Cyberbezpieczeństwo z najwyższym priorytetem
Badania: cyberbezpieczeństwo powinno stać się podstawową częścią oferty operatorów telefonii komórkowej.
54% konsumentów na świecie uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich najważniejszą częścią oferty operatorów telefonii komórkowej. Dopiero na drugim miejscu jest mobilna rozrywka, która została wskazana przez 13% konsumentów na świecie. Wyniki te wyraźnie pokazują zmianę, jaka zaszła w nastrojach konsumenckich w ostatnich latach i że to nie rozrywka, a bezpieczeństwa stało się głównym magnesem przyciągającym klientów do operatorów - wynika z badania Coleman Parkes Research, które zostało zrealizowane na zlecenie Allot, jednego globalnych liderów oferujących rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Potrzeby konsumentów w zakresie zapewnienia im cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej podkreśla fakt, że na kolejnych miejscach wśród najbardziej oczekiwanych przez nich usług oferowanych przez operatorów telefonii komórkowej znalazły się: ochroną przed cyberprzemocą (13% wskazań), ubezpieczenie telefonu (12%), a także możliwość kontroli rodzicielskiej poczynań dzieci w internecie (7%).
Aż 56% respondentów wskazała także, że chce, aby ochrona przed zagrożeniami w sieci była częścią pakietu usług oferowanych przez ich operatora - w porównaniu do zaledwie 8% takich wskazań w 2020 roku. Co więcej, aż 48% konsumentów oczekuje także preinstalowanych przez producentów zabezpieczeń na swoich telefonach w porównaniu do 27% takich wskazań dwa lata wcześniej.
Inne kluczowe wnioski z raportu „Allot Telco Security Trends H1 2022" obejmują:
- 57% konsumentów stwierdziło, że nie wie, które rozwiązanie cyberbezpieczeństwa wybrać. Oznacza to nasilenie się zagubienia konsumentów w tym obszarze, bo w 2020 roku takiej samej odpowiedzi udzieliło 31% respondentów;
- 62% konsumentów stwierdziło, że bezpieczna łączność jest podstawową ofertą, której oczekują od dostawców usług mobilnych;
- 84% konsumentów uważa, że zabezpieczenia powinny już znajdować się na urządzeniu lub że odpowiedzialność za bezpieczeństwo powinna spoczywać na producencie urządzenia lub dostawcy usług.
- 75% konsumentów stwierdziło, że ufa swojemu operatorowi komórkowemu w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami.
- Ponad 90% konsumentów jest gotowych zapłacić za ochronę przed cyberzagrożeniami.
Badanie Allot zostało przeprowadzone wśród 8 tys. klientów operatorów telefonii komórkowej na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 roku. Raport z pełnymi wynikami badań jest dostępny tutaj: https://info.allot.com/TelcoSecurityTrendsH122_ContentDownloadLP.html.
Dodatkowe informacje o Allot
Allot Ltd. (NASDAQ: ALLT, TASE: ALLT) jest wiodącym dostawcą innowacyjnych rozwiązań w zakresie inteligencji sieciowej i bezpieczeństwa dla dostawców usług telekomunikacyjnych i przedsiębiorstw na całym świecie. Firmy te mogą zainstalować rozwiązania Allot na swojej infrastrukturze, aby zapewnić swoim klientom automatyczną ochronę przed phishingiem, złośliwym oprogramowaniem, filtrowanie treści, a także wymusić kontrolę rodzicielską na wskazanych urządzeniach. Rozwiązania Allot są wykorzystywane przez ponad 500 dostawców usług mobilnych, stacjonarnych i w chmurze, a także przez ponad 1000 przedsiębiorstw. Rozwiązanie bezpieczeństwa sieciowego jako usługi od Allot osiągnęło ponad 50% penetrację u niektórych dostawców usług i korzysta z niego ponad 20 milionów abonentów na całym świecie. Więcej informacji: www.allot.com.
Allot. See. Control. Secure.
Nadesłał:
PRS
|