także za pomocą innowacyjnej aplikacji[1] sprawdzić wiek serca. Aplikacja pozwala na określenie, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu, przez które zgodnie z danymi Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Polsce co roku trafia do szpitali ok. 170 tys. osób, a blisko połowa hospitalizowanych umiera.
Jeżeli obliczony wiek serca okaże się wyższy od wieku metrykalnego, pacjenci powinni potraktować to jako ostrzeżenie przed wystąpieniem groźnych dla życia incydentów sercowych. Aby zadbać o swoje zdrowie należy obniżyć wiek serca, co jest możliwe dzięki zmianie stylu życia. Eksperci rekomendują utratę zbędnych kilogramów poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej. Na liście zdrowych zmian, znajdują się również rzucenie palenia, wysypianie się oraz spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Gdy wiek serca różni się od wieku metrykalnego, a u danej osoby występują choroby przewlekłe, takie jak nadciśnienie tętnicze, cukrzyca lub hipercholesterolemia, należy skupić się na ich dobrej kontroli we współpracy z lekarzem prowadzącym.
Bezpłatne badania, które będzie można wykonać na stoisku kampanii „Ciśnienie na Życie” na Dworcu Centralnym odbędą się 22 listopada w godzinach 9.00-17.00. Na wszystkich chętnych czekać będzie wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, które po przeprowadzeniu badania zinterpretują wyniki oraz udzielą fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia.
„Kampania Ciśnienie na Życie jest nie tyle przypomnieniem co upominkiem dla serc Polaków. Serce jest jednym z najważniejszych organów w naszym ustroju i dlatego nie możemy zapominać o jego potrzebach. Niestety nie każdy zdaje sobie sprawę, że serce jako najciężej pracujący narząd w naszym organizmie, nigdy nie odpoczywa a znosi nasze wybryki takie jak palenie papierosów, także e-papierosów, czy niezdrowe odżywianie. Przyszedł już czas, aby odpowiedzialniej odnieść się do lekceważenia wczesnego rozpoznania nadciśnienia tętniczego, cukrzycy i wcześniej wdrożyć skuteczne leczenie. Najważniejsza pozostanie profilaktyka i to jest inwestycja w życie i przyszłość każdego z nas” – podkreśla ekspert merytoryczny kampanii, prof. dr. hab. n. med. Marian Zembala, Dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu.
Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl.
Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”
Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z ponad 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Organizator Kampanii popularyzuje aktywności pomagające obniżyć wiek serca i zadbać o zdrowie układu krążenia. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.
Biuro prasowe kampanii:
Emilia Sawińska
tel. 531 844 325
e-mail: emilia.sawinska@procontent.pl
[1] Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej grupie wiekowej.