Bezpłatne warsztaty z programowania dla dzieci – jedna z ostatnich szans na udział w tym roku
26 listopada w siedzibie Ailleron SA przy ul. Litewskiej 10 w ramach Scratch Academy odbędą się kolejne bezpłatne warsztaty z programowania dla dzieci w wieku 9-13 lat. Zapisy na warsztaty trwają od 17 do 23 listopada na stronie http://ailleron.com/scratch.
Motywem przewodnim najbliższych zajęć, zaplanowanych na ostatnią sobotę miesiąca, będzie zabawa z duchami. Najmłodsi stworzą grę z elementami Halloween. Możliwości jakie daje edukacyjny język programowania Scratch pozwoli uczestnikom na stworzenie gry, która umożliwi porównywanie i poprawianie własnych wyników czasowych. Dodatkową zaletą tworzonych gier będzie sterowanie głosem, które dzieci wykorzystają do straszenia „wirtualnych” duszków. W dalszej części warsztatów organizatorzy przewidzieli zadanie utworzenia edukacyjnego mini-quizu, praktycznego programu do wykorzystania na zajęciach szkolnych, oraz budowę gamepadów z ciastoliny przy pomocy zestawów makey-makey.
Decyzja o zorganizowaniu warsztatów po raz trzeci to efekt zainteresowania jakie wzbudziły poprzednie edycje. Organizatorom zależy, aby nadal rozpowszechniać wśród rodziców i ich pociech zasadność nabywania od najmłodszych lat umiejętności programowania. Przedstawiciele Ailleron SA swój cel osiągają poprzez organizowanie bezpłatnych warsztatów. Dzieci zdobytą wiedzę mogą wykorzystać potem w praktyce. Wszystko w oparciu o edukacyjny język programowania Scratch stworzony przez Mitchela Resnicka, naukowca z MIT.
„Scratch Academy to przede wszystkim świetna zabawa. Zdecydowanie nie jest to kolejna nudna lekcja informatyki. Dzieciom, które uczestniczyły w dotychczasowych zajęciach najbardziej podobała się możliwość stworzenia własnej gry, decydowanie o jej kształcie i regułach rozgrywki. Warsztaty były tak zaprojektowane, żeby niezależnie od poziomu zaawansowania w temacie zajęć, dzieci mogły z łatwością rozpocząć tworzenie własnych gier. Nie trzeba było ich dodatkowo do tego zachęcać. Potwierdzeniem tego jest ich zachowanie, zaobserwowane podczas przerw. Dzieci po chwili wytchnienia z własnej inicjatywy wracały przed komputer czekając na dalszy rozwój wydarzeń i nowe zadania. Nie ubiegło to oczywiście uwadze rodziców, którzy podkreślali w późniejszych rozmowach, że rzadko ich pociechy potrafią skupić się na czymś w takim stopniu” – tłumaczy Magdalena Krzysztoń, Organization & People Development Executive w Ailleron SA.
Więcej informacji o Scratch Academy można znaleźć pod adresem: http://ailleron.com/scratch.
Nadesłał:
UnicornMedia
|