Cross-border e-commerce – jak skutecznie podbijać międzynarodowe rynki?
![]() |
Wzrost sprzedaży, napływ nowych klientów i dotarcie do wcześniej niedostępnych grup konsumentów – to tylko niektóre z korzyści, jakie wskazują sprzedawcy po wejściu na rynki zagraniczne.
Marketing afiliacyjny jako motor napędowy dla sprzedaży
Wzrost sprzedaży międzynarodowej to nie tylko zasługa wprowadzonych płatności, ale również skutecznych działań marketingowych. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi jest uczestnictwo w programach afiliacyjnych, które umożliwiają sklepom
internetowym dotarcie do zagranicznych klientów poprzez współpracę ze sprawdzonymi partnerami.
Wzrost sprzedaży międzynarodowej to nie tylko zasługa wprowadzonych płatności, ale również skutecznych działań marketingowych. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi jest uczestnictwo w programach afiliacyjnych, które umożliwiają sklepom internetowym dotarcie do zagranicznych klientów poprzez współpracę ze sprawdzonymi partnerami. - Programy afiliacyjne ograniczają ryzyko i koszty ekspansji - sklepy płacą tylko za faktyczną sprzedaż, a nie za sam ruch. Współpraca z partnerami afiliacyjnymi zapewnia szybki dostęp do zaangażowanych klientów. To szczególnie ważne w sytuacji, kiedy rozpoznawalność marki inicjującej działalność na danym rynku jest jeszcze niska - podkreślił Łukasz Dwulit. Przykładem tego typu rozwiązania jest program afiliacyjny Klarny. Dzięki współpracy z ponad 30 wiodącymi sieciami afiliacyjnymi, takimi jak na przykład AWIN, CJ czy Tradedoubler, globalny lider płatności umożliwia sklepom online dotarcie do milionów konsumentów na całym świecie. Przystąpienie do programu Klarny daje partnerskim sklepom internetowym możliwość szerokiej ekspozycji w aplikacji zakupowej mark oraz bazy 93 milionów użytkowników na całym świecie. - Sklepy działające w ekosystemie Klarny odnotowują roczny wzrost wartości koszyków zakupowych o 25-30 proc., a liczba odwiedzających strony partnerów rośnie dzięki bezpośredniemu przekierowaniu użytkowników aplikacji do wybranych sklepów - dodał ekspert. Algorytmy w aplikacji Klarna pozwalają dostarczać konsumentom spersonalizowane propozycje na podstawie analizy preferencji zakupowych. Dzięki wbudowanej przeglądarce klienci przechodzą bezpośrednio na stronę danego sklepu, ale samo zamówienie jest realizowane w obrębie aplikacji. Połączenie trafnych rekomendacji, wygodnej ścieżki zakupowej oraz gwarancji bezpieczeństwa transakcji przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji oraz większe średnie wartości koszyka. Przede wszystkim jednak pozwalają długofalowo budować i rozszerzać grono zadowolonych, lojalnych klientów.
Nadesłał:
SEC Newgate CEE
|