300 tys. przychodu za dwa webinary na temat usypiania dzieci, a 26 tys. z projektowania instalacji


300 tys. przychodu za dwa webinary na temat usypiania dzieci, a 26 tys. z projektowania instalacji
2024-01-23
Według najnowszego raportu „State of online events” od ClickMeeting rekordzista zarobił na webinarach niemal 740 tys. zł w skali roku i jest to o 7 proc. więcej niż w 2022. Lider całej platformy wygenerował przychód w wysokości ponad 161 tys. zł w trakcie jednego spotkania online.

Ponad 161 tys. zł przychodu z webinaru. Prawie 60 proc. więcej niż rok wcześniej
W ostatnim roku wydarzenia online coraz częściej służyły nie tylko do dzielenia się ekspercką wiedzą, ale stawały się również narzędziami marketingowymi pozwalającymi na skuteczny kontakt z klientami oraz prowadzenie efektywnych działań sprzedażowych. W najnowszym raporcie „State of online events” ClickMeeting podsumował 2023 rok. Z przedstawionych danych wynika, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, najwięcej zarobiła firma, której cykl webinarów wygenerował przychód w wysokości ponad 739 tys. zł. To progres w porównaniu do ubiegłego roku, w którym najlepszym finansowym wynikiem było 687 tys. zł. Rekordowy okazał się również przychód z pojedynczego wydarzenia online, który wyniósł ponad 161 tys. zł, a w 2022 roku znacznie mniej, bo ponad 95 tys. zł. Rynek spotkań online profesjonalizuje się, co przekłada się również na coraz lepsze wyniki finansowe, przychód, a co najważniejsze zysk.

Webinary jako kluczowy element strategii biznesowej. Rekordowa branża medyczna
Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie „State of online events”, najbardziej dochodowe wydarzenia na platformie ClickMeeting generuje branża medyczna. Przykładowo, jeden z webinarów poświęcony samodzielnemu usypianiu dzieci sprzedał 1007 biletów, przynosząc 161 tys. zł przychodu. Firma, która go zorganizowała, stworzyła również drugie najbardziej dochodowe wydarzenie online. Ich webinar dotyczący dobrych praktyk w kwestii zasypiania dzieci sprzedał 984 bilety, przynosząc ponad 157 tys. zł przychodu. Zatem dwa wydarzenia pozwoliły zarobić ponad 300 tys. zł. Na jeszcze większe zyski pozwala tworzenie dłuższych serii o podobnej tematyce. Najlepiej świadczy o tym przykład użytkownika, który specjalizuje się w kształceniu medyków. W jego przypadku 31 wydarzeń sprzedało łącznie 6 825 biletów, co przełożyło się na 679 tys. zł przychodu.

- Rosnąca popularność webinarów wynika z tego, jak cenna we współczesnym świecie jest eksperckość i dostęp do łatwo dostępnej wiedzy w przystępnej cenie. Większość z nas chce rozwijać się i zdobywać nowe kompetencje. Coraz więcej ekspertów chce także dzielić się nabytą już wiedzą i dzięki temu zarabiać. W obu przypadkach znakomicie sprawdzają się webinary. Generowanie przychodu jest możliwe chociażby dzięki integracjom z systemami płatności.

W ClickMeeting dostrzegamy, że poza wydarzeniami online w czasie rzeczywistym coraz większą popularnością cieszą się również te w zautomatyzowanej formie. Wówczas webinar odbywa się o określonym czasie, ale bez konieczności bezpośredniego angażowania się prowadzącego. Raport „State of online events” pokazuje, że rynek wydarzeń notuje coraz lepsze wyniki finansowe. Jako ClickMeeting cieszymy się, że możemy brać czynny udział w rosnącej profesjonalizacji webinarów.

W tym roku w naszym zestawieniu postanowiliśmy wyodrębnić nową kategorię tzw. power userów, którzy wykorzystują naszą platformę do kilku działań jednocześnie. Taki power user może więc przede wszystkim skupiać się na tworzeniu szkoleń online, ale równocześnie organizuje webinary marketingowe, spotkania swojego zespołu, prezentacje sprzedażowe i konsultacje z klientami. Ta różnorodność pomaga mu w optymalizacji pracy i osiąganiu wyższych zysków - komentuje Dominika Paciorkowska Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting

Prawie 30 tys. zł za szkolenie o instalacjach
Wysokie przychody ze spotkań online możliwe są w wielu branżach. Pewien webinar dotyczący metodyki pracy nauczycieli sprzedał 406 biletów, które dały organizatorowi przychód w wysokości ponad 67 tys. zł. Z kolei szkolenie dotyczące projektowania instalacji - 52 bilety - 26 tys. zł. Natomiast szkolenie z obsługi oprogramowania CAD - 75 biletów i 19 tys. zł. W trakcie ostatnich 12 miesięcy przeciętny użytkownik platformy ClickMeeting zorganizował średnio 47 wydarzeń, w ramach których gromadził przeciętnie niemal 14 uczestników, czyli 650 osób w skali roku. Najchętniej wybieranym dniem na organizację webinaru był czwartek, natomiast na szczycie zestawienia godzin uplasowała się 16:00.

 

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem Internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia. 

 

Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/

Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/ 

www.clickmeeting.pl

https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/

https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos   

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

w.mulik

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl