Grupa Roca przejęła niemiecką markę premium Alape


Grupa Roca przejęła niemiecką markę premium Alape
2023-10-24
- Grupa Roca rozszerza ofertę produktów łazienkowych - Alape pozostanie producentem, oferującym markę premium - Producent Alape będzie kontynuował własną strategią biznesową i marki

 

Grupa Roca, światowy lider w dziedzinie projektowania, produkcji i sprzedaży produktów łazienkowych, 16 października 2023 r. oficjalnie przejęła niemiecką spółkę Alape GmbH z siedzibą w Goslar/Hahndorf. Alape to uznana marka premium. Specjalizuje się w wytwarzaniu produktów do łazienek wykonanych ze stali emaliowanej. Dzięki przejęciu, zdecydowana większość dotychczasowych miejsc pracy zostanie utrzymana. Alape pozostanie niezależną marką z własną strategią biznesową.

Kierownictwo Alape przejął nowy zarząd, w skład którego weszli dotychczasowi pracownicy firmy: Michael Gatzke (dyrektor handlowy), Andrea Jürgens (dyrektorka marketingu i projektowania) oraz dr Julia Rami (dyrektorka produkcji). Przejęcie przez Grupę Roca uratowało spółkę przed wstępnym postępowaniem upadłościowym. Ochroniło ją także przed likwidacją ponad 90 miejsc pracy. Fabryka Alape w Hahndorf niedaleko Goslar, która może pochwalić się 125-letnią historią, utrzyma produkcję i ośrodek innowacji.. To tutaj Alape od lat wytwarza swoje umywalki ze stali emaliowanej, wykorzystując do tego unikalne połączenie rzemiosła i zaawansowanych technologicznie procesów.

- Integracja z Grupą Roca jest dla Alape znakomitą okazją do rozbudowy struktur sprzedaży w perspektywie długoterminowej. Jest to decydujący krok, który pozwoli nam na ekspansję marki premium na wiele nowych rynków- mówi Michael Gatzke, dyrektor handlowy Alape.

Przejęcie ma umożliwić budowanie przewagi obu spółek zarówno w zakresie sprzedaży, jak i pozycji rynkowej. Alape stanie się częścią struktur silnego, globalnego gracza. Otrzyma dostęp nie tylko do uczestnictwa w projektach na międzynarodową skalę. Będzie mogła również korzystać z rozbudowanej sieci dystrybucji Grupy Roca, której produkty dostępne są w 170 krajach na całym świecie. Grupa czerpać będzie natomiast z eksperckiej kompetencji Alape w zakresie stali emaliowanej i rozszerzy swoje portfolio o markę premium wyspecjalizowaną w obróbce materiału, którą opanowało niewielu producentów. Wysokiej klasy design Alape jest znany wśród architektów, projektantów wnętrz i klientów na całym świecie.

-  Wzmocnimy pozycję marki na rynku premium i będziemy ją starannie rozwijać, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Pozostaniemy wierni wysokim standardom jakości i będziemy idealnym uzupełnieniem portfolio marek Grupy Roca - dodaje Andrea Jürgens, dyrektorka marketingu i produkcji Alape.



Restrukturyzacja da spółce stabilne podstawy, dzięki czemu będzie ona nadal niezależną marką z własną strategią i kulturą korporacyjną. Główne rynki Alape znajdują się w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i krajach Beneluksu, gdzie stal emaliowana jest popularnym materiałem, z którego wykonywane są brodziki, wanny i umywalki. Ceni się ją przede wszystkim za doskonałą wytrzymałość i możliwość recyklingu. Stal emaliowana jest ponadto higieniczna i łatwa w pielęgnacji, a przy tym może być wykorzystywana w bardzo precyzyjnych konstrukcjach. Dzięki tym cechom jest idealnym uzupełnieniem portfolio Grupy Roca, które zostało zdominowane przez materiały ceramiczne, kompozyty?  i materiał Saphirkeramik®. Obie firmy postrzegają różnorodność materiałów i spójność projektu jako kluczowe czynniki dla ich długofalowego sukcesu na wysoce konkurencyjnym rynku łazienkowym.

ROCA
press box

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

newss.pl
http://newss.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl