Audi TT RS - nadwozie
![]() |
Prawdziwy samochód sportowy jest zawsze lekki – TT RS bryluje także w tej dziedzinie. Coupé waży zaledwie 1.450 kilogramów, Roadster – 1.510 kilogramów. Jednostkowe obciążenie mocy 4,3 lub 4,4 kilograma na KM dużo mówi o potencjale dynamicznym tego auta.
Decydującym czynnikiem wpływającym na wysoką jakość obu wersji TT RS jest konstrukcja nadwozia. Przednia część składa się z lekkich elementów aluminiowych połączonych ze sobą w Audi Space Frame ASF.
Profile wytłaczane, części odlewane ciśnieniowo i aluminiowe blachy tworzą strukturę odporną na uderzenia i wyjątkowo wytrzymałą. W coupé dach i ściany boczne zostały połączone laserowo jako „spoina zerowa". W tylnej części podłogi, drzwiach i tylnej klapie zastosowano stal.
Surowe nadwozie coupé waży tylko 206 kg, z czego 140 kg przypada na aluminium (68 procent) a 66 kg na stal (32 procent). Gdyby nadwozie wykonane było w całości ze stali, ważyło by prawie o połowę więcej. W wersji roadster nadbudowa waży tylko 45 kilogramów. Elementy takie jak stalowa przegroda za kabiną pasażerską i mocno ożebrowane progi służą jako wzmocnienia. Rama przedniej szyby i wysuwane pałąki za siedzeniami chronią pasażerów w przypadku dachowania.
Zarówno roadster, jak i coupé posiadają przednie poduszki powietrzne, otwierające się dwustopniowo w zależności od siły zderzenia. Napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia chronią kierowcę i pasażera. Przy uderzeniu w tył nadwozia zagłówki chronią tylną część głowy, a o minimalizację skutków uderzenia bocznego dbają boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową.
Nadesłał:
ap
|