Nadal można pokazywać język


Nadal można pokazywać język
2012-04-06
Język polski uchodzi za jeden z najtrudniejszych na świecie, mimo to chętnych do zabawy polszczyzną i walki ze słowną sztampą jest sporo. Akcją „Pokaż język”, zainicjowaną przez markę Żywiec, zainteresowało się do tej pory blisko 270 tysięcy osób!

Kolejni uczestnicy wciąż mogą się wykazać i zdobyć atrakcyjne nagrody. Akcja potrwa do 15 kwietnia.

Marka Żywiec doskonale wie, jak ożywczo i inspirująco na język polski wpływają zabawy słowem. Hasło „Prawie robi wielką różnicę" na stałe wpisało się w mowę potoczną Polaków. Sukces i popularność tego powiedzenia zainspirowały markę do dalszych gier polszczyzną i stawiania wyzwań językowej kreatywności, której można dać upust w konkursie „Pokaż język".

„Inicjując akcję „Pokaż język", chcieliśmy wyzwolić słowotwórczą energię i tchnąć w tradycyjną polszczyznę ducha nowoczesnego i nieskrępowanego myślenia. Szukamy mistrzów zabawy słowem, którzy w zbiorze utartych i nudnych konstrukcji potrafią zamieszać i wydobyć z nich niecodzienny sens" - mówi Marcin Filipiak, Brand Manager Żywiec.

Projektem zainteresowało się do tej pory prawie 270 tysięcy osób, a do konkursu zgłoszono blisko 150 tysięcy nowych haseł. Zainteresowanie jest olbrzymie, a chętnych do zabawy z Żywcem nie brakuje. Liczby mówią same za siebie - Polacy mają nie tylko chęć, ale również umiejętności do tego, aby zmierzyć się ze słowem. Wszystkie propozycje są nietypowe i gimnastykują język. Uczestnicy łamią, łączą, naginają i tworzą na nowo, a efekty ich pomysłowości zaskakują siłą wyrazu i oryginalnością.

Wśród zwycięskich pomysłów znalazły się prawdziwe perełki. Nagrodzono m.in. autora, który jedynie ze słowa „łatwiej" stworzył nowe przysłowie „Łatwiej utrudnić, trudniej ułatwić". Powstały również powiedzenia na temat samego Żywca. Jednym z nich jest „Doświadczony serc zdobywca na początek stawia Żywca" lub "Gdy gości zapraszasz na chatę, miej w zanadrzu Żywca kratę".

„Tak duże zainteresowanie akcją przerosło nasze oczekiwania. Cieszymy się bardzo, że aż tyle osób podjęło wyzwanie i zdecydowało się pobawić słowem. Nadesłane 150 tysięcy modyfikacji zaledwie 30 przysłów pokazuje, jak plastyczny i giętki jest nasz język. Do końca akcji pozostało jeszcze kilkanaście dni, zatem czekamy na kolejne tysiące pomysłów i zachęcamy wszystkich do dalszej zabawy" - dodaje manager marki Żywiec.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wejść na stronę www.zywiec.com.pl i wykonać zadanie na dany dzień. Wyzwaniem jest stworzenie nietuzinkowej wariacji na temat znanego powiedzenia lub dokonanie jego zaskakującej interpretacji. Prace ocenia znakomite jury, na co dzień pracujące słowem, w składzie: AbradAb, Fisz oraz Maciej Stuhr. Nagrodami są iPady, rysunkowe interpretacje prac zwycięzców wykonane przez Marka Raczkowskiego oraz premie pieniężne. Szczegóły programu na stronie: www.zywiec.com.pl

Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje prawie 12 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie. Najważniejsze marki Spółki to Heineken, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec - pierwsze piwo premium i jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 20 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Murphy's) oraz polskich piw specjalnych (Kaper oraz Żywiec Porter). Grupa Żywiec S.A. zatrudnia 5500 pracowników.
Żywiec to największa marka piwa premium w Polsce. Od ponad półtora wieku nieprzerwanie warzony jest w jednym miejscu - żywieckim browarze - na bazie trzech podstawowych składników: słodu jęczmiennego, górskiej wody i chmielu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie oraz prestiżowy festiwal teatralny Malta. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

joannat

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl