Polacy szukają mieszkań w internecie


Polacy szukają mieszkań w internecie
2016-10-28
Za najważniejsze źródło informacji przy zakupie mieszkania Polacy w pierwszej kolejności wymieniają internet – wynika z badania TNS Polska.

45% szuka informacji na stronach deweloperów, 32% na stronach agencji nieruchomości i 25% na portalach ogłoszeniowych. Co to znaczy dla deweloperów i klientów?

Osoby, które zdecydowały się na zakup nowego mieszkania, za najważniejsze źródło informacji uznają strony internetowe deweloperów - deklaruje tak niemal połowa respondentów (45%). Biura inwestorów odwiedziło 37% badanych, strony agencji nieruchomości 32%, a portale ogłoszeniowe 25%. Popularną niegdyś prasę wskazało 17% Polaków.

Znak czasów

Firmy deweloperskie dostrzegają zmiany zachodzące w klientach, dlatego coraz częściej stawiają na internet.

Sieć daje większe możliwości niż popularna do niedawna prasa. Wirtualne ogłoszenia mają wiele zalet, przy których „papier” jest niefunkcjonalny – pozwalają zapoznać się z nieograniczonym opisem, dysponują galeriami, wizualizacjami, filmikami, wirtualnym spacerem – mówi Agnieszka Zamojska-Sroka, zastępca dyrektora ds. marketingu we wrocławskim Archicomie.

Ekspert zauważa, że nowoczesny deweloper powinien iść z duchem czasu, ale nie zapominać o tradycji – najlepiej oferować sprzedaż za pomocą biura sprzedaży, jak i strony internetowej, która pełni rolę platformy kontaktowej.

Dziś dialog pomiędzy deweloperem a klientami odbywa się wielokanałowo – mówi Agnieszka Zamojska-Sroka. – Zdobyte informacje traktujemy jako cenną wiedzę, która pozwala nam tworzyć coraz lepsze inwestycje – dodaje.

Platforma opinii

W porównaniu z poprzednim badaniem wzrosło zainteresowanie portalami ogłoszeniowymi – korzysta z nich już co czwarty badany. Takie serwisy, oprócz ogłoszeń, pozwalają na wymianę opinii.

Forum internetowe jest miejscem wymiany informacji, nie tylko pomiędzy miłośnikami inwestycji czy specjalistami z branży nieruchomości i budownictwa, ale także deweloperami a klientami. Umożliwia zadawanie pytań przyszłym współmieszkańcom czy inwestorowi, ale także udokumentowania sprawy na przykład zdjęciami – mówi Jan Augustynowski, pomysłodawca serwisu InvestMap.pl.

Deweloperzy bardzo chętnie korzystają z platform komunikacji z klientem, takich jak InvestMap.pl. Inwestor jest informowany o każdym pytaniu, dlatego może od razu na nie odpowiedzieć.

– Utrzymując regularny kontakt z klientem budujemy zaufanie – mówi Agnieszka Zamojska-Sroka. – Odpowiadamy na wszystkie pytania, zarówno te dotyczące planów, jak i bieżących kwestii związanych z życiem na osiedlu i codziennym funkcjonowaniem – dodaje.

Namierzyłeś mieszkanie? Prześwietl dewelopera przez internet!

  • Sprawdź, ile inwestycji zrealizował wcześniej – dowiesz się, czy ma doświadczenie.
  • Zapytaj z czego finansuje nieruchomość. Jeśli buduje z własnych środków, możesz mu zaufać – wszystko przemyślał i jest pewny realizacji. Ryzyka nie ma też wtedy, gdy inwestycja finansowana jest z kredytu bankowego. Jak bank prześwietlił firmę i udzielił jej kredytu, to możesz spać spokojnie, taki deweloper jeszcze nigdy nie upadł.
  • Zapytaj mieszkańców, co sądzą o firmie. Przejrzyj fora internetowe poświęcone inwestycji. Dowiedz się, czy zdjęcia i wizualizacje poprzednich etapów pokrywały się z tym, co zastali podczas odbioru mieszkania.
  • Przyjrzyj się zdjęciom/wizualizacją części wspólnych. Jeśli ich jakość materiałów i prac jest wysoka, możesz zaufać deweloperowi w kwestii wykończenia mieszkania.

Nowe możliwości

Deweloperzy mają też zupełnie nowe, niedostępne jeszcze kilka lat temu narzędzia, dzięki którym wiedzą, jakie opinie pojawiają się o nich w sieci. Taka wiedza pozwala na bieżąco reagować na ewentualne sytuacji kryzysowe.

Dzięki monitoringowi internetu i mediów społecznościowych możemy dotrzeć do opinii konsumentów o konkretnych deweloperach czy ich inwestycjach – tłumaczy Daniel Baradziej, customer success manager w Brand24. – W sieci toczą się dziesiątki dyskusji. Docierając do nich i włączając się do rozmowy budujemy bezpośrednią relację, zyskujemy w oczach klientów. To działania obowiązkowe – dodaje.



Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PREXPERT

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl