Advanced Inner Liner – rewolucyjna technologia Yokohamy


Advanced Inner Liner – rewolucyjna technologia Yokohamy
2012-05-18
Zaprojektowana przez firmę Yokohama – producenta opon premium – ultracienka i lekka wkładka wewnętrzna Advanced Inner Liner zmniejsza utratę powietrza w oponie o ponad jedną trzecią. Tym samym poprawia takie jej parametry jak bezpieczeństwo, oszczędność paliwa czy żywotność.

Nowatorska wkładka Advanced Inner Liner, opracowana przez japońskich inżynierów firmy Yokohama Rubber Co., grubością przypomina kartkę papieru. Wkładka powstała z połączenia elastycznej gumy i oryginalnego tworzywa sztucznego o właściwościach nieprzepuszczających powietrza. Advanced Inner Liner zastępuje stosowaną obecnie w oponach wkładkę butylową, która jakiś czas temu wyparła zwykłą dętkę. Technologia produkcji oraz tworzywo wykorzystane do konstrukcji nowej wkładki wewnętrznej Yokohamy pozwalają zapobiec penetracji powietrza i ograniczyć jego straty o 36% w porównaniu do opon z tradycyjną wkładką butylową. Zapewnienie odpowiedniego ciśnienia wewnątrz opony zwiększa komfort prowadzenia samochodu i ma niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo, oszczędność paliwa, a także żywotność opon.

„Advanced Inner Liner to rewolucja w oponiarstwie" - mówi Artur Posłuszny, Menedżer Sprzedaży i Marketingu ITR S.A. oddział w Polsce. „Nad zachowaniem właściwego ciśnienia w oponach pracują inżynierowie koncernów oponiarskich na całym świecie. Ale to właśnie Yokohama stworzyła materiał zapobiegający stratom ciśnienia powietrza, zapewniający oponom właściwe warunki użytkowania, a kierowcom komfort prowadzenia samochodu. Jak dowodzą badania, mało który kierowca dba należycie o utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach, a jazda na oponach z mniejszym ciśnieniem ma kolosalny wpływ na żywotność opon, w tym na możliwość ich uszkodzenia mechanicznego" - dodaje Artur Posłuszny.

Straty powietrza w oponach konwencjonalnych są efektem jego przenikania przez mikroskopijne przestrzenie pomiędzy cząsteczkami gumy w ściankach opon. Stopniowy i regularny ubytek powietrza z opony powoduje jej nieprawidłowe ugięcie, co skutkuje gromadzeniem się nadmiernego ciepła i ryzykiem uszkodzenia oraz nadmiernego zużycia barku. Niedostateczne ciśnienie zwiększa także opory toczenia opony, a co za tym idzie niezbędna jest większa moc silnika do poruszania samochodu. Najłatwiej można to sobie wyobrazić na przykładzie jazdy rowerem. Im mniejsze ciśnienie w oponach roweru tym więcej siły musimy włożyć w jazdę na nim. Efektem niedostatecznego ciśnienia jest wydłużona droga hamowania samochodu, większe zużycie paliwa oraz krótszy przebieg opon. Advanced Inner Liner zapewnia odpowiednie ciśnienie wewnątrz opony niwelując tym samym opisane wyżej mankamenty.
Dostępną w Polsce oponą wyposażoną w Advanced Inner Liner jest opona Yokohama Geloandar G055 - przeznaczona do pojazdów typu SUV. Kolejne tj. Yokohama BluEarth-1 i Yokohama BluEarth AE- 01, będą w Polsce w sprzedaży od przyszłego roku.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej http://www.yokohama-online.pl/.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl