Szukanie dobrego katalogu
Katalogowanie, które liczy sobie już wiele lat, wciąż jest jedną z ważniejszych czynności mających na celu wypozycjonowanie strony, to znaczy wzrost w rankingu danego portalu na wskazane słowa kluczowe w wyszukiwarkach. By nie marnować czasu, najlepiej używać najlepszych katalogów.
Cechy dobrego katalogu
Jakie cechy pozwolą na odróżnienie silnego katalogu od beznadziejnego? Przede wszystkim wiek – te starsze mają większe zaufanie u Google oraz dobre źródło odnośników. Najważniejszy nie jest PageRank, który stracił kilka lat temu swoje praktyczne zastosowanie, jednakże wysoki PR przenigdy nie przeszkadza.
Porządny katalog musi być solidnie podlinkowany – analizując źródła linków zwróćmy uwagę nie tylko na liczbę, ale również na jakość i zróżnicowanie źródeł. Nie trudno jest przecież zdobycie 500000 odsyłaczy z wykorzystaniem ScrapeBoxa.
Poszukując katalog, trzeba zapoznać się z jakością witryn (razem z ich opisami), jakie zostały do niego dodane. Oczywiste jest wszakże, że akceptując skopiowane opisy i słabe portale katalog nie może zwiększyć mocy.
Dobrze jest również, gdy katalog posiada unikalną skórkę nie przypominającą tysiąc innych. W dobry layout warto zainwestować, ponieważ katalog powinien też być przydatny dla ludzi, a nie wyłącznie dla botów.
Płatny czy darmowy katalog stron
Istotnym czynnikiem jest też cena dodania strony. Darmowy katalog przeważnie odstaje od płatnego odpowiednika z kilku zrozumiałych przyczyn. Po pierwsze - jeśli ktoś za prowadzenie katalogu dostaje honorarium, to ma motywację do kontynuowania pracy. Płatne katalogi nie muszą „użerać” się z górą spamu, który niestety nie pomija bezpłatnego katalogu,, więc moderator ma więcej czasu na weryfikacje portali oczekujących do zaakceptowania.
Wniosek
Mimi to, że efekt katalogowania jest o wiele słabszy niż kilka lat temu, warto poświęcić temu procesowi dwa tygodnie, w trakcie których wyselekcjonujemy kilkadziesiąt katalogów do jakich należy dodać wybrany serwis.
Nadesłał:
Spoleczny
|