ZDOLNI, AMBITNI I Z LIDLEM W CV – POZNAJCIE PRACOWNIKÓW LIDLA
Podstawą każdej firmy są ludzie. Atrakcyjna pensja, bogaty pakiet socjalny, a także możliwość rozwoju zawodowego to z pewnością czynniki, które wpływają na atrakcyjność każdego pracodawcy.
Zadowoleni pracownicy stają się wówczas prawdziwymi ambasadorami swoich firm. Lidl Polska, w ramach kampanii „Lidl zaczyna się od ludzi”, pokazuje Polsce swoich dumnych pracowników, którzy zdecydowali się na to, aby zostać głosem firmy. To właśnie oni opowiadają, jak wygląda praca w Lidlu.
To dzięki nim – osobom zaangażowanym, chętnym do pracy, ambitnym i z głowami pełnymi pomysłów – Lidl ciągle się rozwija. Pracownicy magazynów dbają o to, aby klienci mogli codziennie kupić świeże produkty w sklepach, osoby w nich zatrudnione odpowiednio planują zamówienia oraz zapewniają profesjonalną i uprzejmą obsługę klientów podczas zakupów, a specjaliści czuwają m.in. nad wdrażaniem innowacji w funkcjonowaniu firmy, wprowadzaniem nowych produktów na rynek czy budowaniem kolejnych sklepów. To tylko utwierdza w przekonaniu, że "Lidl zaczyna się od ludzi", a każda z osób zatrudnionych w firmie może opowiedzieć niepowtarzalną historię. 1300 pracowników Lidla z całej Polski zgłosiło się, aby zostać ambasadorami swojego pracodawcy i przedstawić, jak wygląda ich praca w Lidlu i jednocześnie rozwiać mity, które urosły wokół pracy w branży handlowej. Jakie są opinie osób pracujących na różnych stanowiskach – od pracowników sklepów i magazynów, po specjalistów?
Atmosfera i stabilność zatrudnienia – Monika, pracownik sklepu w Rawiczu:
Jak wynika z opinii pracowników sklepów, cenią oni przede wszystkim atmosferę i stabilne warunki pracy: „W Lidlu pracuję już od sześciu lat. Wejście w nieznane wcześniej środowisko i nauka nowych obowiązków były dla mnie sporym wyzwaniem. Wszystko zakończyło się jednak sukcesem dzięki pomocy moich koleżanek i kolegów ze sklepu. Mamy fajny, zgrany zespół, a każdy z nas wie, co ma robić. Atmosfera w zespole jest bardzo ważna – od niej przecież zależy, czy dobrze się czujesz i chętnie chodzisz do pracy. W Lidlu cenię także to, że jest dużą, międzynarodową firmą, która gwarantuje przede wszystkim bezpieczeństwo finansowe. To jest bardzo ważne, jeśli tak, jak ja, ma się rodzinę. Dziś mogę spać spokojnie, bo mam pewność, że nasza firma z dnia na dzień nie zniknie, a moja pensja regularnie wpływa na konto”.
Dobre perspektywy na przyszłość – Jakub, trainee - junior buyer w dziale zakupów w centrali:
Lidl daje możliwość realizowania ciekawych projektów – zarówno w kraju, jak i w zagranicznych oddziałach firmy: „W Lidlu pracuję od października 2015 r. Obecnie, w ramach Międzynarodowego Programu Rozwoju Kadry Menedżerskiej, przygotowuję się do objęcia stanowiska junior buyera – osoby, która odpowiada za różne grupy produktów i ich marki np. napoje, nabiał, artykuły kosmetyczne. Negocjuję ceny, przekazuję dostawcom sugestie co do składu, wyglądu i opakowania produktów, ale też tworzę asortyment od podstaw i wprowadzam go do sprzedaży. Aplikowałem do Lidla ze względu na międzynarodowy charakter firmy. Wiem, że tutaj będę miał możliwość realizowania swoich pomysłów oraz wpływ na rozwój firmy. W ramach programu menedżerskiego mam także możliwość wyjazdu do międzynarodowej centrali Lidla w Niemczech – najpierw czeka mnie intensywny kurs języka niemieckiego, a następnie szkolenie zawodowe. Cieszę się na samą myśl poznania innej kultury pracy i zdobycia cennego doświadczenia od bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów”.
100% zaufania – Łukasz, kierownik sekcji w magazynie, Jankowice koło Poznania:
Pracownicy Lidla cenią w swojej pracy także zgrany zespół i ukierunkowanie na wspólne osiąganie celu: „Pracę w magazynie w Jankowicach zacząłem jeszcze na studiach. Aktualnie jestem tutaj kierownikiem sekcji i odpowiadam za koordynację pracy mojego zespołu. W Lidlu najbardziej cenię duże zaangażowanie swoich współpracowników, dzięki którym jesteśmy w stanie wykonywać nasze zadania na najwyższym poziomie. Równie istotny jest dla mnie wkład firmy w rozwój pracowników – mój pracodawca umożliwia nam szkolenia, przygotowuje programy rozwojowe. Wiem, że Lidl we mnie inwestuje, a to jest dla mnie ważne”.
Rozwój mój i moich pracowników - Michał Cios, kierownik rejonu sprzedaży, woj. mazowieckie:
Praca w Lidlu to możliwości rozwoju na każdym stanowisku: „W Lidlu pracuję od dwóch lat. Jestem osobą odpowiedzialną za właściwą pracę kilku sklepów w moim rejonie sprzedaży, m.in. osiąganie przez nie ustalonych celów sprzedażowych, analizę wskaźników, planowanie działań i zarządzanie zespołem pracowników. Staram się też wspierać managerów poszczególnych sklepów w realizacji ich codziennych obowiązków. To, co bardzo lubię w pracy w Lidlu, to fakt, że każdy dzień jest inny – tu nie ma mowy o monotonii. Bardzo podoba mi się to, że Lidl daje swoim pracownikom możliwość rozwoju i ja mogę ich w tym wspierać. Staram się, żeby stale się szkolili. Prawda jest taka, że możesz być świetnym kierownikiem, ale jeśli nie masz odpowiednio wyszkolonych pracowników, to nie ma mowy o współpracy czy o wynikach. Bardzo mi zależy na rozwoju moich ludzi, pracuję razem z nimi. Oni wiedzą, że jesteśmy jednym zespołem”.
Firma Lidl zatrudnia aktualnie w całej Polsce ok. 15 000 osób. Nowo zatrudnieni pracownicy sklepów otrzymują od 2400 do 2800 zł brutto. Ponadto, podczas podpisywania umowy, firma zobowiązuje się do podwyżki – po dwóch latach pracownicy otrzymują od 2850 do 3250 zł brutto. Oprócz atrakcyjnego wynagrodzenia, firma oferuje pracownikom umowę o pracę bez okresu próbnego oraz bogate pakiety dodatkowe. Duży nacisk kładzie się także na rozwój kadry – w 2016 r. Lidl planuje przeznaczyć 24 mln zł na szkolenia pracowników na wszystkich stanowiskach.
Aby poznać więcej historii pracowników Lidl Polska i dołączyć do nich, wejdź na stronę: www.kariera.lidl.pl
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 550.
Dalsze informacje znajdą Państwo na naszych stronach:
www.lidl.pl
Facebook https://www.facebook.com/lidlpolska
Instagram https://www.instagram.com/lidlpolska/
https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL
Nadesłał:
Anna Grońska
|