Ubezpieczenie na wakacje, czyli co to jest assistance?
Assistance to forma ubezpieczenia, którą w swojej ofercie ma praktycznie każdy ubezpieczyciel. Mimo jej popularności, większość z nas nadal nie ma świadomości, do czego uprawnia i kiedy jest niezbędna.
Kiedy przydaje się assistance?
Assistance najczęściej sprzedawane są wraz z określonym pakietem ubezpieczeniowym, lub produktem bankowym. Tak więc, jeżeli wykupimy ubezpieczenie komunikacyjne, program assistance będzie związany z podstawową pomocą drogową, np. naprawą pojazdu czy holowaniem. I ta forma assistance jest najbardziej rozpowszechniona.
Jednak najczęstsze sytuacje, w których pojawia się potrzeba skorzystania z usługi assistance, to zdarzenia związane ze skorzystaniem z pomocy medycznej. Jest to ważne zwłaszcza podczas wyjazdów urlopowych, gdy znajdujemy się w obcym kraju, często nie wiedząc, jak się zachować w sytuacji zagrożenia zdrowia. - Dobrze zaprojektowany pakiet assistance w takim przypadku powinien gwarantować przynajmniej zorganizowanie przez konsultanta fachowej pomocy medycznej, czy transportu medycznego – mówi Beata Kalitowska, dyrektor zarządzająca Europejskich (ERV Oddział w Polsce). W zależności od wysokości ubezpieczenia program assistance zawiera więcej elementów. - Decydując się na ubezpieczenie, należy sprawdzić, czego możemy żądać od ubezpieczyciela, gdy już coś złego nam się stanie na wakacjach – dodaje Kalitowska. Dla rodzin wybierających się na wakacje zapewne ważne będzie to, że w przypadku niemiłego zdarzenia, ubezpieczyciel w ramach assistance zorganizuje powrót dzieci do kraju. Warto również nadmienić, że w rozszerzonym wariancie ubezpieczenia assistance Europejskie udzielają także pomocy m.in. w przypadku, jeśli pobyt ubezpieczonego w szpitalu poza granicami kraju zamieszkania trwa dłużej niż 7 dni, a ubezpieczony nie podróżuje z osobą towarzyszącą w wieku powyżej 18 lat. W takiej sytuacji Europejskie zorganizują najbliższemu krewnemu lub innej wskazanej przez niego osobie podróż do miejsca pobytu ubezpieczonego i podróż powrotną do miejsca zamieszkania.
O co warto zapytać?
Zanim zdecydujemy się na wybór konkretnego pakietu, powinniśmy dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Podstawowe „obowiązkowe pytania” to:
-Do czego uprawnia?
-W jakich sytuacjach można skorzystać z pomocy dostępnej w ramach konkretnego programu assistance?
-Czy usługa assistance obejmuje tylko organizację pomocy, czy pokrywa też jej koszty?
-Jaki jest górny limit wydatków?
Gdy potrzebujemy pomocy
By skorzystać z pomocy należy zadzwonić do działającego 24 godziny na dobę Centrum Alarmowego, do którego numer otrzymamy wraz z polisą. Polskojęzyczny konsultant poprosi nas o podanie danych osobowych wraz z numerem polisy i numerem kontaktowym. Gdy opiszemy zdarzenie, konsultant zdecyduje, jakiej pomocy potrzebujemy i niezwłocznie rozpocznie organizację koniecznych czynności.
Na wakacje bez ubezpieczenia ani rusz
Przykładem produktu, który najcelniej trafia w potrzeby klientów, są specjalne pakiety do ubezpieczeń turystycznych. Coraz częściej dla osób jadących na wakacje, ważna jest nie tylko prognoza pogody dla miejsca, w którym będą wypoczywać, ale także spokój, który daje polisa ubezpieczeniowa. Nikt nie chce zachorować podczas wakacji, lub mieć jakiegokolwiek wypadku, ale gdy już coś nam się przytrafi, warto mieć świadomość tego, że ubezpieczenie uchroni nas przed dużymi wydatkami związanymi np. z kosztami nagle koniecznego leczenia.
Nadesłał:
klok
|