69% Polaków częściej gotowało w domu podczas pandemii!


2020-09-30
Czy pandemia nauczyła nas racjonalnego gospodarowania żywnością oraz zmieniała nasze zachowania w kuchni? Odpowiedź na to pytanie poznamy w ramach kolejnej, 6. już edycji projektu „Kulinarnie Mocni”. Pierwsze warsztaty odbędą się już 29 września br.

Częściej i zdrowiej gotujemy w domu
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy McCormick (właściciel marki KAMIS) i Polskiej Federacji Banków Żywności, w ostatnim półroczu zwyczaje odnośnie zakupów spożywczych zmieniło 27% badanych, a te związane z dietą i gotowaniem prawie co piąta osoba (19%). Wzrósł też odsetek osób gotujących w domu. Aż 69% ankietowanych odpowiedziało, że robi to częściej niż przed ogłoszeniem pandemii, a 46% osób zadeklarowało, że do jedzenia podchodzi w zdrowszy i bardziej świadomy sposób. Niemal połowa respondentów (47%) przyznała, że zrobiła znacznie większe zakupy „na zapas", jeden na czterech badanych sięgnął po potrawy, których wcześniej nie zdarzało mu się przygotowywać, a jeden na pięciu po wypieki, których nigdy nie robił. Niewątpliwie w tym czasie przybyło pasjonatów gotowania i pieczenia. Aż 29% osób przyznało również, że zdarzyło im się zrobić zbyt duże zakupy, przez co byli zmuszeni do wyrzucenia niektórych produktów spożywczych, jak owoce i warzywa, pieczywo czy nabiał.

- Wyniki naszych badań pokazują, że lockdown znacznie zmienił nasze nawyki, również te w kuchni. Robimy teraz zakupy rzadziej, ale w większych ilościach. Przez to zdarza nam się kupić czegoś za dużo i w efekcie wyrzucić to do kosza. To dlatego w tym roku szczególnie chcemy pokazać Polakom, jak mogą temu zapobiegać, jak kreatywnie wykorzystać resztki, które im zostały np. z obiadu, i jak ogólnie prowadzić bardziej zrównoważony tryb życia. Z okazji 6. urodzin programu „Kulinarnie Mocni" chcemy dać im praktyczne porady na temat racjonalnego zarządzania żywnością - mówi Łukasz Śliwiński, CEE Marketing Director w McCormick & Company.

Nowa forma warsztatów
Badanie pokazało również, że dzięki pandemii 16% osób chce bardziej dbać o relacje z innymi i utrzymywać bliższy kontakt z rodziną. Podczas izolacji jeszcze bardziej doceniliśmy wspólny czas spędzony z najbliższymi i dostrzegliśmy, że gotowanie to świetna zabawa oraz doskonały sposób na dzielenie się pasją, nawet na odległość np. przez videokomunikatory. W tym roku pierwsze warsztaty w ramach programu „Kulinarnie Mocni" będą miały właśnie formę online! Start corocznej inicjatywy wyznaczony na 29 września nie jest przypadkowy, bo właśnie tego dnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Ma on na celu zwrócenie uwagi na ogromną skalę tego zjawiska na świecie i pokazanie, że zapobieganie marnotrawieniu żywności to jeden z najskuteczniejszych sposobów walki ze zmianami klimatu.

O programie „Kulinarnie Mocni"
Warsztaty „Kulinarnie Mocni" to wspólne gotowanie, otwieranie się na nowe smaki oraz techniki kulinarne. Spotkania stanowią inspirację do działania edukatorów z Banków Żywności i jednocześnie pozwalają budować relacje między uczestnikami. Dodatkowo warsztaty pokazują, że posiłki przygotowane z podstawowych składników mogą być zdrowe, pyszne i nieraz zaskakujące. Od 2015 roku zorganizowano już 2029 warsztatów dla ponad 29 tys. osób z całej Polski. Akcja edukacyjna obejmuje swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. W projekt od lat zaangażowani są wolontariusze - pracownicy McCormick - oraz edukatorzy z Banków Żywności. Jedni dzielą się wiedzą na temat ziół i przypraw, drudzy sposobami, jak rozsądnie dysponować zasobami domowej spiżarni. Łączy ich kulinarna pasja i szacunek do jedzenia.
Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl.

* Badanie konsumenckie przeprowadzone w dniach 15-17.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu SW Research, na reprezentatywnej próbie 1032 Polaków powyżej 16. r.ż., na zlecenie firmy McCormick i Polskiej Federacji Banków Żywności.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

UlaGOW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl