Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu otwarty!


Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu otwarty!
2022-05-10
Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu został oficjalnie otwarty. Inwestycja została zrealizowana przez firmę ALSTAL Grupa Budowlana, a jej wartość to prawie 70 milionów złotych.

Wydarzenie odbyło się w czwartek 5 maja i rozpoczęło się uroczystym przecięciem wstęgi przez Zarząd Spółki Kolei Wielkopolskich, Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka, Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Wojciecha Jankowiaka oraz przedstawicieli firmy ALSTAL, Dyrektor Finansowej Pani Anny Galant i Dyrektora Oddziału Bydgoszcz Pana Michała Jakubczyka. W ten symboliczny sposób zaznaczony został moment oddania do użytku ukończonej po dwóch latach inwestycji.

– Pasażerowie zasługują na najlepszą jakość przewozów, dlatego niezmiennie towarzyszy nam determinacja, aby unowocześniać i rozwijać transport zbiorowy – powiedział Marszałek Woźniak na temat Punktu Utrzymania Taboru.

Ważnym momentem wydarzenia było symboliczne przekazanie kluczy do inwestycji przez przedstawicieli generalnego wykonawcy firmy ALSTAL dla Zarządu Spółki Koleje Wielkopolskie.  Dyrektor finansowa firmy Pani Anna Galant złożyła podziękowania dla Kolei Wielkopolskich za wybór firmy ALSTAL na generalnego wykonawcę, a także pracownikom przedsiębiorstwa i podwykonawcom, którzy realizowali tę inwestycję.

Projekt budowy punktu w Wągrowcu był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu to ponad 69 milionów złotych.

Informacje o Punkcie Utrzymania Taboru w Wągrowcu

W ramach inwestycji firma ALSTAL wybudowała nowoczesne zaplecze techniczne do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych Kolei Wielkopolskich. W skład zaplecza wchodzą dwie w pełni wyposażone hale: główna i postojowa. Dodatkowo firma ALSTAL była odpowiedzialna za zrealizowanie w formule "zaprojektuj i wybuduj" budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego, który znajduje się tuż obok nowego obiektu.

Hala główna przeznaczona jest do wykonywania przeglądów i napraw pojazdów szynowych, a także mycia taboru. Szyny w hali myjni zostały zamontowane w specjalnych korytarzach betonowych, które zostały zalane żywicą poliuretanową. Z kolei w hali przeglądów szyny zamontowane są na specjalnych podporach - słupkach kształtownika HEB 200.

W hali postojowej znajdować się będą pojazdy, które oczekują na kolejne kursy. Hala ta jest szeroka i mieszczą się w niej aż cztery tory, a każdy z nich pomieści po dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 45 metrów.

W nowoczesnym obiekcie są także pomieszczenia socjalne dla pracowników, strefy wypoczynku i noclegu, a także sala szkoleniowa, która pomieści nawet 50 osób. Na terenie inwestycji powstała także stacja paliw z dwoma dystrybutorami do tankowania pojazdów szynowych. Dodatkowo przy halach powstała stacja transformatorowa, taca szczelna do tankowania zbiorników paliwa, wiata śmietnikowa oraz pełna infrastruktura kolejowa.

 

W ramach inwestycji firma ALSTAL zamontowała aż 2,4 km szyn, o łącznej wadze stali ponad 120 ton. Budowa nowoczesnego zaplecza technicznego dla Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu trwała dwa lata.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Arni

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl