Krzesła do biura i na konferencje: kryteria wyboru


Krzesła do biura i na konferencje: kryteria wyboru
2019-01-21
Zakup krzeseł biurowych to poważne wyzwanie. Na pewno będzie wiązało się to z zauważalną pozycją firmowego budżetu i na pewno komuś na kilka lat bardzo ułatwi lub utrudni życie.

Podobnie jest z krzesłami konferencyjnymi – jeśli będą kiepskie, to tylko cud sprawi, że konferencja zostanie oceniona pozytywnie.



Cena

Cena jest – niestety – pierwszym kryterium wyboru. Budżet nigdy nie jest z gumy i rzadko kiedy można pozwolić sobie na choćby minimalne jego przekroczenie. Samo patrzenie na ceny nie jest jednak jeszcze niczym złym – problem pojawia się wtedy, kiedy na ceny patrzy się w oderwaniu od realnej wartości krzeseł i foteli. Te droższe, zwykle lepsze, będą trwalsze, bardziej estetyczne i zdecydowanie wygodniejsze. Dlatego zakup fotela ergonomicznego za kilka tysięcy może być z perspektywy kilku lat mniej kosztowny, niż zakup zwykłego fotela po kilkaset złotych – potrzeba tylko szerszego spojrzenia, a nie porównywania dwóch liczb.

Warto też – przynajmniej jeśli chodzi o krzesła – pomyśleć nad możliwością zakupu kilku sztuk więcej. Nie powinny zająć wiele miejsca (można poszukać takich z możliwością sztaplowania), a będą służyły jako zapasowe miejsca, kiedy zaproszonych będzie więcej gości.



Ergonomia

W zdecydowanej większości przypadków krzesła i fotele, które nie mają przynajmniej częściowo ergonomicznej konstrukcji, powinny zostać odrzucone na samym początku. Doradcy opiekujący się klientami sklepu http://ergosystem.pl/produkty/krzesla-i-fotele/ zawsze doradzają, aby w przypadku osób spędzających na krzesłach kilka godzin dziennie, zainwestować w rozwiązania, które uchronią przed bólami pleców i zmianami zwyrodnieniowymi stawów. Takie fotele i krzesła zresztą wcale nie muszą być bardzo drogie – również wśród mebli ergonomicznych można wyróżnić segment budżetowy.



Trwałość

Tanie krzesła, które trzeba wymienić po roku, to fatalny pomysł. Regularnie generują nie tylko wydatki, ale też problemy uboczne, ponieważ kupione na firmę, muszą zostać odpowiednio zutylizowane lub sprzedane, co znowu zajmie komuś czas i energię. Lepszym rozwiązaniem jest zakup droższych mebli, które jednak będzie można wymienić po kilku długich latach intensywnego użytkowania. W budżecie wszystko będzie się zgadzało, a przynajmniej nie trzeba będzie co kilka miesięcy znów szukać „najtańszego i najlepszego” rozwiązania.

Tu warto wspomnieć o materiałach: stal i tworzywa świetnie sprawdzą się w przypadku krzeseł konferencyjnych, natomiast już fotele biurowe często wykańcza się skórą – wygodniejszą, bardziej elastyczną i wyglądającą zdecydowanie lepiej. Jednak nie warto od razu odrzucać propozycji nietypowych – niektóre designerskie modele wyglądają może dość nietypowo, ale często okazują się bardzo wygodne i odporne na uszkodzenia.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl