Wymiana mechanizmu otwierania bram garażowych
Etap pierwszy to określenie problemu. Najważniejsze na tym etapie to ustalenie, co powoduje, że automat do bram uległ awarii. Możliwe, że będzie trzeba wymienić cały mechanizm bramy garażowej lub tylko jej część. Częstym problemem z bramami garażowymi jest hałas towarzyszący otwieraniu drzwi. Przyczyną może być nienaoliwiona jednostka łańcuchowa lub jej nadużycie. Dość częstym problemem jest zwyczajnie wiek drzwi garażowych.
Etap 2. Rodzaj drzwi garażowych
Dostępne na polskim rynku bramy garażowe bazują na trzech modelach otwierania drzwi. Są nimi: łańcuch, napęd pasowy i śruby.
Napędy łańcuchowe – jest to najstarszy model. Jego wadą jest hałas towarzyszący otwieraniu drzwi, za to doskonale sprawdza się w przypadku ciężkich bram garażowych.
Napędy śrubowe. Są nowszą wersją napędów łańcuchowych. Są zaledwie troszkę cichsze, poza tym nie zawierają żadnych dodatkowych atutów, dlatego też nie cieszą się duża popularnością.
Napędy pasowe. Najnowszy i najcichszy model napędów do bram garażowych. Zamiast łańcucha, który był stosowany w poprzednich napędach, w napędach pasowych do otwierania i zamykania drzwi garażowych zastosowano pasy gumy.
Etap 3. Jaką wybrać funkcję?
Dostępnych funkcji jest już bardzo dużo. Opiszę zaledwie dwie, które uważam za najciekawsze.
Pierwszą z nich jest funkcja zasilania awaryjnego. Oznacza to, że bramę garażową da się otworzyć nawet gdy na terenie naszej posesji nie ma prądu. Jest to bardzo przydatna funkcja.
Druga funkcją, jaką warto przedstawić jest możliwość otwierania bramy garażowej po wprowadzeniu specjalnego kodu. Jest to na tyle przydatna funkcja, że w przypadku zagubienia kluczy nie trzeba wymieniać całego mechanizmu. Wystarczy wprowadzić kod by odblokować bramę garażową.
Etap 4. Instalacja
Zawsze polecam skorzystanie z usług fachowca. Przy zakupie części, często w tym samym sklepie można uzyskać fachową pomoc. Dzięki temu mamy pewność, że mechanizm otwierania bramy garażowej jest dobrze zamontowany.
Nadesłał:
mmagd
|