Employee Advocacy jako narzędzie PR


Employee Advocacy jako narzędzie PR
2022-01-25
O tym, jaka naprawdę jest firma dowiesz się jedynie od pracowników. Opinie pracowników nie tylko wpływają na Employer Branding, ale także budują jej profesjonalny wizerunek. To sprawia, że firmy coraz częściej sięgają po Employee Advocacy w social mediach.

Jak jednak zachęcić pracowników do roli ambasadorów firmy?

Czym właściwie jest Employee Advocacy? To nic innego jak budowanie wizerunku firmy przez doświadczenie i markę osobistą pracowników. To działanie zapewniające wzajemne korzyści i dla pracownika i dla pracodawcy, budujące profesjonalny wizerunek każdej ze stron. Z tego powodu firmy coraz częściej zachęcają pracowników do pełnienia roli ambasadorów. Ten trend w mediach społecznościowych, a przede wszystkim na LinkedIn, widoczny jest od 2019 r. i wygląda na to, że zostanie z nami na dłużej. Nic w tym dziwnego, że cieszy się bardzo dużą popularnością. W dzisiejszych czasach wiemy, jak ważny jest profesjonalny wizerunek pracowników oraz jak istotne są pozytywne informacje o firmie. 79% firm potwierdza wzrost widoczności online swojej marki po wdrożeniu programu Employee Advocacy, a 65% dostrzega wzrost rozpoznawalności marki w otoczeniu społecznym (za Hinge Marketing)*.

Dobrze, kiedy pracodawcy zachęcają pracowników do aktywności i budowy ich profesjonalnego wizerunku. Nic innego nie brzmi bardziej naturalnie, niż szczery przekaz od pracownika potwierdzający kompetencje firmy i jej zespołu. Statystycznie 21% kadry jest w stanie stać się ambasadorem marki spontanicznie, a kolejne 33% jest się w stanie tego nauczyć (za Weber Shandwick&KRC Research)*. Jednakże aktywność Employee Advocacy w social mediach nie powinna być oceniana, weryfikowana, ani podlegać systemom premiowym. Pamiętajmy, że konto pracownika w mediach społecznościowych, to jego własność osobista i nie każdy ma ochotę być w tej przestrzeni aktywny lub obecny. Również spontaniczność i naturalność przekazu, do którego pracownik może czuć się zmuszony albo nadmiernie zachęcony, zniknie. Dodatkowo nadmierne gratyfikowanie pozytywnych opinii zamieni skuteczne narzędzie jakim jest Employee Advocacy w płatny system rekomendacji. Istnieje też prawdopodobieństwo, że u pracowników udzielających opinii bez przekonania, zacznie rosnąć frustracja, która może znaleźć ujście w negatywnych anonimach.

Często w dużych organizacjach są konkretne wytyczne dot. aktywności w social media. Wytyczne te są jak najbardziej potrzebne. Szczególnie, gdy nie wszyscy pracownicy mają wiedzę o tym, czym są media społecznościowe, oraz że w Internecie nikt nie jest anonimowy. Warto także informować o tym, że niewłaściwy komentarz może doprowadzić do kryzysu wizerunkowego (np. Panasonic). Należy informować, a nie straszyć, bo to z kolei zniechęci zespół do aktywności i próba wdrożenia Employee Advocacy w organizacji okaże się nieudana.

Zanim zaczniesz zastanawiać się jak zaangażować pracowników w aktywność i wdrażać Employee Advocacy sprawdź, jakie nastroje panują w Twojej firmie. Jeśli pracownicy są sfrustrowani, mają nadmiar zadań i często pracują po godzinach lub po prostu nie lubią swojej pracy, nie sprawdzą się w roli ambasadorów firmy. Warto w tym celu przeprowadzić anonimową ankietę, szczególnie przed wdrożeniem programu, w celu zbadania zainteresowania zespołu takim narzędziem.

Anna Siwek | Tauber Promotion 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

mskala@tauber.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl