Automatyzacja marketingu
2016-12-12
Efektywny marketing oraz procesy generowania popytu i zarządzania potencjalnymi klientami są oparte na nowoczesnej strategii, która jest dostosowana do potrzeb i oczekiwań klientów na wszystkich etapach procesu zakupu.
W centralnym punkcie nowoczesnego marketingu znajduje się klient, który samodzielnie zdobywa wiedzę i informacje. Aby zaangażować takiego klienta, trzeba zapewnić mu obsługę dostosowaną do jego wymagań i uwzględniającą oczekiwane przez niego korzyści. Specjaliści ds. marketingu coraz częściej zdają sobie sprawę, że o efektywności interakcji decyduje dostęp do danych. Gromadzenie dużych ilości danych z wielu źródeł pozwala na doskonalenie narzędzi marketingowych, nie może jednak być oparte na procesach wykonywanych ręcznie.
W każdym punkcie zaangażowania klienci oczekują dziś interakcji zorientowanych na korzyści. Zasługują na to. Ponadto w przypadku dostarczania treści i angażowania klientów bardzo ważne są takie czynniki, jak dostosowanie do sytuacji oraz czas. Dostosowanie treści do wymogów procesu zakupu jest już koniecznością. Firma musi pokazać, w jaki sposób jej rozwiązanie lub usługa pomoże potencjalnym klientom w rozwiązywaniu problemów i osiąganiu celów. Nikt nie chce otrzymywać obszernych specyfikacji produktów, ale każdy potrzebuje informacji, które pomogą mu znaleźć to, czego szuka.
Automatyzacja marketingu pomaga firmom w udoskonaleniu, lepszym ukierunkowaniu i optymalizacji realizowanych programów np. poprzez dostosowanie treści do konkretnych odbiorców oraz zautomatyzowanie wysyłania komunikatów. Specjaliści ds. marketingu mogą w ten sposób dowiedzieć się więcej o zachowaniach klientów i wykorzystać tę wiedzę w kampaniach. Technologia i wiedza specjalistyczna z zakresu automatyzacji marketingu umożliwia zarządzanie ruchomymi częściami kampanii, ich automatyzację oraz tworzenie raportów na ich temat. Najbardziej efektywne przedsiębiorstwa koordynują działania swoich działów marketingu i sprzedaży, co ułatwia im zwiększenie przychodów i ogólny wzrost. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę Forrester Research, specjaliści ds. marketingu, którzy wdrożyli oprogramowanie do automatyzacji marketingu w środowiskach B2B, zwiększyli efektywność swoich kanałów sprzedaży średnio o 10%.
Bieżące zarządzanie wydajnością operacyjną działów marketingu i sprzedaży jest raczej uciążliwe. Przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości i modelu biznesowego, modernizują więc swoje strategie w tym zakresie, skupiając się na optymalizacji konkretnych obszarów. Firmy prewencyjnie tworzą formalne procesy, które zwiększają ich wydajność i usprawniają realizację najważniejszych zadań marketingu.
Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wasze komentarze (0):