Kalendarz Chrisa Niedenthala i Janusza Kaniewskiego „Virako” ozdobą 23 Gali VIDICAL


Kalendarz Chrisa Niedenthala i Janusza Kaniewskiego „Virako” ozdobą 23 Gali VIDICAL
2012-02-19
Najstarszy polski kalendarz „Almanach ad annum 1474” powstał w Krakowie i był wydany w języku łacińskim. Oprócz informacji astronomicznych zawierał wiadomości praktyczne z dziedziny medycyny domowej. Od przeszło 500 lat jego forma, treści, grafika i jakość mocno ewaluowały, a najwybitniejsze dzieła

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 100 prac, wszystkie na bardzo wysokim poziomie. Uwagę przyciąga kalendarz kampanii „Fryzjerzy wobec AIDS" oraz „Nie czytasz, nie idę z Tobą do łóżka". Warto także wspomnieć o pełnym kolorów kalendarzu Maybelline, eleganckiej i szykownej kreacji Ambasady RP w Paryżu - „... Ce Rêve Étrange et Pénétrant" oraz o kalendarzu odrestaurowywanego Pałacu w Wilanowie - „Tomek Sikora. Genius loci. Wilanów".

W tym roku poza konkursem zaprezentowany zostanie kalendarz „Virako 2012". Prace Chrisa Niedenthala, mistrza fotografii dokumentalnej, autora fotografii zdobiących okładki takich pism jak Newsweek, Der Spiegel, Time, czy Geo zostały poddane „artystycznym zmianom" przez Janusza Kaniewskiego, światowej sławy designera, specjalisty od „nadawania wyrazu twarzy" samochodom. Efekt tej jedynej w swoim rodzaju idei artystycznej będzie można podziwiać na 23 Gali VIDICAL.

Konkurs VIDICAL to jednak nie tylko przegląd trendów w tej sztuce użytkowej, ale również przegląd rozwiązań estetycznych w reklamie, traktującej kalendarze jako istotny nośnik przekazu marketingowego.

Kalendarz jest ponadczasową formą reklamy. Żadna reklama nie istnieje w naszej świadomości tak długo jak kalendarz. Towarzyszy on nam każdego dnia czy to w formie notatnika w ręku, organizera na biurku czy plakatu na ścianie. Niebanalna i zwracająca uwagę oprawa firmowego kalendarza potrafi być efektywniejszą reklamą firmy niż kampania w radiu czy telewizji, a koszty bez porównania niższe - mówi Zbigniew Płatek, prezes VIDICAL.

Na konkurs co roku wpływa kilkadziesiąt-kilkaset prac. Większość z nich to kalendarze tradycyjne - na ścianę lub na biurko, ale zdarzają się również prace całkiem niekonwencjonalne, jak kalendarz na jedwabiu, skórze czy bamboszach, albo - jak w przypadku „Dżentelmeni - Stop bosym stopom" - dołączoną płytą muzyczno-aktorskich duetów.

W tym roku w Jury konkursu zasiedli:
Profesor Stanisław Wieczorek (przewodniczący) - wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, uznany grafik, plakacista, twórca projektów graficznych książek i czasopism, malarz.
Waldemar Fydrych - historyk sztuki, inicjator i przywódca happenerskiego ruchu Pomarańczowa
Alternatywa, pisarz, malarz, tworzy charakterystyczne prace z wizerunkami krasnoludków.
Andrzej Heidrich - absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, znany z projektów banknotów oraz poprawek godła heraldycznego Polski. Bohater filmu dokumentalnego "Wielki człowiek małej grafiki".
Profesor Wojciech Prażmowski - prowadzi zajęcia w PWSTiF w Łodzi oraz Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, uznany mistrz fotografii, uczestniczył w blisko 250 wystawach fotograficznych na całym świecie.
Andrzej Tomaszewski - typograf, redaktor i poligraf, autor artykułów poświęconych typografii, historii książki i drukarstwa w prasie drukarsko-wydawniczej. Wielokrotnie nagradzany za projekty książek.

Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 23 lutego 2012 o godz. 13.00 w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Wszystkie prace będą pokazywane na wystawie w Muzeum Plakatu do 24 marca 2012.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VIDICAL to konkurs z wieloletnią tradycją. Głównym celem konkursu jest m.in. porównanie osiągnięć, podniesienie jakości prac oraz uhonorowanie zleceniodawców i twórców najlepiej posługujących się sztuką poligrafii, typografii, fotografii, ilustracji, grafiki użytkowej. Oceniane są następujące elementy: pomysłowość, nowatorstwo, oryginalność projektu graficznego lub fotografii, poziom druku i oprawy, funkcjonalność, wartości estetyczne oraz handlowe.

W Konkursie Kalendarzy VIDICAL mogą wziąć udział firmy, instytucje, fundacje i osoby prywatne wydające kalendarze.

Kategorie konkursowe to: kalendarz wieloplanszowy, kalendarz plakatowy, kalendarz zdzierak, kalendarze osobiste, kalendarze nietypowe oraz karta świąteczno-noworoczna. Przyznawane są również nagrody specjalne m. in. za najlepsze fotografie, ilustracje i jakość druku.

Więcej informacji o konkursie na www.vidical.pl oraz www.facebook.com


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

VIDICAL

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl