Co czeka wideo marketing w 2019 roku?


2019-01-21
W dzisiejszych czasach większość osób korzysta z Internetu głównie na urządzeniach mobilnych, a najchętniej eksplorowanym rodzajem treści jest wideo. Jakie rozwiązania warto wykorzystać w swojej strategii w 2019 roku?

Filmy to jedne z najbardziej angażujących treści online. Planując działania, należy jednak pamiętać, że trendy bardzo szybko się zmieniają, dlatego to co było popularne w danym roku, w kolejnym może być już tylko wspomnieniem. Aby prowadzić sprawne i przynoszące efekty działania, należy nieustannie obserwować zmieniające się środowisko i szybko reagować na pojawiające się nowości. Czas więc, aby dowiedzieć się, jakie trendy będą królowały w 2019 roku. Oto 3 rozwiązania, które na pewno pomogą markom osiągnąć sukces.

Vlogowanie dla biznesu

W ciągu ostatnich lat, vlogi zamieszczane w serwisie YouTube osiągnęły ogromny sukces. Większość z nich dotyczy codziennego życia czy też relacji z różnego rodzaju wydarzeń bądź podróży. Teraz także firmy zaczęły wykorzystywać ten rodzaj komunikacji z odbiorcami w swoich strategiach marketingowych. Przewiduje się, że w 2019 roku ta praktyka będzie zyskiwała coraz więcej zwolenników, a vlogi nie będą już tylko sposobem na dostarczanie rozrywki subskrybentom. Coraz więcej marek zaczyna zauważać, że vlogowanie jest szybkim i prostym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców. Jest to także opcja niewymagająca zaawansowanej technologii. Wszystko co potrzebne jest do rozpoczęcia vlogowania to smartfon, odpowiednie oprogramowanie oraz profil w serwisie.

Wideo na żywo

Dzięki możliwościom prowadzenia transmisji na żywo na takich platformach jak Instagram, Facebook, YouTube czy Twitch, ten rodzaj komunikacji z klientem będzie jeszcze silniej rozwijać się w 2019 roku. Według raportu Facebooka, dzienny czas oglądania transmisji na żywo na tej platformie wzrósł aż czterokrotnie w ciągu ostatniego roku.

Live stream pozwala firmom na bezpośredni kontakt z klientem, przez co budowane jest wzajemne zaufanie. Daje również możliwość komentowania i zadawania pytań w czasie rzeczywistym. Natomiast wykorzystanie personalizacji w tego typu przekazie zachęca widzów do większego zaangażowania oraz pozostania z marką na dłużej. Firmy wykorzystują wideo na żywo w różnych celach: do promowania nowych produktów, prowadzenia seminariów online, przeprowadzania wywiadów, zdawania relacji z wydarzeń czy też organizowania Q&A. Jest to bardzo prosty i darmowy sposób na zwiększenie świadomości marki oraz budowanie relacji z odbiorcami.

Wideo 360°

Już od pierwszych chwil wprowadzenia na rynek wideo 360°, zarówno marki, jak i klienci dostrzegli bardzo duży potencjał tej formy przekazu. Wyjątkowe, interaktywne obrazy, dające możliwość ulepszania doświadczeń klientów sprawiły, że technologia 360° zaczęła zdobywać coraz większą popularność. Przyczyniły się do tego także możliwość umieszczania takich filmów na Facebooku czy YouTube oraz pojawianie się coraz to nowych technologii i oprogramowań do edycji i dystrybucji wideo 360°.

Zaletą tego rozwiązania jest też fakt, że tworzenie filmów VR nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy dobrej jakości aparat fotograficzny lub kamera GoPro oraz odpowiednie oprogramowanie do edycji. To wszystko czego potrzebujemy do tego, aby konsument mógł jeszcze dokładniej przyjrzeć się oferowanym przez nas produktom i usługom.

Kiedy już wiemy, po jakie narzędzia i formaty sięgać, wystarczy tylko dobrze przemyślana strategia, która dzięki możliwościom, jakie daje wideo na pewno pozwoli osiągnąć zakładane cele. Dzięki pojawiającym się stale nowym technologiom, wideo marketing stał się jeszcze lepiej dopasowany do potrzeb zarówno marketerów, jak i konsumentów. Możliwości wideo 360°, live stream czy vlogowania sprawiają, że nie może zabraknąć ich w strategii na 2019 rok.

 

Autor: Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon

Andrzej Goleta – Digital Marketing Manager w agencji interaktywnej Adexon. Zajmuje się wdrążeniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie Digital&Performance Marketingu oraz wykorzystaniem AI w komunikacji internetowej.

www.adexon.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl