Bezpiecznie i wygodnie za miasto. Outlander czy ASX?


Bezpiecznie i wygodnie za miasto. Outlander czy ASX?
2011-05-31
Lato coraz bliżej. Wakacje wciąż jeszcze przed nami, ale Polacy chętnie korzystają z tzw. długich weekendów i rodzinnie wyjeżdżają nad morze, w góry, czy nad jeziora, kiedy tylko poczują sprzyjającą aurę.

Zapakowanie całej rodziny wraz z urlopowym ekwipunkiem to niestety dla wielu z nas prawdziwa udręka. Przecież oprócz rodziców i dzieci muszą się jeszcze zmieścić namiot, plecaki, wędki, ulubione zabawki... A może zabrać jeszcze rowery, albo deskę windsurfingową? Gdzie to wszystko pomieścić? Na szczęście producenci samochodów wyszli naprzeciw naszym potrzebom i stworzyli samochody, które nadają się zarówno do transportu całej rodziny, jak i na codziennej jazdy po mieście.

W ostatnich latach właśnie segment SUV-ów przeżywa prawdziwy rozkwit. Dynamika sprzedaży tej grupy aut jest szczególnie wysoka, ponieważ klienci chętnie sięgają po samochody rekreacyjne. Nic zatem dziwnego, że producenci coraz chętniej wzbogacają swoje oferty właśnie o SUV-y. Co roku na naszym rynku przybywa kilka takich konstrukcji, cały segment liczy dzisiaj ponad 50 modeli.

Samochód sportowo - użytkowy (ang. Sport Utility Vehicle w skrócie SUV) - pod tym pojęciem kryje się auto, które łączy w sobie cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego. Określenie to pojawiło się w USA i tam funkcjonowało w odniesieniu do luksusowych samochodów terenowych. Za pierwszy samochód typu SUV uznaje się Jeepa Wagoneera, który pojawił się w USA w 1962 roku. Za pierwszy europejski samochód tego typu uchodzi Range Rover, debiutujący w roku 1970.

SUV-y powstały z myślą o tych klientach, którym marzą się duże, terenowe samochody, a jednocześnie komfortowe wyposażenie. W samochodach typu SUV dostępne są więc rozmaite udogodnienia, które można spotkać w wysokiej jakości samochodach osobowych, a jednocześnie kierowca ma poczucie, że prowadzi terenówkę. Samochody te są poza tym bardzo wygodne i bezpieczne. Znacznie lepiej radzą sobie z dziurami na drogach niż zwykłe samochody osobowe, nie straszne są im także zaśnieżone i oblodzone drogi. Samochód bez problemu przyśpiesza i bezpiecznie pokonuje łuki. Ich zaletą jest także spora przestrzeń - nawet osoby na tylnych siedzeniach będą podróżowały wygodnie, równie pakowne są bagażniki. Dzięki dużym silnikom SUV będzie miał imponujące osiągi.

Są też kierowcy, których SUV przekonuje solidnością i przewagą nad zwykłymi osobówkami. Masywne i podwyższone nadwozie stwarza poczucie bezpieczeństwa, które przy wyjazdach w bardziej odległe zakątki nabiera szczególnego znaczenia. Poza tym jest to samochód, który z pewnością wyróżnia się w tłumie. Niektórzy uważają nawet, że aby być „trendy", powinni jeździć SUV-em. Daje on bowiem poczucie siły, bezpieczeństwa i wolności.

Obecnie udaje się połączyć praktyczne zalety SUVa z estetycznymi. Atrakcyjny wygląd japońskiego przedstawiciela tego segmentu, Mitsubishi Outlandera, powoduje, że trudno nam oderwać od niego wzrok. Niepowtarzalny i dynamiczny design, nie pozostawiający jednocześnie wątpliwości, że to japońskie auto, a także zwarta konstrukcja kryją niezwykle przestronne wnętrze, które zapewnia komfortową podróż dla 7 pasażerów. Charakterystyczny grill w stylu odrzutowego myśliwca oraz bi-ksenonowe przednie reflektory podkreślają wyjątkowy styl samochodu. Luksusowe wnętrze oraz doskonała pozycja za kierownicą zapewniają bardzo dobrą widoczność. Z kolei przestronna i łatwa do aranżacji kabina Outlandera pozwala dostosować auto do ilości pasażerów o bagaży. Przy złożonym drugim i trzecim rzędzie siedzeń, ogromny 1691-litrowy bagażnik staje się wystarczająco pojemny, by zmieścić duży rower. Outlander należy do bardzo bezpiecznych samochodów. Jego podwozie i aktywne systemy bezpieczeństwa zostały wsparte Systemem ESS (Emergency Stop Signal). System ten automatycznie włącza światła awaryjne, przy gwałtownym hamowaniu. Outlandera został wyposażony również w 8 poduszek bezpieczeństwa, ASC (aktywna kontrola stabilności, ABS i EBD, AFS (system doświetlenia zakrętów), system wspomagania ruszania pod górkę.

A za co chwalą Outlandera jego użytkownicy?

„Słyszymy często od naszych klientów, że są zadowoleni z tak wielu skrytek na różne drobiazgi. To może wydawać się śmieszne, ale w przypadku dłuższej jazdy samochodem z dziećmi bardzo się przydają. Poza tym tylne drzwi, których dolna część otwiera się ku dołowi i może służyć jako podpórka do pakowania albo solidny stolik piknikowy... Swoją drogą, wytrzymuje ciężar do 200 kg!" - komentuje Piotr Krasnodębski, współwłaściciel warszawskiego Mitcaru. „Bardzo docenianym elementem wyposażenia, znów zwłaszcza przez rodziny z dziećmi, jest odtwarzacz DVD po sufitem, który działa również podczas postojów. Przydaje się również system audio, który łączy się bluetoothem z telefonem i można swobodnie rozmawiać w drodze. Warto wspomnieć, że dla Outlandera dostępna jest szeroka gama akcesoriów, m.in. przegroda bagażnika, czy foteliki dziecięce Duo-plus."

W ofercie japońskiego koncernu znajduję się od niedawna samochód, który może stanowić alternatywę dla Outlandera. Mitsubishi ASX jest z pewnością jedną z ciekawszych premier ostatnich miesięcy, z aspiracjami na rynkowy sukces. To kompaktowy SUV postrzegany przez niektórych jako miniatura znakomicie sprzedającego się w całej Europie Outlandera. Tak naprawdę o bliźniaczym podobieństwie do rynkowego hitu Mitsubishi nie ma mowy. ASX ma własne kształty, własne technologie, własną osobowość. Właśnie do tego modelu trafił nowy silnik, jeden z najnowocześniejszych na świecie turbodiesli. Cieńsze, ale bardziej wytrzymałe blachy zapewniły dużą sztywność konstrukcji i pozwoliły zaprojektować auto aż o 300 kg lżejsze od Outlandera. Przekłada się to na lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. ASX może pochwalić się też przestronnym wnętrzem i nowatorskim zestawem wskaźników. W tym modelu mamy również do czynienia z elastyczną przestrzenią bagażową, która z 442 litrów może urosnąć aż do 1193 l przy położonych fotelach. Na uwagę zasługuje tu również wysoka pozycja kierowcy. Siedzenie kierowcy w połączeniu z obniżającą się maską auta, gwarantuje doskonałą widoczność i ułatwia manewrowanie. ASX ma elegancki, energetyczny styl, rozwiązania techniczne dbające o środowisko oraz udogodnienia, które zadowolą nawet najbardziej wymagających użytkowników.


Niespełna rok po swoim debiucie, kompaktowy crossover ASX potwierdził swą najwyższą inżynieryjną jakość na testach zderzeniowych organizowanych przez Euro NCAP. 5-gwiazdkowy wynik dopełnił listę zalet modelu ASX. Testy przeprowadzano zgodnie z nowymi, zaostrzonymi standardami. Wprowadzony na rynek latem 2010 roku, Mitsubishi ASX do końca ubiegłego roku zdobył już serca 22 665 europejskich klientów.


Samochody typu SUV, choć luksusowe, stają się coraz bardziej dostępne dla przeciętnego kupującego. Ich ceny spadają i stabilizują się. Dealerzy oferują różnego rodzaju promocje i rabaty, np. w salonie Mitcar w Warszawie, Outlandera z pakietem Comfort, można kupić ze sporym upustem, liczącym aż do 13 tys. Natomiast ASX może być tańszy aż o 6 tys. zł. Warto wybrać się na jazdę próbna wymarzonym samochodem i przekonać się na własnej skórze, jak doskonale się prowadzi.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

adStone

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl