„Cyfrowa Szkoła” ogromną szansą na wyposażenie szkoły w potrzebny sprzęt dobrej jakości.


2012-02-27
Wybór nie jest łatwy. Sam program rodzi wiele pytań, a oferta rynku edukacyjnego jest ogromna. Warto więc przygotować się do rozmów z firmami, układając sobie krótki zestaw pytań dotyczących oferowanych produktów

Ich działania, dostępnego oprogramowania (jego możliwości oraz darmowej aktualizacji), obsługi serwisowej, a także materiałów edukacyjnych do wykorzystania z danym urządzeniem. Można też, szczególnie ze względu na korzystną cenę, zainteresowaćsię produktami dostępnymi w zestawach np. tablica interaktywna z projektorem, czy tablet z pilotami. Dobrze jest wybrać firmę z tradycją i misją, która nie tylko sprzedaje urządzenia, ale sama lub z partnerami tworzy materiały i programy pomocne do prowadzenia lekcji. Taką, która potrafi doradzić przy wyborze sprzętu, przeszkolić w obsłudze i zapewnić sprawny serwis. Firmę, współpracującą ze szkołami poprzez sieć partnerów, znajdujących się zawsze blisko nich, która przed zakupem zaprezentuje swoją ofertę.

Przygotowując się do złożenia wniosku, warto zrobić inwentaryzację posiadanego sprzętu. W szkołach często są różne urządzenia. Te z najwyższej półki tworzą Kompletne Środowisko Interaktywne, na którego zakup wszystkich elementów, dotychczas szkoły nie miały funduszy. O ile zakup komputerów jest sprawą dosyć oczywistą i znajdzie wśród dyrektorów szkół zwolenników i przeciwników, to istotnym elementem wyposażenia klasy są tablice interaktywne. Większość szkół już posiada taki sprzęt i chętnie z niego korzysta, natomiast nadal jest ich zbyt mało, aby wszyscy uczniowie mogli uczestniczyć w interaktywnych zajęciach. Przy zakupie tablic istotne jest intuicyjne oprogramowanie w języku polskim współpracujące ze wszystkimi systemami operacyjnymi (Windows, Linux, Mac), a także pełna współpraca z pakietem biurowym Ms Office. Niektóre (tańsze) tablice, nie mają odpowiedniego oprogramowania lub ich obsługa  jest na tyle „męcząca”, że nauczyciele niechętnie używają ich na lekcji, a jak wiadomo MEN wprowadził obowiązek wykorzystywania zakupionego sprzętu przynajmniej pięć razy w tygodniu na różnych zajęciach.

 Projekt „Cyfrowa Szkoła” jest więc szansą na zakup wartościowego sprzętu o parametrach, których nie zapewniają tanie produkty. Ważna jest technologia w jakiej wykonana jest tablica. Interwrite DualBoard działa w technologii elektromagnetycznej pasywnej, czyli  obsługiwany jest za pomocą ergonomicznego pisaka, wyposażonego w prawy i lewy przycisk myszy oraz podwójne kliknięcie. Pisak ten został uznany za narzędzie wpierające prawidłowe nawyki związane z pisaniem, przez co może zapobiegać dysleksji. Uczniowie bardzo chętnie korzystają z nowoczesnych urządzeń, a używanie wspomnianego pisaka przyczynia się do poprawienia tzw. chwytu pisarskiego.

Przy zakupie tablicy w technologii podczerwieni (dotykowej - Interwrite TouchBoard) należy zwrócić uwagę na wysokie parametry techniczne, zapewniające jak najdokładniejszą pracę.

Bogate  oprogramowanie, „wystarczy” użytkownikowi na dłużej. Wiadomo, że na początku nauczyciel korzysta tylko z podstawowych funkcji takiej tablicy lecz z czasem, dzięki dużym możliwościom oprogramowania lekcje stają się coraz ciekawsze. W ich tworzeniu pomaga również bardzo bogata galeria z elementami interaktywnymi. Oprogramowaniem spełniającym te kryteria jest Workspace, bezpłatnie dołączony do  tablic interaktywnych Interwrite. Nie jest on jedynym programem dodanym do tych tablic, ponieważ przy ich zakupie szkoła otrzyma „Zrób To Sam! pomocnik nauczyciela”,  oprogramowanie do tworzenia własnych ćwiczeń interaktywnych  stanowiące nieocenioną pomoc w przygotowaniu lekcji.

Uzupełnieniem „Cyfrowej Szkoły” są tablety interaktywne, piloty do testów i odpowiedzi, projektory oraz wizualizery. Wszystkie służą jednemu celowi – jeszcze lepszemu i szybszemu przekazywaniu oraz sprawdzaniu wiadomości uczniów. Tablety Mobi View, posiadają pełną funkcjonalność stacjonarnej tablicy interaktywnej i robią furorę wśród uczniów i nauczycieli. Nazywane są mobilnymi tablicami interaktywnymi, ponieważ obsługiwane są za pomocą tych samych oprogramowań co tablica Interwrite.

Podczas realizacji projektu „Cyfrowa Szkoła” korzystne jest zapoznanie się z ofertą  Agrafu - dystrybutora urządzeń interaktywnych i multimedialnych. Jest to firma z 25-cioletnią tradycją, która jako pierwsza w Polsce, już od 10 lat, wdraża najnowocześniejsze urządzenia interaktywne do szkół. Współpracuje przy tym z liderami rynku edukacyjnego: eInstruction, Epsonem, BenQ, NEC, Galaktyką, Nową Erą i wieloma innymi. Korzyści wynikające z wykorzystywania interaktywnych rozwiązań są ogromne, gdyż oferowana technologia przyczynia się do efektywnego nauczania. Agraf jest dla każdej szkoły najlepszym partnerem projektu „Cyfrowa Szkoła”, ponieważ ma  doświadczenie oraz sieć przedstawicieli -„opiekunów szkoły” w całej Polsce. Może pochwalić się licznymi listami referencyjnymi oraz wieloma wyróżnieniami: Certyfikatem Wiarygodności Biznesowej, Gazelą Biznesu a także mianem Rzetelnej Firmy. Zawsze służy radą i pomocą w doborze optymalnych rozwiązań dla edukacji.

Uruchomiona została  strona internetowa www.cyfrowaszkola.info.pl oraz fan page na facebooku http://www.facebook.com/pages/Cyfrowa-Szko%C5%82a/165384593572450 , na których zebrano dostępne wiadomości dotyczące projektu MEN.

 Agraf przed podjęciem decyzji dotyczącej zamówienia sprzętu, zaprasza na prezentację oferowanych urządzeń. Pragnie, aby każdy dyrektor mógł zapoznać się z możliwościami urządzeń interaktywnych oraz dowiedzieć się o wszystkich interesujących go szczegółach.

Kontakt Tel. 42 25 03 183 lub piotr_kaniecki@agraf.com.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Agraf Sp. z o. o.
http://interwrite.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl