Podhale dla turystyki biznesowej
Podhale to już nie tylko miejsce wyjazdów wypoczynkowych, ale także biznesowych. Region w coraz większym stopniu stawia na rozwój w sektorze MICE (Meetings – spotkania, Incentives – podróże motywacyjne, Conferences – konferencje, Events – wydarzenia i wystawy).
Menadżerzy, przy wyborze destynacji biznesowej, zwracają uwagę na wyjątkową lokalizację, nowoczesne zaplecze konferencyjne i hotelowe, a także szeroką ofertę atrakcji czekających na uczestników wyjazdu. Podhale spełnia wszystkie te kryteria.
W środowisku biznesowym za granicą rośnie zainteresowanie Polską, jako atrakcyjnym krajem konferencyjnym. Potwierdzają to dane dotyczące przyjazdów służbowych w roku 2011. Ich liczba wzrosła z 2,3 mln do 2,8 mln w stosunku do roku 2010. Co ciekawe w 2010 roku w Małopolsce odbyło się aż 40% spotkań biznesowych spośród wszystkich zorganizowanych w naszym kraju.
Małopolskie przewodnictwo
Małopolska staję się stolicą polskiej turystyki biznesowej. Dowodem na przewodnictwo w tej dziedzinie jest bogato rozwinięta baza obiektów wykorzystywanych w celach kongresowych - obecnie jest ich ponad 300. Konferencje, sympozja, spotkania czy wyjazdy motywacyjne dla pracowników organizowane są w specjalnie przeznaczonych do tego centrach kongresowych lub hotelach. Te drugie, oprócz odpowiednio zaplecza dostosowanego do potrzeb MICE, świadczą również usługi uzdrowiskowe, rekreacyjne i wypoczynkowe.
Dodatkowym atutem regionu są jego walory turystyczne. Bogate dziedzictwo kulturowe, liczne zabytki (wiele obiektów wpisanych na listę UNESCO) oraz piękne górskie krajobrazy sprawiają, że południowa część Małopolski przyciąga zarówno podróżujących w celach turystycznych, jak i biznesowych.
- Region dysponuje potencjałem umożliwiającym zaspokojenie wszelkich potrzeb związanych z turystyką biznesową. Małopolska to także doskonałe miejsce dla organizacji imprez towarzyszących i wydarzeń specjalnych, adresowanych do uczestników spotkań biznesowych - powiedziała Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w rozmowie dla portalu małopolska.pl.
Podhalańskie walory biznesowe
Częścią Małopolski, która odznacza się wysoką atrakcyjnością zarówno pod względem przyrodniczym i wypoczynkowym, jak i konferencyjnym jest Podhale. Region dysponuje ponad 40 obiektami, które umożliwiają organizowanie imprez z sektora MICE. Stanowi to drugą, co do wielkości bazę konferencyjną w Małopolsce - tuż po Krakowie. Podhale jest regionem o wyjątkowej lokalizacji, dobrze skomunikowanym z ważnymi ośrodkami biznesowymi w Polsce i zagranicą. W pobliżu znajdują się dwa porty lotnicze - w podkrakowskich Balicach oraz niedaleko Popradu na Słowacji. Niebawem ma także ruszyć także budowa małego lotniska pasażerskiego w Nowym Targu, co dodatkowo ożywi ruch turystyczny w tej części kraju.
- Obserwujemy zwiększenie zainteresowania hotelem Bukovina jako miejscem do organizowania wydarzeń biznesowych. Jestem przekonany, że wraz z rozwojem w sektorze MICE w Polsce, sukcesywnie wzrastać będzie także ilość gości odwiedzających nas właśnie w celach biznesowych - mówi Krzysztof Kramarz, Dyrektor ds. Marketingu BUKOVINA Terma Hotel Spa. Kompleks posiada największą na Podhalu salę konferencyjną, która może pomieścić nawet 600 gości.
Osoby odpowiedzialne za organizowanie eventów biznesowych wybierają Podhale także z innych powodów. Po pierwsze, menagerowie mają możliwość wyboru z szerokiej oferty obiektów konferencyjnych o wysokim standardzie i rozbudowanym zapleczu technicznym. Po drugie, Podhale oferuje swoim nie tylko komfortowe warunki pracy, ale także atrakcyjne formy wypoczynku: od możliwości uprawiania różnych dyscyplin sportu po zwiedzanie zabytków i poznawanie lokalnego folkloru.
Na co zwrócić uwagę?
Wybór Podhala jako miejsca, w którym odbędzie się określone wydarzenie to dopiero pierwszy krok w organizacji tego typu spotkań. Przed organizatorami stoi teraz konieczność znalezienia odpowiedniego centrum konferencyjnego. Na co warto zwrócić uwagę?
- Dla naszych klientów liczy się coraz więcej czynników: od zaplecza konferencyjnego i hotelowego po możliwość atrakcyjnego spędzenia czasu poza pracą - tłumaczy Krzysztof Kramarz. Dlatego też czterogwiazdkowy hotel Bukovina oferuje swoim gościom 152 luksusowe pokoje, dwie restauracje, cztery bary, a także dyskotekę i kręgielnię. Organizatorów spotkań biznesowych przyciąga tu nowoczesne centrum konferencyjne, w którym zorganizowano już m. in. tłumaczoną na kilkanaście języków konferencję Europolu. Na gości czeka ponadto bogato wyposażone Centrum Spa & Wellness i zespół 20 basenów wypełnionych ciepłą wodą termalną. Menadżerzy cenią sobie także lokalizację - wokół kompleksu znajduje się z kolei kilkanaście stacji narciarskich, idealnych do celów integracyjnych i team buildingowych.
Rozbudowane zaplecze konferencyjne, bogata baza noclegowa oraz liczne atrakcje turystyczne - wszystko to sprawia, że Podhale staje się regionem atrakcyjnym nie tylko pod względem wypoczynkowym, ale także biznesowym.
Autor: Maciej Tryba
Nadesłał:
agencja 9.90 PR
|