Volvo 262C - efekt międzynarodowej współpracy


Volvo 262C - efekt międzynarodowej współpracy
2017-03-13
Projektowanie dwudrzwiowego modelu zaczęło się od szefa stylistów – Jana Wilsgaarda. Wziął się do dzieła i stworzył kilka rysunków luksusowego coupe, jednak żaden z projektów nie opuścił deski kreślarskiej.


Na potrzeby projektu stworzył nowe wnętrze, które testował na pokładzie istniejącego modelu: Volvo 164. Zarząd Volvo podjął decyzję, że samochód zostanie przetransportowany do włoskiego studia Sergio Coggiola’s w Turynie. Czterodrzwiowe nadwozie zostało przerobione na dwudrzwiowe, a dach znacznie obniżono, pokryto winylem i poszerzono słupek C, na którym znalazł się symbol trzech koron – szwedzki herb. W wersji produkcyjnej zastąpiono je jedną dużą koroną. Jest to jedna z nielicznych różnic pomiędzy prototypem, a modelem produkcyjnym.

Na początku 262C napędzany był silnikiem V6 o pojemności 2,7 litra i mocy 140 koni mechanicznych. Występował on we wszystkich innych wersjach serii 260 i został opracowany wspólnie z Peugeotem i Renault. Silnik był produkowany we Francji w mieście Douvrin przez konsorcjum Société Franco-Suédoise de Moteurs-PRV. Silnik o oznaczeniu B27E miał blok i głowice cylindrów wykonane ze stopu aluminium przez co ważył mniej niż 150 kg.

Tak niszowy pojazd, jakim był 262C, nie pasował do profilu produkcyjnego fabryki Volvo w Goeteborgu. Zdecydowano się więc na montaż we włoskim Carozzeria Bertone, który produkował również limuzynę 264TE.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl