Gianfranco Lanci pokieruje działalnością Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki
Nowy lider ma ambicje zapewnić Lenovo miejsce w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie EMEA do 2013 r.
Firma Lenovo, drugi pod względem wielkości producent komputerów PC na świecie, poinformowała dziś o mianowaniu Gianfranco Lanciego na stanowisko starszego wiceprezesa Grupy Lenovo i prezesa Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Lanci, były dyrektor naczelny i prezes firmy Acer, pomoże pokierować szybkim rozwojem działalności Lenovo w tym regionie. Firma Lenovo już od ponad dwóch lat jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC na świecie, a w zeszłym roku przejęła niemiecki MEDION z myślą o intensyfikacji rozwoju w Europie. W związku z dzisiejszą informacją Lanci przedstawił plany zapewnienia Lenovo miejsca w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie EMEA do roku 2013.
„Zeszły rok był trudny i niepewny dla wielu producentów, ale nasza strategia pozostała niezmieniona — chronimy i rozwijamy naszą uznaną markę THINK, a jednocześnie podbijamy nowe rynki, na przykład konsumencki” — powiedział Gianfranco Lanci, którego kadencja jako prezesa regionu EMEA rozpoczyna się oficjalnie 2 kwietnia. „W sektorze konsumenckim zajmujemy już mocną pozycję w Rosji i w Niemczech, a zgodnie z naszą strategią na ten rok planujemy wprowadzić na rynek nasze konsumenckie produkty IDEA w wielu innych krajach w całym regionie EMEA”.
Prezes i dyrektor naczelny Lenovo Yuanqing Yang dodał: „W Lenovo zdajemy sobie sprawę z rozpoczęcia nowej ery — epoki PC plus. Komputer PC pozostanie w niej ośrodkiem cyfrowego życia i pracy milionów ludzi oraz punktem centralnym ekosystemu obejmującego tablety, smartfony i inteligentne telewizory. W tej nowej epoce musimy nie tylko nadal wygrywać w segmentach biznesowych, ale także poszerzać swoją obecność na globalnym rynku konsumenckim w segmencie PC i innych urządzeń osobistych. Gianfranco Lanci oferuje Lenovo ogromne doświadczenie, umiejętności przywódcze i wiedzę specjalistyczną właśnie w tych dziedzinach. Jestem przekonany, że pomoże on nam w osiągnięciu tych celów w regionie EMEA i na całym świecie”.
Gianfranco Lanci zauważył, że wzrost popularności tabletów oraz nowych formatów komputerów, takich jak ultrabooki, stwarza dla Lenovo wiele nowych możliwości. „EMEA jest dla nas kluczowym rynkiem strategicznym. Musimy utrzymać swoją pierwszą pozycję w segmencie biznesowym, a jednocześnie zdecydowanie zwiększyć obecność w segmencie konsumenckim oraz małych i średnich przedsiębiorstw w całym regionie. Pomoże nam to uzyskać 10-procentowy udział w rynku 10 największych krajów regionu EMEA oraz zrealizować bardziej długofalowy cel, jakim jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w tym regionie”.
Objęcie przez Gianfranco Lanciego funkcji prezesa Lenovo w regionie EMEA następuje wraz z reorganizacją firmy wchodzącą w życie 2 kwietnia 2012 r. W ramach przekształceń powstały cztery nowe regiony geograficzne firmy — EMEA, APLA (region Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej), Chiny i Ameryka Północna. Dzięki reorganizacji powstają bardziej efektywne, dynamiczne i skoncentrowane regiony, które mogą lepiej i skuteczniej wdrażać strategię „Ochrony i ataku” na całym świecie. Strategia ta umożliwia Lenovo „ochronę” zasadniczej działalności w Chinach oraz na podstawowym rynku biznesowym w celu zwiększania dochodów, a jednocześnie inwestowanie w celu „ataku” na rynkach wschodzących oraz w segmencie urządzeń konsumenckich i mobilnego Internetu. W wyniku tej strategii Lenovo jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC już od dziewięciu kwartałów z rzędu, prześcigającym całość rynku nieprzerwanie od 11 kwartałów. Będąc już liderem na rynkach wschodzących, firma ogłosiła niedawno swoje wyniki za trzeci kwartał: rekordowy udział w rynku globalnym (14%), rekordowe zyski oraz wzrost w praktycznie każdym regionie i segmencie produktowym. Przedstawiła także atrakcyjną nową ofertę produktów zaspokajających potrzeby pokolenia PC-plus.
EMEA jest największym z czterech regionów geograficznych i dzieli się na siedem regionów*. Stanowi zróżnicowane połączenie rynków dojrzałych, rozwijających się i zaczynających się rozwijać oraz stwarza atrakcyjne szanse rozwoju na każdym rynku i w każdym segmencie — w tym w segmencie konsumenckim, małych i średnich firm, dużych przedsiębiorstw i sektora publicznego.
Uwagi:
* Region |
|
Region północny | Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Belgia, Holandia, Estonia, Łotwa, Litwa |
Region południowy | Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Izrael |
Wielka Brytania i Irlandia | Wielka Brytania i Irlandia |
DACH | Niemcy, Austria i Szwajcaria |
Bliski Wschód i Afryka (MEA) | Są to cztery terytoria obejmujące 71 krajów. Poniżej przedstawiono kraje stanowiące przedmiot największego zainteresowania biznesowego:
1. Zatoka Perska i ZEA — Zjednoczone Emiraty Arabskie, Pakistan, Oman, Katar, Bahrajn, Kuwejt, Libia, i RoME, czyli reszta Bliskiego Wschodu 2. Królestwo Arabii Saudyjskiej 3. Lewant, Egipt i Afryka Północna (LENA) — Liban, Jordania, Egipt, Algieria, Maroko, Tunezja, Senegal, Kamerun, Wybrzeże Kości Słoniowej i Demokratyczna Republika Konga. 4. Afryka — Nigeria, Ghana, Kenia, Uganda, Tanzania, Etiopia, Rwanda, Afryka Południowa, Angola, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Botswana, Lesotho, Namibia, Demokratyczna Republika Kongo, Mauritius |
RUCIS i EET | Rosja, Ukraina, Kazachstan, Słowacja, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Grecja, Węgry, Polska, Rumunia, Słowenia, Turcja, Armenia, Białoruś, Azerbejdżan, Gruzja, Kazachstan, Kirgistan, Mongolia, Tadżykistan, Turkmenistan, Uzbekistan, Cypr, Serbia, Mołdawia, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina, Kosowo, Albania, Macedonia |
Zachodnioeuropejski dział konsumencki | Nowy dział, który poprowadzi działalność w zachodnioeuropejskim segmencie konsumenckim. Został on powołany po przejęciu przez Lenovo firmy MEDION w 2011 r. |
Informacje o Gianfranco Lancim:
Gianfranco Lanci dołączył do Lenovo w kwietniu 2012 r. jako prezes działu EMEA i starszy wiceprezes Grupy Lenovo. Jest odpowiedzialny za całą działalność w największym regionie Lenovo, obejmującym 121 krajów, 40 biur i 1800 pracowników oraz wchodzi w skład komitetu wykonawczego Grupy Lenovo.
Lanci rozpoczął swoją karierę w firmie Texas Instruments (TI) w 1981 r. w dziale kalkulatorów i zegarków cyfrowych. W ciągu 17 lat pełnił różne funkcje, w tym dyrektora krajowego działu drukarek i komputerów przenośnych we Włoszech, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, a następnie prezesa działu produktów biznesowych TI w regionie EMEA.
Po przejęciu działu notebooków TI przez firmę Acer w 1997 r. Lanci został dyrektorem zarządzającym firmy Acer we Włoszech, a następnie w Europie w roku 2000, po czym został prezesem regionu EMEA w 2002 r. Jako prezes regionu EMEA firmy Acer wprowadził innowacyjny model biznesowy, dzięki któremu firma Acer zajęła pierwsze miejsce w regionie wśród producentów komputerów PC. W roku 2005 został mianowany prezesem firmy Acer, a w roku 2008 został dyrektorem naczelnym i prezesem. Pod jego kierownictwem firma Acer została drugim pod względem wielkości producentem komputerów PC na świecie i osiągała rekordową rentowność przez trzy lata z rzędu.
Gianfranco Lanci ukończył Politechnikę w Turynie na wydziale inżynierii lądowej i wodnej. Lanci mieszka w Mediolanie, jest żonaty i ma troje dzieci. Jego hobby to książki, jazda na rowerze i piłka nożna. Jest także koneserem win.
O firmie Lenovo
Lenovo (HKSE: 992) (ADR:LNVGY) jest producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego o obrotach wynoszących 21 miliardów USD i drugim pod względem wielkości dostawcą komputerów PC na świecie. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach. Lenovo koncentruje się na konstruowaniu komputerów i mobilnych urządzeń internetowych o wyjątkowej jakości. Filarami działalności firmy są innowacyjność, efektywny łańcuch dostaw na całym świecie oraz konsekwentna realizacja strategii biznesowej. Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne oraz usługi. Lenovo produkuje biznesowe komputery legendarnej marki Think, konsumenckie komputery marki Idea, a także serwery, stacje robocze oraz mobilne urządzenia internetowe, takie jak tablety i smartfony. Lenovo ma duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA). Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.lenovo.com.
Nadesłał:
agencja21
|