Zdjęcia produktowe do sklepu internetowego


Zdjęcia produktowe do sklepu internetowego
2021-12-20
Zdjęcia produktowe to obecnie podstawa w coraz popularniejszych sklepach internetowych. Zapotrzebowanie na fotografię produktową nieustannie rośnie ze względu na coraz większe zainteresowanie klientów zakupami online.

Sklepy internetowe bardzo często zapominają o fotografii produktowej, bazując jedynie na zdjęciach dostarczanych przez dystrybutorów lub słabej jakości zdjęciach z innych źródeł. Sytuacja zaczęła zmieniać się na popularnych portalach aukcyjnych, które zwiększyły wymagania techniczne dotyczące zdjęć produktowych. Fotografia produktowa musi zawierać jednolite białe tło a nieostre zdjęcia są odrzucane.



Dlaczego warto zlecić profesjonalne zdjęcia produktowe

Jeśli więc prowadzisz biznes w branży e commerce powinieneś zwrócić szczególną uwagę aby zdjęcia reklamowe w Twoim sklepie były najwyższej jakości. Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecić zdjęcia produktów do studio fotograficznego, które specjalizuje się tylko w tego typu fotografii. Mamy wtedy gwarancję, że nasze produkty zostaną pokazane z najlepszej strony, a zdjęcia produktowe będą wyglądać estetycznie.

zdjęcia produktowe do sklepu internetowego

Współpraca z fotografem produktowym

Korzystając z usług fotografa produktowego najczęściej współpraca przebiega w podobny sposób. Na samym początku wykonuje się zdjęcia testowe. Można poprosić o zdjęcia tego samego produktu na białym lub innym dowolnym tle, w różnych rozmiarach oraz z różnym oświetleniem. Dzięki temu otrzymamy kilka propozycji zdjęć naszego produktu do wyboru.

Potencjalny klient kupując w internecie jest przede wszystkim wzrokowcem, dlatego packshot powinien być na najwyższym poziomie. Nie warto więc sugerować się jedynie najniższą ceną. Wysoka jakość usług w tego typu fotografii musi być dobrze wyceniana. Fotograf produktowy korzysta z profesjonalnego sprzętu oraz specjalnie przygotowanego studio produktowego. Z tego powodu cena za zdjęcia tego typu nie może być bardzo niska jeśli zależy nam na profesjonalizmie.



Ile zdjęć produktowych wykonać

Często klienci zastanawiają się ile zdjęć jednego produktu będą potrzebowali. Na przykład zdjęcia odzieży do sklepów internetowych często wykonuje się z przodu, z tyłu oraz jedno lub dwa zdjęcia detalu. To pozwoli w pełni pokazać nam ubranie z każdej strony. Gdy wykonujemy zdjęcia produktów bardziej skomplikowanych powinniśmy odpowiednio rozszerzyć ilość tego typu zdjęć. Oczywiście ważne jest aby na kilku zdjęciach pokazać cały produkt. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na jego właściwości, czy detale. Pamiętajmy, że klient oglądając fotografię produktową nie ma produktu do dyspozycji. Nie będzie mógł go na przykład obrócić czy zobaczyć z każdej perspektywy. Dlatego ważne jest aby na zdjęciach produktowych pokazać jak najdokładniej nawet prosty przedmiot, który wydawałoby się można pokazać za pomocą tylko jednego zdjęcia na białym tle.

Źródło fotografii: pixabay.com
Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl