SAP przedstawia strategię przyspieszonego przechodzenia na przetwarzanie w chmurze
Dzięki większej koncentracji firmy SAP na rozwiązaniach udostępnianych w chmurze klienci będą mogli skuteczniej zarządzać pracownikami, pieniędzmi, klientami i dostawcami. SAP wzbogaca pakiet SuccessFactors BizX o ważne komponenty, aby udostępnić najbardziej kompleksowy globalny pakiet aplikacji.
Orlando, Floryda, 15 maja 2012 r. — Firma SAP AG zaprezentowała strategię przyspieszonego przechodzenia na przetwarzanie w chmurze, przedstawiając rozwiązania udostępniane w chmurze przeznaczone do zarządzania czterema obszarami działalności biznesowej ― pracownikami, pieniędzmi, klientami i dostawcami.
Rozwiązania te będą oferowane w spójny sposób i będzie je można bezproblemowo integrować z oprogramowaniem biznesowym do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP). SAP zamierza w tym celu wykorzystać potencjał rynkowy firmy SuccessFactors, spółki należącej do SAP i jednego z największych na świecie dostawców rozwiązań udostępnianych w chmurze, a także założyciela i dyrektora generalnego tej firmy, Larsa Dalgaarda. Informację te opublikowano podczas konferencji SAPPHIRE® NOW, która odbyła się w Orlando na Florydzie, w dniach 14–16 maja 2012 r.
„Jako wieloletni klient firm SAP i SuccessFactors, uważam tę strategię za jasną ścieżkę dalszego rozwoju, wykorzystującą i upraszczającą wszystkie najlepsze możliwości oferowane przez każdą z tych firm" ― powiedział Troy Barnett, dyrektor działu kadr (HR Processes) w firmie Under Armour. „SAP ma specjalistyczną wiedzę w zakresie procesów i doświadczenie branżowe, które wykorzystujemy w naszej bieżącej działalności biznesowej, a firma SuccessFactors oferuje nam aplikacje udostępniane w chmurze, z których tak lubią korzystać nasi pracownicy. Dysponując zasobami oferowanymi przez firmę SAP, w połączeniu z wizją i pasją Larsa Dalgaarda, spodziewamy się, że kombinacja ta przyniesie znakomite efekty”.
„Przetwarzanie w chmurze oznacza zupełnie nową koncepcję działania. Nasz liczący 5 tys. osób zespół będzie zapewniać klientom i ich wszystkim pracownikom stabilny dostęp do najlepszych w swojej klasie funkcji do zarządzania ludźmi, pieniędzmi, klientami i dostawcami” ― powiedział Lars Dalgaard, członek zarządu firmy SAP. „Celem tego zespołu jest zapewnienie maksymalnego poziomu niezawodności i bezpieczeństwa w chmurze. Już w konfiguracji standardowej zapewnimy integrację rozwiązań udostępnianych w chmurze i treści zewnętrznych z oprogramowaniem biznesowym wdrożonym w siedzibie klienta. Dołożymy wszelkich starań, aby wprowadzić na rynek kreatywne, innowacyjne, najlepsze w swojej klasie aplikacje, zapewniające znakomitą obsługę użytkowników".
Nowa potęga w dziedzinie przetwarzania w chmurze
Od chwili sfinalizowania w lutym 2012 r. przejęcia przez SAP firmy SuccessFactors zespoły obu firm błyskawicznie połączyły siły, aby rozpocząć wdrażanie strategii przyspieszonego przechodzenia na przetwarzanie w chmurze. Firma SuccessFactors jest pionierem w dziedzinie przetwarzania w chmurze i uznanym liderem w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim (human capital management ― HCM). Natomiast firma SAP dysponuje dogłębną i niezrównaną wiedzą specjalistyczną na temat procesów biznesowych obsługiwanych przez rozwiązania udostępniane na żądanie i instalowane w siedzibie klienta. Wiedzę tę firma zdobyła w wyniku 40 lat działalności, które pozwoliły jej zgromadzić bogate zasoby własności intelektualnej i doświadczenia oraz zapewnić sukces wielu klientów. Działając wspólnie z firmą SuccessFactors, oraz z Larsem Dalgaardem jako szefem połączonego działu rozwiązań udostępnianych w chmurze (Cloud business unit), SAP zamierza teraz skierować ponad 5 tys. osób do prac związanych z projektowaniem, opracowywaniem i oferowaniem znakomitych rozwiązań udostępnianych w chmurze, które pozwolą ludziom znów pokochać pracę i wykonywać powierzone zadania z maksymalną wydajnością. Nowo utworzony dział rozwiązań udostępnianych w chmurze, obsługujący ponad 17 mln użytkowników, będzie się koncentrować na czterech obszarach rozwiązań, których celem będzie pomaganie klientom w zarządzaniu ich najważniejszymi zasobami i kontaktami biznesowymi.
SAP planuje oferować swoje rozwiązania udostępniane w chmurze, przeznaczone do wykorzystywania przez wiele podmiotów, w postaci pakietu luźno ze sobą powiązanych, najlepszych w swojej klasie aplikacji. Firma zamierza zaoferować klientom możliwość elastycznego wyboru i wdrażania tych aplikacji w dogodnym dla tych przedsiębiorstw tempie, w miarę rozwoju ich potrzeb biznesowych. Używane razem, aplikacje te sprawiają wrażenie pojedynczego rozwiązania ― zapewniają jednolity sposób obsługi użytkowników i klientów, a także spójność procesów i danych. Oferta rozwiązań udostępnianych w chmurze będzie zawierać aplikacje, które pomogą klientom firmy SAP lepiej zarządzać następującymi obszarami:
· Pracownicy: Firma SAP zapowiedziała udostępnienie swojego najlepszego w branży, globalnego oprogramowania płacowego jako aplikacji opartej na chmurze, zintegrowanej z rozwiązaniem Employee Central ― podstawową aplikacją kadrową (HR) firmy SuccessFactors. Rozwiązanie to zostanie udostępnione w 10 krajach. Dziś jest wykorzystywane przez kilku partnerów strategicznych jako platforma do oferowania usług outsourcingu procesów biznesowych (business process outsourcing ― BPO). SAP zatrudnia ponad 200 pracowników działających we wszystkich regionach świata, którzy dbają o to, aby oferowane przez firmę rozwiązanie płacowe uwzględniało wszelkie przepisy i złożone problemy lokalne oraz było na bieżąco aktualizowane. Uzupełniając rozwiązania firmy SuccessFactors do zarządzania kwalifikacjami pracowników i obsługi podstawowych procesów kadrowych o globalne funkcje płacowe, firma SAP zamierza udostępnić w chmurze najbardziej kompleksowy pakiet aplikacji, który pomoże klientom efektywniej zarządzać ich pracownikami w ramach kompleksowych procesów kadrowych, od opracowania strategii po realizację.
· Pieniądze: Mając za sobą wiele dziesiątków lat doświadczeń w zakresie globalnej lokalizacji zaawansowanych aplikacji finansowych, firma SAP poinformowała o planach udostępnienia przeznaczonego dla dużych przedsiębiorstw rozwiązania SAP® Financials OnDemand, które pomoże tym klientom w zarządzaniu ich podstawowymi procesami finansowymi, a także procesami „od zamówienia do zapłaty” (order-to-cash) i „od faktury do zapłaty” (invoice-to-pay). Rozwiązanie to będzie zintegrowane z podstawowym rozwiązaniem kadrowym firmy SuccessFactors pod nazwą Employee Central. Firma SAP zamierza też udostępnić nową wersję rozwiązania SAP® Travel OnDemand wyposażonego w dodatkowe funkcje integracji i funkcje mobilne, takie jak na przykład funkcja umożliwiająca ewidencjonowanie i przetwarzanie wydatków bezpośrednio z urządzenia mobilnego.
· Klienci: Rozwiązanie SAP® Sales OnDemand wykracza poza ramy przestarzałych możliwości istniejących, opartych na chmurze narzędzi do automatyzacji pracy handlowców. Rozwiązanie to udostępnia nowe możliwości marketingu i sprzedaży za pośrednictwem portali społecznościowych, nowe możliwości konfigurowania i dostosowywania do potrzeb klienta oraz nowe możliwości integracji z wdrożonym w siedzibie klienta oprogramowaniem SAP® Business Suite, w tym z aplikacją do zarządzania kontaktami z klientem SAP® Customer Relationship Management (SAP CRM). SAP rozszerza obecnie swoją ofertę rozwiązań CRM, aby pomóc firmom w pełni wykorzystać potencjał sieci społecznościowych. Firma poinformowała również o wprowadzeniu do sprzedaży rozwiązania SAP® Social Customer Engagement OnDemand, które pomoże przedsiębiorstwom utrzymywać inteligentne kontakty z klientami za pomocą mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, w ramach wielokanałowego podejścia opracowanego zarówno z myślą o specjalistach ds. marketingu, jak i o serwisantach.
· Dostawcy: Interakcje z dostawcami są nadal kluczowym czynnikiem warunkującym sukces klientów. Firma SAP zamierza zainwestować w rozwiązanie SAP® Sourcing OnDemand do wyszukiwania strategicznych źródeł zaopatrzenia oraz do zarządzania dostawcami i cyklem życia umów. Rozwiązanie to będzie zintegrowane z wdrożonym w siedzibie klienta pakietem SAP Business Suite, a także z sieciowymi rozwiązaniami biznesowymi, takimi jak oprogramowanie SAP® Information Interchange OnDemand, aby umożliwić sieciowe zarządzanie fakturami oraz wymianę informacji na potrzeby procesu „od nabycia do zapłaty” (procure-to-pay).
Udostępniane w chmurze rozwiązania SAP opracowane w oparciu o podejście „Najpierw media społecznościowe, mobilność i funkcje analityczne”
W udostępnianych w chmurze rozwiązaniach SAP wykorzystano zaawansowaną wiedzę specjalistyczną firmy w zakresie obsługi mobilności, współpracy i generowania danych analitycznych w celu obsługi procesów w chmurze. Dzięki temu klienci mogą skorzystać z efektu synergii i generować korzyści biznesowe zupełnie nowymi metodami. Bardzo atrakcyjny i intuicyjny interfejs użytkownika (UI) pozwala pracownikom z łatwością korzystać z funkcji systemu, aby jak najefektywniej wykonywać powierzoną im pracę. Wbudowane narzędzia do współpracy społecznościowej pomagają pracownikom zespołów współdziałać ze sobą w celu szybszego osiągania celów biznesowych ― ułatwiają współpracę zarówno z osobami rozproszonymi po całym świecie, jak i ze współpracownikami z sąsiedniego pomieszczenia. Dzięki tym możliwościom udostępnianym na platformie SAP HANA® pracownicy mogą podejmować lepiej uzasadnione decyzje, natomiast integracja z ofertą rozwiązań SAP zainstalowanych w siedzibie przedsiębiorstwa umożliwia szybsze wdrażanie innowacji w poszczególnych działach biznesowych firmy.
Współpraca społecznościowa w miejscu pracy: w ramach każdej aplikacji i każdego procesu biznesowego
SAP dąży do dalszego wzmocnienia swojej strategii współpracy społecznościowej, udostępniając nowe możliwości współpracy między ludźmi i między danymi. Między innymi oferuje funkcje analityczne wbudowane bezpośrednio w oprogramowanie społecznościowe, aby umożliwić podejmowanie decyzji w oparciu o fakty. Oferuje też funkcje umożliwiające łatwą integrację środowisk społecznościowych z mechanizmami przeprowadzania formalnych szkoleń, aby zwiększyć zaangażowanie uczących się, a także aplikację na urządzenie iPad umożliwiającą współpracę w podróży. Ponadto, w niecałe dwa miesiące aktywowano możliwości kontaktów społecznościowych przeznaczone dla milionów użytkowników, które pozwalają im z łatwością dzielić się własną wiedzą specjalistyczną ze współpracownikami oraz korzystać z ich wiedzy, co dobitnie podkreśla korzyści zapewniane przez oprogramowanie społecznościowe.
Sameer Patel, zatrudniony niedawno przez firmę SAP ekspert zajmujący się kształtowaniem kierunków rozwoju oprogramowania społecznościowego, kieruje teraz w firmie opracowywaniem strategii społecznościowej następnej generacji. Celem tej strategii jest połączenie bogatego dorobku firmy SAP w dziedzinie systemów, zarządzania danymi i procesów biznesowych z czołową pozycją i wiedzą firmy SuccessFactors w dziedzinie rozwiązań udostępnianych w chmurze z myślą o zapewnieniu możliwości kontaktów społecznościowych i współpracy w sposób przyspieszający realizację procesów biznesowych i zwiększający wydajność działalności biznesowej. SAP planuje udostępnić dalsze informacje na ten temat w nadchodzących miesiącach.
Mobilne, umożliwiające dalszą rozbudowę, obsługiwane na platformie SAP HANA aplikacje udostępniane w chmurze z wykorzystaniem mechanizmów do udostępniania platformy jako usługi opracowanych przez firmę SAP i innego producenta
Do bogatej oferty udostępnianych w chmurze rozwiązań mobilnych, które planuje wprowadzić na rynek firma SAP, należy też rozwiązanie SAP NetWeaver Cloud oferowane jako ujednolicona usługa PaaS (platform-as-a-service ― udostępnianie platformy jako usługi). Usługa ta będzie realizowana w oparciu o platformę SAP HANA wyposażoną w możliwości projektowania i wykonywania aplikacji, a także w bogaty zestaw usług, w tym usług zabezpieczenia, mobilnych i współpracy. Firma SAP potwierdziła także po raz kolejny swoje dążenie do otwartości, informując o zapewnieniu zgodności operacyjnej z czołowymi produktami PaaS innych producentów, w tym z platformą VMware Cloud Foundry™, którą klienci będą mogli wykorzystywać wraz z usługami platformy oferowanymi przez rozwiązanie SAP NetWeaver Cloud, co pozwoli rozszerzyć rozwiązania SAP.
Integracja środowiska hybrydowego z wykorzystaniem mechanizmów do udostępniania platformy jako usługi opracowanych przez firmę SAP i innego producenta
Firma SAP uważa, że w przypadku wielu jej klientów normą będzie nadal korzystanie z heterogenicznych środowisk informatycznych udostępnianych na żądanie lub wdrożonych w siedzibie klienta. Aby takie hybrydowe środowisko mogło właściwie funkcjonować, należy zadbać o integrację wchodzących w jego skład rozwiązań. Chcąc zaspokoić tę potrzebę, SAP zamierza udostępnić technologię integracji opartą na chmurze, złożoną z udostępnianych na żądanie rozwiązań do integracji procesów oraz realizacji usług dotyczących danych. Zawarte w tej technologii standardowe treści pozwolą połączyć luźno powiązane, udostępniane na żądanie rozwiązania do obsługi różnych działów przedsiębiorstwa z innymi rozwiązaniami SAP, wdrożonymi w siedzibie przedsiębiorstwa lub udostępnianymi na żądanie. Aby umożliwić integrację z rozwiązaniami innych producentów, SAP planuje zaoferować własną technologię integracji opartą na chmurze, a także planuje włączyć w te działania rozbudowaną sieć swoich partnerów ― zamierza m.in. wykorzystać rozwiązania firm takich jak Dell Boomi, IBM Cast Iron i Mulesoft.
SuccessFactors i SAP razem działają skuteczniej
Firma SuccessFactors wdrożyła w ciągu zaledwie sześciu tygodni kilka najważniejszych, udostępnianych w chmurze rozwiązań SAP. Jest to największe na świecie wdrożenie aplikacji SAP Sales OnDemand. Wcześniej SuccesFactors wykorzystywała wiele odrębnych aplikacji udostępnianych w chmurze. Od czasu połączenia z firmą SAP firma SuccessFactors wdrożyła także rozwiązanie SAP Sourcing OnDemand, wykorzystując je do zarządzania swoimi procesami zaopatrzenia strategicznego, rozwiązanie SAP Travel OnDemand, które będzie służyć do zarządzania wydatkami i kosztami delegacji pracowników firmy w Stanach Zjednoczonych i Niemczech, oraz rozwiązanie SAP Business ByDesign® wspomagające procesy świadczenia usług finansowych i specjalistycznych.
Równolegle firma SAP będzie wykorzystywać pakiet SuccessFactors BizX jako swój nowy system do zarządzania kwalifikacjami pracowników (HCM). Udostępniane w chmurze rozwiązanie firmy Success Factors pozwoli firmie SAP uprościć procesy kadrowe dotyczące kierowników i pracowników, pomoże kierownikom lepiej dostosowywać bieżące działania związane z zarządzaniem do strategii korporacyjnej oraz zaopatrzy pracowników w najlepsze narzędzia, które pozwolą im skuteczniej kierować rozwojem własnej kariery zawodowej. Od kwietnia z firmą SuccessFactors współpracuje 1300 pracowników firmy SAP, którzy jako pierwsi zaczęli korzystać z tego rozwiązania ― ich opinie na temat łatwości i obsługi tego produktu są entuzjastyczne. 14 maja rozwiązanie to zostało udostępnione wszystkim pracownikom firmy SAP.
Skuteczniejsze działanie: wszystkie procesy biznesowe ― firma dowolnej wielkości ― w chmurze
Firma SAP będzie nadal udostępniać w pełni zintegrowane pakiety w chmurze. Rozwiązanie SAP Business ByDesign (oferowane za pośrednictwem sieci dilerów SAP) jest przeznaczone dla firm średniej wielkości oraz dla podmiotów zależnych dużych przedsiębiorstw, natomiast rozwiązanie SAP® Business One OnDemand (oferowane przez certyfikowanych partnerów SAP) jest przeznaczone dla niewielkich firm.
Informacje, wpisy na blogach, filmy i inne materiały dotyczące konferencji SAPPHIRE NOW można znaleźć w serwisie prasowym dotyczącym wydarzeń.
SAPPHIRE® NOW
W ramach konferencji SAPPHIRE® NOW firma SAP oferuje swoim obecnym i potencjalnym klientom oraz partnerom jeszcze więcej możliwości nawiązania kontaktów z podobnymi przedsiębiorstwami, uczestnikami i ekspertami z całego świata. Ta bardzo rozbudowana tematycznie konferencja odbywa się w czasie rzeczywistym w Orlando na Florydzie, w dniach 14–16 maja 2012 r. Uczestnicy, którzy biorą osobisty udział w tej imprezie, mogą w jej ramach nawiązać kontakt z uczestnikami z całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszych studiów telewizyjnych oraz interfejsu internetowego obejmującego najnowsze portale społecznościowe i funkcje obsługi społeczności internautów. Wszyscy uczestnicy, biorący udział w konferencji osobiście lub przez Internet, mogą przyjrzeć się, w jaki sposób firma SAP realizuje swoją strategię w zakresie produktów i pomaga przedsiębiorstwom z całego świata usprawniać ich procesy wewnętrzne. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.sapphirenow.com. Informacje o konferencji SAPPHIRE NOW można również śledzić w serwisie Twitter w wątku @SAPPHIRENOW oraz w serwisie prasowym dotyczącym zdarzeń pod adresem www.events.news-sap.com.
Nadesłał:
jdunin-keplicz@solskibm.pl
|