Modna Polska w… Internecie. Nowy raport o polskich influencerach modowych.


2020-10-28
Kariery influencerów modowych z roku na rok nabierają rozpędu. Wielu z nas, zamiast w kolorowych magazynach, szuka bowiem inspiracji w sieci. GaleriaMarek.pl sprawdziła, jak działają twórcy wpływający na zawartość szaf Polaków.
  • W swoim najnowszym raporcie GaleriaMarek.pl przeanalizowała profile 111 polskich influencerów modowych, 37 865 postów i 13 821 komentarzy.

  • Ich konta na Instagramie śledzi łącznie blisko 15 mln osób. Liczba ich fanów wzrosła w ubiegłym roku o ok. 550 tys.

  • Twórców podzielono na cztery grupy: Tytanów (ponad 200 tys. obserwatorów), Osobowości Social Media (od 50 tys. do 200 tys. obserwatorów), Mikroinfluencerów (od 15 tys. do 50 tys. obserwatorów) oraz Wschodzące Gwiazdy (mniej niż 15 tys. obserwatorów).

  • Aż 98% komentarzy pod instagramowymi postami Tytanów ma pozytywny wydźwięk.

  • Co piąty influencer śledzony przez ponad 15 tys. osób posiada własną markę modową.

W styczniu br. w najpopularniejszych mediach społecznościowych obecny był co drugi Polak posiadający dostęp do Internetu – wynika z raportu Digital 2020. 19 mln użytkowników to ogromny potencjał, który wykorzystują influencerzy. Wsparcie oddanych fanów pomaga im coraz szerzej rozwijać skrzydła. Wiele osób, które zaczynały od amatorskich blogów, stoi dziś za prężnie rozwijającymi się sklepami z modą. 

Na jakich platformach możemy śledzić modowych influencerów? Jakie nisze udaje im się wypełniać? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy raport GaleriaMarek.pl pt. “Styl rodzi się w sieci – jak działają influencerzy modowi w Polsce?”, w którym analizie poddano aż 111 internetowych osobowości.

Dziś styl rodzi się na Instagramie

Instagram wstrząsnął światem mody. To na tej platformie działają wszyscy badani influencerzy. Ponad milionem obserwatorów może pochwalić się Angelika Mucha (@Littlemooonster96), Julia Kuczyńska (@Maffashion), Ola Nowak czy Joanna Kuchta. Z instagramowymi kontami startowały one 7 lub 8 lat temu.

Jak wykazało badanie, aż 98% komentarzy pod instagramowymi postami Tytanów ma pozytywny wydźwięk. Swoich odbiorców najskuteczniej angażują tacy twórcy, jak Karolina Wójcik, Aleksandra Żuraw, Maks Behr i Wiktoria Waśniowska.

Poza Instagramem, najwięcej najpopularniejszych twórców znajdziemy na YouTubie – swój kanał prowadzi tam 8 na 10 Tytanów. Mowa m.in. o Aleksandrze Furce (Olciiak), Tamarze Gonzalez Perei (Macademian Girl) i Aleksandrze Żuraw. Coraz większą rolę zaczyna odgrywać także TikTok. W ubiegłym roku inspirującymi filmikami dzielił się w tym medium niemal co drugi modowy Tytan.

Dla twórców obserwowanych przez mniej niż 200 tys. osób drugą najistotniejszą platformę stanowi z kolei Facebook.

Influencerzy ubiorą nas na każdą okazję

Profile śledzone przez tysiące osób pozwoliły wielu influencerom na wystartowanie z autorskimi markami modowymi. Od streetwearu po szyk rodem z wybiegów – w ich ofercie znajdziemy ubrania i dodatki na każdą okazję.

Duszę przedsiębiorcy posiada nie tylko Jessica Mercedes, stojąca za markami Veclaim i Moiess, czy Maffashion, projektująca oryginalne marynarki z metką Eppram. Jak wynika z badania GaleriaMarek.pl, co piąty twórca mający powyżej 15 tys. obserwatorów uruchomił własny sklep z modą. Wśród nich znajdziemy np. markę Thegoodlife Oli Nowak, która oprócz dresów sprzedaje bransoletki i breloki do kluczy. Torebki, paski i perfumy dostaniemy z kolei u Aleksandry Marzędy-Czerwonki, znanej jako StylOly.

Inspirują nie tylko kobiety

Myśląc o modowych influencerach, zwykle wyobrażamy sobie młode kobiety. W polskim Internecie nie brakuje jednak osób, które wychodzą naprzeciw takim stereotypom. Tysiące oddanych obserwatorów śledzi także męskich twórców, jak Radek Pestka czy Sebastian Chłodnicki. Pierwszy z nich doceniany jest za odważny styl, drugi – za inspirujące zdjęcia z podróży. Tajniki męskiej elegancji przybliża z kolei Jakub Roskosz, a casualowe looki prezentuje Ekskluzywny Menel.

Na Instagramie rządzą także stylowi seniorzy. Tacy influencerzy jak Jan Adamski czy Styleman udowadniają, że nigdy nie jest za późno, by zakochać się w modzie.

O badaniu

Aby zbadać działalność polskich influencerów modowych, przeanalizowano profile 111 z nich. Na podstawie liczby obserwatorów na Instagramie, podzielono ich na cztery kategorie: Tytanów, Osobowości Social Media, Mikroinfluencerów oraz Wschodzące Gwiazdy. W każdej z tych grup badano nieco inne elementy, uwzględniając dane z 2019 roku. Szczegóły na temat wyników i metodologii można znaleźć w treści raportu: https://galeriamarek.pl/blog/infuencerzy-modowi-w-polsce

Za raportem stoi GaleriaMarek.pl – multibrandowy sklep online z szerokim asortymentem. Klienci mogą zakupić na jego stronach odzież, obuwie i akcesoria z kolekcji największych światowych marek modowych.



Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Elephate

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl