Najbardziej dochodowe branże w e-biznesie


2012-04-16
Zakładając sklep internetowy, trzeba dobrze zastanowić się do kogo kierujemy ofertę. "Profil" wielobranżowy sprawdzał się w minionej epoce i to w formie stacjonarnej, głównie z uwagi na ogólny deficyt towarów.

Współczesne badania jasno dowodzą, że w przestrzeni wirtualnej najwięcej zarabiają ci, którzy wybierają stosunkowo wąską grupę odbiorców. Skupienie się na jednej branży, najlepiej niszowej, zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu między innymi ze względu na specyfikę marketingu internetowego. Pozycjonowanie firmowej strony na wiele, skrajnie różnych haseł (wpisywanych do wyszukiwarki przez potencjalnych klientów) skończy się zapewne marnym efektem. Znacznie bardziej efektywne będzie wybranie kilku, zbliżonych do siebie fraz, związanych np. z elektroniką użytkową. Ta właśnie branża przynosi w ostatnich miesiącach największe zyski detalicznym sklepom online w kilkunastu najwyżej rozwiniętych krajach. 

E-sklepy na dobry zysk mogą liczyć również w przypadku sprzętu komputerowego. Choć dwie najbardziej dochodowe gałęzie mogą wydawać się zbliżone asortymentem, nie dajmy się zwieść. W pierwszym przypadku pozycjonowaną frazą może być np. dowolny model iPada. Jeśli jednak prowadzimy profesjonalny sklep komputerowy, klient może poszukiwać procesora o dokładnie sprecyzowanych parametrach. Zatem dobór fraz kluczowych w obu przypadkach będzie się mocno różnił.

Prasa i książki zajmują trzecie miejsce na liście najchętniej kupowanych towarów. Wyłączając podręczniki szkolne, dziedzina ta zapewne nie znalazłaby się na podium w polskiej rzeczywistości. Miejmy jednak nadzieję, że to co na Zachodzie jest od dawna standardem, stanie się wkrótce normą także u nas. W obu lokalizacjach niewątpliwy hit stanowią bez wątpienia zakupy grupowe. Pomysł zaskakująco szybko chwycił nawet w krajach rozwijających się, dotyczy wielu branż i zyskał na popularności za sprawą masowego mailingu.

Sukces "gruponów" wynika w dużej mierze z chęci uczestnictwa w projekcie wielu początkujących firm, pragnących wypromować się nawet za cenę początkowych strat. Swoją ofertę przedkładają też oczywiście międzynarodowe korporacje, ale mało znany internetowy sklep meblowy i podobne przedsięwzięcia o wiele bardziej potrzebują do przetrwania wyróżnienia w gąszczu ofert. Przez ostatnie miesiące polscy nabywcy zdobyli zaufanie do idei zakupów grupowych i nie zrażają się sporadycznymi niedociągnięciami. Głośny był przypadek fryzjera, który w ciągu paru dni miał obsłużyć kilkuset klientów oraz szkoły nauki jazdy, bankrutującej poprzez niefrasobliwość (zbyt duża liczba ofert z kilkudziesięcioprocentowymi zniżkami może doprowadzić małą firmę do bankructwa w ciągu kilkunastu tygodni).

Nadwiślański e-commerce wygląda nieco inaczej niż w najbogatszych krajach. Od kilku lat najczęściej kupuje się u nas przez internet artykuły klasyfikowane pod szyldem "Foto i RTV". Duże zyski przynosi także wyposażenie domu i ogrodu. Dalej mamy komputery, turystykę, sport, książki, multimedia oraz artykuły motoryzacyjne. Z roku na rok rośnie zaufanie do e-sklepów oraz aukcji internetowych, a cena to nadal jeden z głownych kryteriów wyboru.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

marszym81

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl