Wakacje Polaków w 2023 roku - Join UP! Polska podsumowuje pierwszy rok działalności
Join UP! Polska to dynamicznie rozwijający się touroperator, który właśnie świętuje swój pierwszy rok działalności na polskim rynku. Od debiutu, firma nieustająco wprowadza do swojego portfolio nowe destynacje oraz szeroką ofertę podróży wakacyjnych.
Join UP! Polska rozpoczął działalność w listopadzie 2022 roku, a pierwsze wycieczki odbyły się już wiosną tego roku. Od tego czasu touroperator zabrał na wakacje ponad 20 000 podróżnych z Polski. Obecność marki w 8 różnych krajach stwarza możliwość porównania wyników oraz wskazania wspólnych, jak i unikalnych cech, charakteryzujących polskich turystów.
Trzy najpopularniejsze destynacje wśród polskich turystów to Turcja (37,35%), Egipt (36,69%) i Tunezja (8%). Turcja od lat utrzymuje swoją pozycję jako niekwestionowany lider wśród kierunków na prawie wszystkich rynkach Join UP!, z wyjątkiem Rumunii. Warto zauważyć, że w pozostałych krajach, gdzie obecny jest Join UP!, Czarnogóra odnotowuje trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych kierunków podróży. To dowód na rosnącą popularność tego malowniczego regionu. Jednak w Polsce, Czarnogóra nie cieszy się jeszcze taką samą popularnością.
Średni koszt wycieczki w przeliczeniu na 1 turystę w Polsce wyniósł 2 772 zł, co wpisuje się w standard dla wszystkich rynków UE. Co istotne, aż 64,4% polskich turystów wybrało pakiety turystyczne w przedziale cenowym poniżej 7 000 zł. Kolejne 32% podróżujących zdecydowało się na pakiety w przedziale cenowym od 7 000 do 15 000 zł, podczas gdy jedynie 3,4% wybrało luksusowe wycieczki, których koszt przekraczał 15 000 zł.
Tylko 32,73% klientów z Polski decyduje się na podróżowanie z dziećmi, co stanowi niższy odsetek w porównaniu do średniej wynoszącej 40,92% na innych rynkach. Rumunia wyróżnia się największym odsetkiem turystów podróżujących z dziećmi, osiągając 50,4%. Warto zauważyć, że mimo tego, tylko 1,5% Polaków wybiera hotele tylko dla dorosłych.
Pod względem zakwaterowania, większość turystów preferuje komfortowe warunki, najwięcej osób jeździło do 5-gwiazdkowych hoteli. 48,19% klientów Join UP! wybrało hotele 5*, 39,68% hotele 4*. Podobne tendencje obserwujemy na wszystkich rynkach. W Polsce hotele 5* są najpopularniejszym wyborem, w takich krajach jak Estonia, Litwa, Łotwa, Mołdawia i Rumunia hotele o najwyższym standardzie są wybierane jeszcze częściej. Gości wyjeżdżających do hoteli 3* jest 8,3%.
Join UP! oferuje swoim klientom szeroki wybór opcji zakwaterowania. Ale aż 90,74% klientów zdecydowało się na opcję All Inclusive, obejmującą również Ultra All Inclusive. Rezerwacje wyłącznie noclegów oraz opcje niepełnego wyżywienia stanowią niecałe 4% wszystkich dokonanych rezerwacji, podczas gdy wariant Bed & Breakfast wybrało jedynie 2% podróżnych. Tendencja korzystania z All Inclusive jest powszechna na wszystkich rynkach. To potwierdza rosnącą popularność tego rodzaju wakacji, związanej z lepszym stosunkiem jakości do ceny oraz znakomitą obsługą.
- W pierwszym roku działalności firma Join UP! prezentuje się bardzo obiecująco, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nasza aktywność skupia się głównie na sezonie letnim. Obecnie rozpoczęliśmy sprzedaż zimowych wycieczek i zauważamy rosnące zainteresowanie destynacjami takimi jak Sri Lanka, Zanzibar i innymi rajskimi miejscami wypoczynku. Polska jest dla nas niezmiernie istotnym rynkiem i chciałbym wyrazić naszą głęboką wdzięczność polskim turystom za zaufanie, jakim nas obdarzyli. Choć nie ukrywamy, że polski rynek turystyczny stawia przed nami pewne wyzwania, to jednak jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu doświadczeniu i innowacyjnemu podejściu skutecznie sprostamy każdemu z nich. Jesteśmy pewni, że nasza zdolność dostosowywania się do potrzeb klientów i dynamiczny rozwój pozwolą nam osiągnąć jeszcze lepsze wyniki w przyszłości – mówi Sergey Kyrychenko, Business Development Director Join UP!.
- Polscy turyści, z natury są przywiązani do swoich tradycyjnych wyborów, potrafią być niezwykle wierni ulubionym destynacjom, co czasami stanowi wyzwanie przy wprowadzaniu nowych miejsc na rynek. Jednak z dumą informuję, że udało nam się to zrobić, szczególnie w przypadku jednej z naszych kluczowych destynacji - Egiptu. Hurghada od dawna była ulubionym miejscem polskich turystów, ale postanowiliśmy wprowadzić nową perspektywę, prezentując Sharm el Sheikh. Obecnie ten kurort stanowi aż 53% naszej sprzedaży, w porównaniu do 30% dla Hurghady. To nie tylko wyjątkowe osiągnięcie dla nas jako touroperatora, ale także fantastyczna szansa dla polskich turystów, którzy dzięki temu mogą odkrywać nowe miejsca i zdobywać nowe doświadczenia. Sharm el Sheikh jest szczególnie atrakcyjny ze względu na bogactwo atrakcji dostępnych dla każdego podróżującego przez cały rok. To miejsce zostało niedawno gruntownie odnowione, co zaowocowało powstaniem wielu nowych i fascynujących miejsc, klubów nocnych oraz parków wodnych – mówi Dagmara Krasińska, Destination Commercial Director w Join UP! Europe.
Join UP! kontynuuje swą misję dostarczania niezapomnianych wrażeń z podróży, dążąc jednocześnie do utrzymania pozycji zaufanego partnera dla podróżnych w każdym wieku. Do końca roku touroperator planuje osiągnąć obroty w wysokości 400 milionów euro, obsługując 550 000 podróżnych na wszystkich 8 rynkach.
Nadesłał:
Julian_20345
|