Check-in Foursquare, czyli Poznawaj Cystersów Mobilnie
„Poznawaj Cystersów Mobilnie” – tak Ogólnopolskie Stowarzyszenie Gmin Cysterskich (OSGC) zachęca do zwiedzania obiektów cysterskich w Polsce za pomocą serwisu Foursquare.
Obecnie z Foursquare’a na całym świecie korzysta już ponad 22 miliony użytkowników. Serwis wykorzystuje potencjał geolokalizacji, czyli meldowania się w miejscach. Trend ten, choć z powodzeniem wykorzystywany jest na Zachodzie, to w Polsce wciąż się rozwija. Na profile w Foursquare zdecydowały się tylko duże miasta, jak na przykład Poznań, Warszawa czy Gdańsk.
- Tak, jak bliscy nam Cystersi byli prekursorami w wielu dziedzinach, tak i my jesteśmy dziś wśród niewielu organizacji w Polsce wykorzystujących potencjał technologii mobilnych i geolokalizacji w promocji turystyki! – podkreśla Rita Serafin, przewodnicząca Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Gmin Cysterskich.
Strona OSGC znajduje się pod adresem internetowym www.foursquare.com/gminycysterskie. Znaleźć tu można listy polecanych przez Stowarzyszenie obiektów cysterskich, uporządkowane według regionów. Każdy obiekt posiada krótki opis historyczny. – Mamy nadzieję, że wkrótce pojawią się tu dodatkowo oferty lokalnych przedsiębiorców oferujących usługi turystyczne, czyli na przykład restauracji, hoteli, pensjonatów – wyjaśnia Rita Serafin i dodaje: - Na stronie Gminy Cysterskie każdy może dodać miejsce związane cystersami.
Projekt pn. „Poznawaj Cystersów Mobilnie” to pomysł agencji Intro PR specjalizującej się w marketingu regionów. – Serwisy społecznościowe wykorzystujące geolokalizację wciąż słabo wykorzystywane są w Polsce. A tymczasem to świetne narzędzie marketingowe, które pozwala na komunikację nie tylko z użytkownikami portali społecznościowych, ale Internetu w ogóle – mówi Adam Misa, managing director Intro PR. – Ogromnie cieszymy się, że nasz pomysł od razu spodobał się Ogólnopolskiemu Stowarzyszeniu Gmin Cysterskich. Zrobiliśmy na razie pierwszy krok. Mamy nadzieję, że projekt „Poznawaj Cystersów Mobilnie” będzie się rozwijał, a jego potencjał dostrzegą też lokalni przedsiębiorcy związani z ruchem turystycznym obiektów cysterskich – dodaje Adam Misa.