Ruszyła kampania edukacyjna „Żyj bez obaw o rany” – sprawdzi wiedzę na temat leczenia ran


Ruszyła kampania edukacyjna „Żyj bez obaw o rany”  – sprawdzi wiedzę na temat leczenia ran
2024-06-25
Ruszyła kampania edukacyjna „Żyj bez obaw o rany” mająca na celu wzrost świadomości Polaków w zakresie leczenia ran i pierwszej pomocy w nagłych wypadkach.

Blisko połowa Polaków (48%) nadal stosuje wodę utlenioną do odkażania ran, a 20% Polaków nie ma świadomości zagrożenia infekcją, nawet z najmniejszej rany[1]. Podczas wybranych eventów sportowych od czerwca do sierpnia wszyscy chętni będą mogli wykonać interaktywny test i sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą pierwszej pomocy w drobnych urazach. To doskonała okazja, aby nauczyć się, jak prawidłowo reagować w przypadku nagłych wypadków i tym samym zwiększyć bezpieczeństwo w codziennym życiu.

Od preparatów do odkażania oczekujemy przede wszystkim uczucia ulgi w bólu (65% Polaków), zahamowania krwawienia (58%) oraz braku uczucia pieczenia i swędzenia (odpowiednio 41% i 38%)1. Na rany i skaleczenia powinniśmy stosować przede wszystkim przeznaczone do odkażania ran preparaty np. z oktenidyną, które odkażają, przyspieszają gojenie oraz regenerują podrażnioną skórę. Jak pokazują badania konieczna jest edukacja społeczeństwa i uświadamianie, na czym powinna polegać odpowiednia pielęgnacja ran. Test dostępny w ramach kampanii „Żyj bez obaw o rany” będzie nie tylko sprawdzianem wiedzy, ale także cennym źródłem informacji o tym, jak właściwie opiekować się ranami i zapobiegać ich powikłaniom.

Ostatnio możliwość sprawdzenia swojej wiedzy mieli uczestnicy Biegu Tatra Fest w Zakopanem oraz uczestnicy Małopolska Tour w Proszowicach przed nami jeszcze 3 miasta: Olsztyn, Bydgoszcz i Gdynia. Na stoisku kampanii czekają również atrakcje dla najmłodszych, które wprowadzą w tematykę pierwszej pomocy. Dzieci mogą uczestniczyć w zabawach, malować i korzystać z wodnych tatuaży nawiązujących do tematyki pierwszej pomocy. Dzięki tym aktywnościom, nawet najmłodsi uczestnicy dowiedzą się, jak ważna jest szybka i odpowiednia reakcja w przypadku skaleczeń czy otarć.

Brak świadomości dotyczącej właściwego postępowania z ranami to istotny problem społeczny. Chcemy, aby każdy mógł szybko i efektywnie reagować w przypadku nagłych wypadków, zwiększając tym samym bezpieczeństwo w codziennym życiu. Mniej niż połowa, bo tylko 42% Polek i Polaków słusznie stosuje preparaty na bazie oktenidyny, dlatego edukacja w zakresie pierwszej pomocy jest kluczowa. Często drobne urazy i rany pojawiają się podczas aktywności sportowych, dlatego jesteśmy obecni tam, gdzie istnieje największe ryzyko wystąpienia urazów skóry czy otarć. Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość i pewność siebie w podejmowaniu szybkich i skutecznych interwencji” – mówi Małgorzata Niklewska, Dytektor Marketingu w firmie Schulke Polska.

Na uczestników czekają również materiały informacyjne dotyczące pierwszej pomocy oraz sposobów postępowania w przypadku różnych typów ran. To dobra okazja, aby nauczyć się czegoś nowego i spędzić czas w miłej atmosferze. Odwiedzając stoisko kampanii „Żyj bez obaw o rany”, sponsorowanej przez Schülke, producenta marki octenisept, uczestnicy zyskają nie tylko wiedzę, ale także pewność, że w razie potrzeby będą potrafili odpowiednio zareagować i pomóc sobie lub bliskim.

Mapę dokładnych lokalizacji i terminów edukacji w kolejnych miastach można śledzić na stronie www.zyjbezobaworany.pl.



[1] Badanie zrealizowane w kwietniu 2023 metodą wywiadów on-line (CAWI), na reprezentatywnej grupie Polaków.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

aadrian

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl