eProcurment czyli zaopatrzenie. Premiera Mercury B2B - racjonalizacja zakupów dla firm i instytucji
Mercury B2B - internetowa platforma eProcurment - jest szansą na oszczędności w firmach, korporacjach, grupach kapitałowych, a także instytucjach. Jej funkcjonalność sprowadza się do precyzyjnego zorganizowania zakupów – taniej, szybciej i przystępniej.
Zadanie nowej platformy to usprawniać i centralizować zakupy wewnętrzne. Jej podstawowe atuty to wymierna możliwość redukcji kosztów, stała kontrola nad wydatkami i budżetami oraz zmniejszenie kosztów administracyjnych w procesie. Przekonują się już o tym Polimex-Mostostal SA oraz Citroen.
Mercury B2B jest jak internetowy katalog produktów. Na wewnątrz firmowej witrynie, dostępnej tylko dla upoważnionych pracowników, widoczne są zdjęcia produktów, opisy z parametrami technicznymi, cenniki i informacje o ich dostępności. System elektronicznych zakupów jest dostosowywany do branży, w której działa organizacja np. dla szpitala czy dla hotelu. Aktualne oferty są widoczne dzięki systemowi elektronicznych zakupów.
Jak to działa
Upoważniony pracownik wskazuje dowolnie wybranych sprzedawców. Cenniki dostępne dla kupujących są aktualizowane automatycznie, gdyż dane czerpane są bezpośrednio z systemów informatycznych dostawców. Dzięki możliwości sortowania – wybierana jest najatrakcyjniejsza oferta. Wybór dokonany przez pracownika nie oznacza jeszcze transakcji zakupu. Jest to dopiero zapotrzebowanie. Dodatkowo każdemu pracownikowi można przyznać limity budżetowe. Na tym etapie przełożony ma możliwość weryfikacji i zbiorczego przygotowania zapotrzebowania dla swojego działu. Zapotrzebowania ze wszystkich działów czy jednostek organizacyjnych instytucji spływają do centralnej bazy, gdzie dopiero po akceptacji działu zakupów możliwe jest stworzenie zamówienia i wskazanie dostawcy do jego realizacji oraz wysłanie potwierdzenia drogą elektroniczną.
Korzyści z użytkowania Mercury B2B
Korzystając z narzędzi Mercury B2B dział zaopatrzenia scala wszystkie zamówienia, ma możliwość analizy i optymalizacji. Duże zamówienie kierowane do jednego dostawcy daje pole do negocjacji cen. Dodatkowo dostawcy w systemie Mercury B2B uwzględniają indywidualne poziomy rabatów dla instytucji i korporacji w zależności od wielkości ich zakupów. Oszczędności to tylko jedna z wielu korzyści. Pozostałe to m.in. zmniejszenie kosztów administracyjnych w procesie zaopatrzenia i lepsza kontrola nad zakupami i budżetami dla kierownictwa (raportowanie).Wbudowane w Mercury B2B narzędzia analityczne ułatwiają pracę na tyle, że pracownik działu zaopatrzenia może większość czasu poświęcić na obniżanie kosztów zakupu i usprawnianie płynności całego procesu. Ważne jest szukanie alternatywnych dostawców. Szczególnie z punktu widzenia firm i instytucji takich jak np. szpitale , dla których istotna jest możliwość analizowania i koordynowania dostaw – czyli praca w tzw. modelu dostaw on time, z minimalizacją zapasów magazynowych. Poszczególne produkty dostarczane są praktycznie w chwili, gdy są potrzebne.
Elastyczna współpraca
Centralizacja zakupów to jedna z podstawowych korzyści, które oferuje elektroniczna platforma Organizacja o rozproszonej strukturze – firma czy instytucja, zamawiając np. artykuły biurowe, komputerowe czy marketingowe na bieżące potrzeby pracowników, robi to raz, uzyskując jednocześnie lepszą cenę. Większość zakupów w instytucjach publicznych odbywa się poprzez przetargi. Rozwiązanie Mercury B2B jest komplementarne do zakontraktowanych zakupów i pozwala na dodatkowe zakupy produktów na bieżące potrzeby po konkurencyjnych cenach. Dziś działy zakupów kupują niezakontraktowane produkty po niekonkurencyjnych cenach, bo nie dysponują narzędziem do porównywania ofert od kilku dostawców. Mercury B2B dopuszcza do katalogu mniejszych dostawców często oferujących lepsze ceny, ale nie posiadających własnych systemów informatycznych B2B.
Bezpieczeństwo w tzw. chmurze
Platforma Mercury B2B jest oferowana w modelu SaaS, czyli jako usługa realizowana w tzw. prywatnej chmurze, dzięki czemu wszelki transfer danych odbywa się przez szyfrowane kanały VPN (wydzielone, prywatne sieci rozproszone). Zaletą takiego rozwiązania jest oszczędność na zakupie oprogramowania i kosztach jego eksploatacji, przy zapewnieniu wymaganego przez klienta i zagwarantowanego mu w umowie poziomu niezawodności działania, tzw. SLA (Service Level Agreement). Platforma jest zaprojektowana zgodnie z systemem identyfikacji wizualnej organizacji i dostosowana do obowiązującego layoutu strony w danej firmie lub instytucji. System Mercury B2B współpracuje z programami dostarczanymi przez innych producentów, z systemami ERP, czy programami magazynowo–księgowymi (m.in. Sage, Comarch, SAP, Microsoft, Oracle).
Platforma jest zaprojektowana zgodnie z systemem identyfikacji wizualnej organizacji i dostosowana do obowiązującego layoutu strony w danej firmie lub instytucji.
Szybkie wdrożenie
Platforma Mercury B2B dostępna jest w wersji standardowej, która pozwala na szybki dobór dostawców i branż produktowych oraz bazy loginów dla pracowników, umożliwiając jednocześnie szybkie wdrożenie do użytkowania. Dla większych instytucji przygotowywana jest wersja indywidualna, której wdrożenie podzielone jest na 3 główne etapy: analiza potrzeb, integracja z systemami ERP i HR oraz wdrożenie i testy, zakończone uruchomieniem i przekazaniem systemu do eksploatacji.
W efekcie integracji i wdrożenia systemu Mercury B2B, powstałego dzięki wsparciu funduszy UE w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, firma otrzymuje funkcjonalną platformę z całym elektronicznym katalogiem produktów od wszystkich swoim dostawców (opisy produktów, zdjęcia, stany magazynowe, ceny) gotową do składania zapotrzebowań.
Platforma powstała dzięki wsparciu funduszy UE w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Informacje o firmie
B2B Online sp. z o.o. jest dostawcą profesjonalnej platformy do sprzedaży i zakupów hurtowych opartej na technologii cloud computing, czyli gotowych aplikacji "w chmurze" oraz oprogramowania jako usługi - SaaS (software as a service). Rozwiązania b2b udostępniane są zarówno w formie prywatnej – system STAR B2B do sprzedaży hurtowej, jak i publicznej – portal zakupów hurtowych PLANET B2B.
Projekt platformy B2B Online jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Obsługa PR i prasowa
INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341/281A,
03-822 Warszawa
Małgorzata Błachnio, mobile: (+48) 509 047 721,
e-mail: malgorzata.blachnio@indalo.pl
Nadesłał:
INDALO
|